Skip to main content

Alecsandra Roman, Chief Marketing Officer la platforma românească de audiobook-uri Voxa: „Campania TV face parte din eforturile noastre de creştere a categoriei şi a apetitului pentru lectură”

 
Alecsandra Roman, Chief Marketing Officer la platforma românească de audiobook-uri Voxa: „Campania TV face parte din eforturile noastre de creştere a categoriei şi a apetitului pentru lectură”

Platforma Voxa, supranumit un Netflix al cărţilor audio, un business local, cu planuri de dezvoltare la nivel internaţional, a intrat într-o nouă eră. Platforma de audiobook-uri a lansat recent una dintre cele mai mari campanii TV, cu difuzare pe 23 de televiziuni, dar a veni şi cu o nouă identitate vizuală. 

Publicitate

Noile schimbări de imagine o au în spate pe Alecsandra Roman, Chief Marketing Officer, cu o lungă experienţă în zona de marketing şi publicitate, cea mai recentă fiind la Netflix.  

„Toate provocările pe care le navigăm la Voxa sunt şi oportunităţile pe care orice om de marketing şi le doreşte. De la arhitectura de brand, la definirea categoriei şi crearea obiceiului de consum şi până la scalarea businessul-ui şi expansiunea internaţională în pieţe mai puţin explorate de companii dezvoltate local”, a mărturisit Alecsandra Roman într-un interviu pentru Paginademedia.ro. 

Platforma a început anul în forţă având deja proiecte pe zona de promovare, pe lângă campania pe TV, şi o nouă secţiune pe Voxa, de teatru radiofonic, în care au fost eaduse la viaţă piese vechi de zeci de ani. 

„Vorbim de o arhivă cu o valoare inestimabilă, este o bucată de istorie, şi un proces care trebuie tratat cu respect şi răbdare. Avem un partener extraordinar în acest proces, care înţelege valoarea creată de Voxa, o platformă unde acest conţinut poate fi valorificat şi iubit din nou aşa cum merită.

Avem înregistrări din 1959 şi până în 1975 şi îl putem asculta pe însuşi Arghezi recitându-şi poeziile în cadrul Fonotecii de Aur, dar şi voci remarcabile de pe scena teatrului românesc, precum Radu Beligan, Grigore Vasiliu Birlic, Elvira Godeanu sau Alexandru Giugaru. O parte din înregistrări erau deja digitalizate, altele urmează să fie, ne uităm la un parteneriat pe termen lung”, ne-a povestit Alecsandra Roman. 

Ce va urma pentru Voxa? Paginademedia.ro prezintă în continuare un interviu cu responsabila de marketing a acestui brand, Voxa, despre care vom auzi multe în acest an: 

Paginademedia.ro: Alecsandra, ai trecut de la un brand multinaţional la un start-up local. Cum este această trecere? Care sunt provocările aici?

Alecsandra Roman: Modul de lucru agil, viteza cu care se iau deciziile, apetitul pentru risc şi experimentare, dar şi zona de content şi catalog, toate acestea sunt foarte similare cu rolul meu anterior. La ele se adaugă şi dinamica specifică aplicaţiilor mobile, dar care este mult mai challenging la nivel de produs.

Toate provocările pe care le navigăm la Voxa sunt şi oportunităţile pe care orice om de marketing şi le doreşte. De la arhitectura de brand, la definirea categoriei şi crearea obiceiului de consum şi până la scalarea businessul-ui şi expansiunea internaţională în pieţe mai puţin explorate de companii dezvoltate local.

Paginademedia.ro: Care sunt direcţiile Voxa anul acesta pe zona de promovare (din ce poţi dezvălui)?

Alecsandra Roman: În 2024, în România focusul va fi pe creşterea awareness-ului pentru categoria de audiobook-uri. Ne vom concentra pe o serie de parteneriate strategice şi activări de brand pentru extinderea audienţei şi a prezenţei brandului Voxa în offline. Printre acestea, se numără şi o serie de proiecte speciale de conţinut şi asocierea cu evenimente şi comunităţi care au afinitate cu universul Voxa.

Paginademedia.ro: Aţi început anul într-o notă nostalgică, aţi adus pe platforma Voxa Teatrul Radiofonic. Povesteşte-ne cum v-a venit ideea de a atrage un astfel de conţinut?

Alecsandra Roman: De fiecare dată când ne gândim la poveşti audio, ne gândim la copilărie. Prima poveste la care fiecare dintre noi a fost expus vreodată este una narată, citită de către cineva. Este foarte multă nostalgie legată de poveştile audio, iar Teatru Radiofonic este emblematic pentru copilaria multor generaţii.

Înainte de internet şi televiziune prin cablu, radioul părea o cutie magică şi abia aşteptai să asculţi şi să vezi povestea cu ochii minţii. Experienţa Voxa este una similară, mult mai familiară decât ţi-ai imagina când auzi termenul „audiobook”, iar Teatrul Radiofonic traduce cel mai bine acest lucru pentru publicul local, mai ales pentru cei care nu au încercat niciodată să asculte o carte.

Paginademedia.ro: Cum a fost procesul obţinerii acestor înregistrări foarte vechi? A fost nevoie de digitalizare?

Alecsandra RomanVorbim de o arhivă cu o valoare inestimabilă, este o bucată de istorie, şi un proces care trebuie tratat cu respect şi răbdare. Avem un partener extraordinar în acest proces, care înţelege valoarea creată de Voxa, o platformă unde acest conţinut poate fi valorificat şi iubit din nou aşa cum merită.

Avem înregistrări din 1959 şi până în 1975 şi îl putem asculta pe însuşi Arghezi recitându-şi poeziile în cadrul Fonotecii de Aur, dar şi voci remarcabile de pe scena teatrului românesc, precum Radu Beligan, Grigore Vasiliu Birlic, Elvira Godeanu sau Alexandru Giugaru. O parte din înregistrări erau deja digitalizate, altele urmează să fie, ne uităm la un parteneriat pe termen lung.

Paginademedia.ro: Cum a fost primit Teatru Radiofonic de către abonaţii Voxa?

Alecsandra RomanLansarea Teatrului Radiofonic a generat foarte multă nostalgie în rândul utilizatorilor noştri. Pentru mulţi, teatru radiofonic înseamnă întoarcerea în copilărie, dar şi ocazia de a retrăi această experienţă alături de copii lor.

În prima zi după listarea conţinutului, am înregistrat cel mai mare număr de utilizatori activi din aplicaţie din ultimul an, iar comunicarea iniţiativei a generat peste 1 milion de vizualizări, 4300 de interacţiuni şi cel mai mare reach organic înregistrat pe conturile de social media Voxa până în prezent.

Paginademedia.ro: Veţi continua să vă dezvoltaţi şi pe zona aceasta de teatru? Ce titluri aveţi în vedere?

Alecsandra Roman: Da, este o zonă importantă pentru noi, ne uităm şi înspre iniţiativele de teatru radiofonic contemporan, dar şi aducerea unor piese de teatru în format audio.

Paginademedia.ro: Spune-ne despre noua campanie Voxa. Cum aţi dezvoltat-o, care sunt direcţiile? Care sunt obiectivele?

Alecsandra Roman: Campania TV face parte din eforturile noastre de creştere a categoriei şi a apetitului pentru lectură, prin această nouă dimensiune a cititului. Totul a pornit de la experienţa pe care cărţile audio o creează, dar şi libertatea pe care o oferă. Ascultând cărţile, orice moment se poate transforma într-unul de lectură şi astfel poţi dedica mai mult timp cititului.

Principalul obiectiv al campaniei este de a populariza universul cărţilor ca formă de dezvoltare, informare, entertainment sau relaxare, oriunde şi oricând. Ne dorim ca oamenii să se (re)îndragostească de citit şi de obiceiul de asculta poveşti în fiecare zi.

Citeşte şi: Detalii despre noua campanie Voxa şi noua identitate vizuală

Paginademedia.ro: Povesteşte-ne cum aţi ales noua imagine.

Alecsandra Roman: Pentru noua imagine ne-am dorit un simbol care să ne ancoreze în categorie şi să unească universul cărţilor cu cel al conţinutului audio, toate acestea exprimate într-un limbaj vizual modern.

Un alt criteriu în alegerea identităţii a fost posibilitatea de a transforma acest simbol într-un teritoriu vizual care să funcţioneze pe toate canalele noastre de comunicare şi să unească toate nevoile de design. În momentul de faţă, lucrăm împreună cu agenţia noastră la crearea acestui univers vizual care va defini manifestarea brandului în următorii ani.

Paginademedia.ro: Ne poţi spune câte ceva despre comunitatea iubitorilor de audiobook-uri? Cât de mult timp petrec pe platform?

Alecsandra Roman: Comunitatea iubitorilor de audiobook-uri este una extrem de activă şi implicată. Acest lucru oglindeşte de fapt comunitatea iubitorilor de cărţi, care este o comunitate absolut incredibilă.

Pe Voxa, acest lucru înseamnă peste 4.5 milioane de ore ascultate în aplicaţie până în prezent, peste 500.000 de audiobook-uri ascultate şi peste 75.000 de ratinguri în aplicaţie, la doar câteva luni de la introducerea acestei funcţii.

Audiobook-urile sunt un format tot mai adoptat de către iubitorii de carte, dar şi un format îndrăgit de adolescenţi. Este accesibil pentru copii şi preşcolari, pentru cei înaintaţi în vârstă sau cu deficienţe de vedere, pentru diaspora care îşi doreşte să prezerve limba română în interiorul familiei.

Paginademedia.ro: Cum vezi nişa aceasta de audiobooks? Cultura în România, cel puţin din ce se vede în statistici, este o Cenuşăreasă.

Alecsandra RomanCultura este esenţa unei societăţi şi într-o lume care se digitalizează constant, avem nevoie şi de conţinut transpus în format digital, care să ne stimuleze mintea, dar fără a depinde de expunerea la ecrane. În acest context, audiobook-urile creează accesibilitate, ne ajută să luăm cărţile cu noi oriunde şi ne permit să ne conectăm la lectură şi în timpul altor activităţi de rutină.

Voxa este, de fapt, un univers audio în care te poţi conecta la zeci de mii de idei. Investim constant în noi formate de la podcasturi, la interviuri, la teatru radiofonic pentru a ne „hrăni” audienţa cu un conţinut valoros.
 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus