Skip to main content

„Cum au creat PNL şi Romania TV o fabrică de jurnalism la comandă” Recorder prezintă „preţul propagandei”. Cât costă o ştire pozitivă.

 
„Cum au creat PNL şi Romania TV o fabrică de jurnalism la comandă” Recorder prezintă „preţul propagandei”. Cât costă o ştire pozitivă.

Investigaţie Recorder. 1.000 de euro bucata. Atât a plătit anul trecut Partidul Naţional Liberal, pentru o ştire pozitivă despre membri ai PNL, pe site-urile Romania TV şi Economica. Şi au fost mai bine de o sută de astfel de articole. Niciunul care să fie marcat ca publicitate. 

Publicitate

Informaţiile au fost dezvăluite de Recorder, care a intrat în posesia unui contract în care sunt tranzacţionate ştiri pozitive pentru PNL. 

Printre documentele intrate în posesia Recorder se află inclusiv un tabel de monitorizare în care au fost trecute ştirile plătite conform contractului.

Au existat situaţii în care pe site-ul RTV s-au publicat chiar şi opt ştiri plătite într-o singură zi. Sunt în special articole care conţin declaraţii ale unor lideri PNL de la acel moment (iunie 2021): Florin Cîţu, Ludovic Orban, Nicolae Ciucă, Rareş Bogdan, Ciprian Ciucu.

Toate îi pun pe liberali într-o lumină bună, conţinând promisiuni măreţe, atacuri la adresa duşmanilor politici sau afirmaţii despre cât de bine merg lucrurile în România guvernată de PNL, notează sursa citată.

În contract apare o sumă de 120.000 de euro + TVA pe care firma din holdingul România TV urma să o primească în schimbul advertorialelor nemarcate despre liderii PNL. De asemenea, într-o anexă a contractului se precizează că preţul achitat pentru fiecare articol este de 1.000 de euro +TVA, de unde se poate deduce că, numai în baza acestui contract, PNL a plătit, prin intermediarul Stalex, 120 de ştiri pozitive.

Cum comentează Romania TV această situaţie? Recorder a încercat să vorbească cu coordonatorul editorial al site-ului Romania TV, Mihai Oprea. 
 
Iată ce a răspuns:
 
„Ce ţine de advertoriale şi campanii nu am nicio răspundere şi nu ştiu ce trebuie sau nu trebuie marcat. Eu conduc site-ul din punct de vedere editorial, dar nu ştiu neapărat când intră un advertorial pe site, suntem un site foarte mare şi publicăm multe ştiri într-o zi.
 
În plus, noi avem o politică internă de a nu discuta politica editorială cu alte instituţii media din piaţă. Nu vă pot explica eu acum de ce anumite ştiri le-am dat într-un anumit fel, astea sunt nişte reguli de politică editorială internă şi nu pot să le discut cu dumneavoastră. Avem şi noi strategia noastră”.
 
 
Iată câteva dintre ştirile plătite de PNL:

Ludovic Orban o învinovăţeşte pe Clotilde Armand pentru problema gunoaielor din Sectorul 1: „S-a ajuns în această situaţie din cauza conflictului pe care l-a avut cu firma”

Florin Cîţu: „Vom trece Carpaţii cu autostrada Sibiu-Piteşti. În Maramureş, drumul expres Baia Mare – Satu Mare este prioritate zero”

Primarul Sectorului 6 declară război Termoenergetica. Edilul, nemulţumit de lucrările de pe una dintre principalele artere din sector: „Pe bune? Vouă nu vă este ruşine?”

Nicolae Ciucă, ministrul Apărării, garantează că pensia şi vârsta de pensionare nu se modifică pentru militari: „Să-şi imagineze cineva un batalion de militari de 55-60 de ani”

Dezvăluirile Recorder vine la o săptămână după investigaţia „Preţul tăcerii” în care dezvălui cum televiziuni de ştiri, ziare şi site-uri de ştiri au primit mii de euro de la PNL şi de la PSD în ultimii ani.

Investigaţia video a avut deja peste 700.000 de vizualizări pe YouTube şi este în continuare în trending, în topul celor mai urmărite materiale video. 

În lista televiziunilor care au primit bani de la partide, numai PSD a vărsat sute de mii de euro la toate cele cinci mari posturi de ştiri, plus Aleph News al lui Adrian Sârbu. 

Iată sumele facturate în ultimii trei ani de societeta Vertigo, care intermediază banii dintre PSD şi televiziuni. 

  • Antena 3 şi Antena Group - 3,1 milioane de euro
  • RTV - 3 milioane de euro
  • B1 TV - 850.000 de euro
  • DBV Media House pentru Realitatea TV - 830.000 de euro
  • Outsmart Media, pentru Aleph TV - 470.000 de euro
  • Digi24 - 230.000 de euro

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Adi Adi
    Daca stirea e cu pnl si banii aia de ce lasati comentariile unora platiti sa se laude cu audiente de *** de enisiuni? Am zis si o repet, subt 2000 de peoplemetre, nu mai visati audiente de milioane, nu fiti prosti.
  • mihai mihai
    Vai de dezvaluire,frate stirile alea circula cam peste tot,chiar credeti ca pnl a platit pt asta? si daca da au preluat niste declaratii care oricum erau preluate
  • Marian Marian
    Sabrina las-o balta cu ce a sters pe jos cu concurenta cu 0 si ceva a prins si adeluta un pic acuma
  • Alexandra Sachelarie Alexandra Sachelarie
    Doar în a doua parte, ca Adela a fost bătută de Las Fierbinti. Deci eu un câștig egal pentru ambele posturi. Poate singurul care mai aduce audiență Antenei că acum și chefii au început să ia bătaie.
  • Sabrina Sabrina
    Comunicat Antena1
    Cele mai noi episoade din Adela – Ce-i al tău e şi al meu, au șters pe jos cu concurența, la nivelul tuturor targeturilor!

    #dacăejoieAdela! Telespectatorii au urmărit aseară în număr foarte mare continuarea ultimului capitol al poveştii Adela – Ce-i al tău e şi al meu. Cele mai noi episoade ale serialului s-au impus ca lider de audienţă la nivelul tuturor categoriilor de public. Aproape 1.5 milioane de telespectatori, la nivel naţional, urmăreau aseară, în minutul de aur, 22:33, evoluţia personajelor în cel mai nou sezon al serialului de la Antena 1.

    Conform datelor oferite de Kantar Media, în intervalul 20:26-23:00 serialul Adela a condus clasamentul audienţelor la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18-54 de ani, cu un rating mediu de 6.3 puncte de rating și 21.3% cotă de piață, în timp ce pe locul al doilea s-a clasat Pro TV, cu o medie de 5.7 puncte de rating şi 19.4% cotă de piaţă. Şi la nivelul publicului urban, serialul Adela a fost prima opţiune a telespectatorilor, înregistrând un rating mediu 5.7 puncte şi 15.4% cota de piaţă, poziţia secundă fiind ocupată tot de Pro TV, cu 5.5 puncte de rating şi 14.9% cota de piată. Ierarhia se păstrează şi pe publicul naţional, acolo unde Adela a condus clasamentul audienţelor cu 6.8 puncte de rating şi 17.1% cotă de piaţă, poziţia secundă fiind ocupată de Pro TV cu 6.7 puncte de rating şi 16.9% cota de piaţă.
  • ONe ONe
    @B.A.M.sunt pro PNL de la "mariajul" cu PSD.Sau macar doar articole cumparate
    Oricum,la situatia actuala,pro PNL se mai poate citi si anti USR PLUS,argument deosebit pentru Romania TV
  • B.A.M B.A.M
    Acum și cei de la Recorder sunt culmea!
    Dacă cei de la România TV sunt pro-PNL (în special pro-Orban și pro-Cîțu mai precis), eu sunt "pește" în Brăila!!!
    E doar o SIMPLĂ strategie! Promovezi promisiuni nerealiste in rândul populației, astfel încât să ai cu ce să-i ataci în momentul alegerilor!!!
    Ce e așa "filozofic" pentru cei de la Recorder?!?!?
    Cei proști din povestea asta sunt cei din PNL, care spun prostii din tribună/etc!!!
  • Alexandra Sachelarie Alexandra Sachelarie
    Ce minciuna. N-are cum sa ajungă Adela lider de audienta. E slab serialul. Chiar și dacă sa bătea cu Clanul tot pierdea.
  • R R
    Dati audientele de aseara,Adela lider de audienta pe toate targeturile
  • Soby Soby
    Off-topic: Revine cea mai bună emisiune de la TVR 1, Garantat 100%, cu un nou sezon: https://www.tvmania.ro/garantat-100-revine-cu-un-nou-sezon-si-un-nou-program-de-difuzare-la-tvr-1-celebra-pianista-hiromi-uehara-primul-invitat-375289
  • R R
    Dari audientele de aseara,serialul Adela lider de audienta pe toate targeturile
  • R R
    Dati audientele de aseara

Trimite un comentariu

sus