Skip to main content

RECOMANDARE. Operetă experimentală - “A fost o fată ca niciodată” la Cluj şi la Bucureşti. Ca o scenă de wrwstling

 
RECOMANDARE. Operetă experimentală - “A fost o fată ca niciodată” la Cluj şi la Bucureşti. Ca o scenă de wrwstling

RECOMANDARE. Proiect inedit de operetă experimentală. Reprezentaţiile au început la Cluj şi vor continua la Bucureşti. Detalii, în continuare.

Publicitate

Compania de teatru interogativ iniţiată de actriţa Otilia Panainte (We Are One), montează spectacolul “A fost o fată ca niciodată – operetă experimentală”, produs în colaborare cu Staţia Teatru / Muzical (Cluj), pe versurile lui Iv cel Naiv, în regia lui Adonis Tanţa.

Premiera - la Staţia de Teatru – Muzical (Cluj), în 24-26 mai, fiind urmată de alte trei reprezentaţii în perioada 7-9 iunie la Teatrul Point (Bucureşti).

Accesul la spectacol este gratuit.

Regizorul Adonis Tanţa:

“A fost o fată ca niciodată” este un spectacol de operetă experimentală 100% originală care vorbeşte, într-o cheie naivă şi sinceră, despre relaţia cu toate eurile care ne locuiesc, punctând importanţa echilibrului emoţional individual. Povestea este inspirată de conţinutul psihic al actriţei Otilia Panainte, ca rezultat al propriului proces de psihanaliză. Scenariul este primul text dramatic semnat Iv cel Naiv, iar structural, piesa reprezintă primul demers de inovaţie al genului operetei de la noi.

“Proiectul “A fost o fată ca niciodată” s-a născut pe când nici nu ştiam că o să existe, acum câţiva ani când am lucrat cu Otilia într-un proiect la Bucureşti şi ne-am împrietenit ştiind cumva, că pe undeva, simţim ceva la fel. Ne dorim să facem un spectacol de teatru muzical, viu, vital, plin de emoţie şi umor. Textul scris de Iv cel Naiv surprinde extrem de bine cât e de stingher să exişti şi cât de complicat poate fi să articulezi ceva deapre propria ta persoană. 

Dacă pot să proiectez ceva despre spectacolul nostru ar fi gândul că publicul o să iasă din sală înţelegând că suntem toţi la fel iar puţină grijă şi tandreţe faţă de noi înşine e binevenită, fredonând un song din muzica compusă de Renata Burcă, cea care pune pe note textul lui Iv”.

Iv Cel Naiv, care semnează versurile:

“Am scris această piesă de teatru împreună cu Otilia şi Adonis şi asta m-a ajutat mult, fiind primul meu text de acest fel. Dacă n-ar fi un exerciţiu de intimitate, ci un animal fantastic (ceea ce şi este), Otilia e scheletul, Adonis – inima şi celelalte organe, tot ce mi-a mai rămas mie să fac a fost să pun carnea şi pielea pe acest solzos şi colorat Intimiozaur. Aşa că această piesă nu e o piesă, e un animal fantastic gata să cânte, să danseze, să se isterizeze şi să ofteze, pe scurt, să se dea în spectacol”.

Potrivit celor care promovează spectacolul, regizorul Adonis Tanţa pune în scenă un spectacol tip show de wrestling, toate personajele făcând parte din staff, de la luptătoare, povestitor şi arbitru. El imaginează un univers în care fiecare personaj îşi transformă caracteristica principală în super putere, creând nişte personae compacte, la limita clişeului. Pentru a expune cât mai bine efortul la care sunt supuse personajele feminine, Adonis Tanţa propune un univers glam care compensează tristeţea şi durerea din spatele perucilor, genelor mari şi costumelor sclipitoare.

Planul exuberant al showului este valorizat de muzica pop cu elemente dub step, joc de lumini şi lupte coregrafiate fiind contrapunctat de planul nespectaculos, poetic, intim şi uman al protagonistelor în momentele lor de singurătate, fiind expuse publicului vulnerabilităţile şi dorinţele acestora. Un show exploziv ca pretext de deconstrucţie al prejudecăţilor legate de feminitate şi echilibru psihic.

Muzica spectacolului este semnată de Renata Burcă, inspirată de genul clasic al operetei, cu inflexiuni de muzică electro pop si dubstep în căutarea operetei experimentale. Muzica va susţine dramaturgic momementele de conflict şi stratul emoţional al personajelor potenţând clişeele şi stereotipurile sociale prin care femeile sunt definite. În parcursul muzical căutăm să reinventăm structural şi melodic ariile, duetele, terzettele şi corurile din operetă.

Scenografa Denisa Berceanu creează un decor tip instalaţie. Aceasta traduce lupta interioară într-un spaţiu delimitat prin nişte elastice late de tipul celor regăsite la luptele de wresling. Aceste delimitări se pot elimina pe parcursul anumitor scene accentuând ideea mai multor planuri şi straturi ale poveştii.

Parteneri media – Radio Cluj şi TVR Cluj. Partener de promovare – AMTeatru. Proiectul cultural este co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus