Skip to main content

Unica, prima revistă glossy 100% românească, se închide, după 24 de ani

 
Primul si ultimul numar al revistei Unica
Primul si ultimul numar al revistei Unica

Dispariţie de pe piaţa de print: revista Unica, editată de Ringier, îşi încetează apariţia. În aceste zile a apărut ultima ediţie a lunarului, cu actriţele din distribuţia Vlad pe copertă: Monica Bârlădeanu, Olimpia Melinte şi Victoria Răileanu.

Publicitate

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, Unica.ro renunţă la ediţia tipărită, dar site-ul unica.ro rămâne online. Conform aceloraşi surse, parte din echipă îşi va continua colaborarea cu Ringier pe alte proiecte editoriale. Şi alte titluri de pe piaţă iau în calcul, pottrivit informaţiilor Paginademedia.ro, renunţarea la apariţia tipărită.

Unica a apărut pe piaţă timp de 24 ani. Primul număr: decembrie 1997 - ianuarie 1998, cu Laura Badea pe copertă. Nora Ioniţă a fost primul redactor-şef al revistei. Redacţia a fost condusă apoi, timp de aproape 15 ani, de Raluca Hagiu. De la începutul acestui an, după plecarea Ralucăi Hagiu, Dana Panghe a preluat redacţia.

Primul glossy 100% românesc

„Unica” a fost prima revistă glossy cu un concept şi un conţinut editorial 100% românesc, un curaj într-o perioadă în care mai ales imaginea de calitate era destul de greu de obţinut". A spus-o în urmă cu câţiva ani Cristina Simion, fost manager de presă, cea care a condus Romanian Publishing Group (apoi Edipresse), companie care a editat titlturi ca Elle, Avantaje sau Viva (compania a fost cumpărată de Ringier, care deine acum titlurile).

"Destule subiecte din acea perioada de „copilărie” a presei glossy aveau puţine lucruri în comun cu conceptul şi stilul editorial al revistelor, dar îmi amintesc cu plăcere că era o vreme a experimentului, plină de entuziasm, în care reportajele senzaţionale (şi „senzaţional” însemna, pe atunci, o zi în Penitenciarul de la Târgşor sau povestea eroică a unei antreprenoare-în-faşă) se amestecau cu tirade sfătoase despre bunele maniere (cu destule greşeli sau infantilisme), cu fragmente literare şi cu sfaturi elementare de igienă.

Dar câta nevoie era de toate acestea şi câte discuţii în redacţia lărgită pentru fiecare articol!", spunea Cristina Simion într-o analiză publicată de jurnalistul Horia Ghibuţiu.

Printul, cea mai lovită piaţă

Piaţa de print a fost afectată puternică de scăderi în ultimii ani, atât la nivel de tiraje (în contextul unei pieţe de distribuţie defectuoase şi marcată de falimente), dar şi la nivel de bani din publicitate. De exemplu, acum zece ani, printul avea încasări totale de 24 de milioane de euro (cam 8% din piaţa totală de atunci).

Anul acesta, piaţa de print este estimată la doar şase milioane de euro, dintr-o piaţă totală de peste jumătate de miliard (din care televiziunile iau 330 de milioane, iar digitalul cam 125 de milioane, după estimarile MediaFact Book (raport al agenţiei Initiative).

Citeşte şi: FOTO. Cum arătau revistele glossy din România la primul număr şi cum arată acum. Avantaje, Viva şi Elle, printre titluri


Citeşte şi: Redactorul-şef Unica, Raluca Hagiu, pleacă după aproape 20 de ani la revista Ringier


Citeşte şi: MediaFact Book. Premieră! Piaţa de publicitate sare de jumătate de miliard de euro! Televiziunea, cea mai mare felie

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Stiri întârziate despre vedete, moda, horoscop, nu-i de mirare ca nu face fata ritmului modern. De ce ar fi o tristețe? Trist este ca nu sunt reprofilati minerii de la Rosia Montana, nu ca isi pierd locul de munca unii care scriau despre "VIP-uri".
  • Redactor sef a mai fost si Diana Metiu, draga dle Obae. Frumoasa femeie!
  • Presa a picat intr-un declin... Intr-o astfel de revista, de obicei ai pretentia ca sunt sfaturi avizate... Ca se fac shooting-uri photo profi, ca vezi ceva quality... Acum, totul trece in ziarul/revista de buzunar... Unica (generic spus) e Smartphone-ul... Si iti gasesti divertismentul si informatiile printre influenceri, scriitori de moment...care nu au vreo scoala, care s-au trezit jurnalisti/medici/reatori de moda/bucatari etc din hobby...ca iti dau sfaturi ca la ei a mers... Nu se uita nimeni prin reviste stiintifice publicate worldwide...nu mai se intereseaza nimeni din 3 surse... Totul pe fast forward...
  • Bine ca sunteti tristi, dar cand ati cumparat ultima data un ziar sao o revista?

Trimite un comentariu

sus