Skip to main content

STUDIU. Jumătate dintre români, plictisiţi şi obosiţi de reclamele de pe Facebook şi Instagram

 
Foto: SurveyMonkey
Foto: SurveyMonkey
STUDIU. Românii preferă să stea pe Facebook, dar mulţi dintre ei se plictisesc de reclamele pe care le văd. Aproape jumătate dintre români se declară plictisiţi şi obosiţi de reclamele de pe Facebook şi Instagram.
Publicitate
 
Este una dintre dintre concluziile unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

În continuare câteva idei ale studiului:

- Facebook este în topul preferinţelor românilor (92%). Urmează Youtube (63%) şi Instagram (37%).
 
- 46% dintre români spun că sunt plictisiţi şi obosiţi de reclamele de pe Facebook şi Instagram
 
-  47% spun că nu îşi formează nicio părere atunci când văd anunţuri promovate pe social media.
 
- 53% dintre români afirmă că dau click pe reclamă doar dacă îi interesează produsul şi vor să-l cumpere
 
- 36% dintre români declară că apreciază mai mult un brand care are reclame sponsorizate online
 
- 53% apreciază faptul că brandurile îi informează asupra mai multor produse
 
- Brandurile care investesc în promovare (online) sunt apreciate de către 53% dintre respondenţi
 
- 33% dintre români apreciază o reclamă dacă este creativă
 

Studiul realizat de Reveal Marketing pe larg:

Facebook este la putere în preferinţele românilor (92%) cu un timp mediu petrecut online de 2,3 ore/zi. Alte aplicaţii accesate frecvent într-o zi de către români sunt YouTube cu 63% şi Instagram cu 37%. Deşi TikTok nu se află în top 3 aplicaţii, fiind menţionat de doar 15% dintre respondenţi, se observă, totuşi, că utilizatorii petrec mult timp pe această reţea. Românii care folosesc TikTok petrec în medie 2,3 ore/pe zi navigând printre videoclipuri. 
 
46% dintre români declară că se simt indiferenţi faţă de reclamele sponsorizate văzute pe Facebook sau pe Instagram, spunând chiar că se simt obosiţi şi plictisiţi de acestea.
 
Aproape jumătate dintre români (47%) spun că nu îşi formează nicio părere atunci când văd anunţuri promovate pe social media.
 
Pe unii dintre români reclamele sponsorizate online îi enervează şi declară că le provoacă emoţii negative, aspect menţionat de către 17% dintre respondenţi. Doar 9% dintre români declară că se simt norocoşi la vederea acestor anunţuri şi că le dau energie pentru a căuta produse noi.
 
 Peste jumătate dintre consumatori (53%) afirmă, astfel, că obişnuiesc să dea click pe aceste anunţuri doar dacă îi interesează cu adevărat produsul şi sunt în proces de achiziţie. Alţii, deşi nu vor să cumpere, afirma că au accesat o reclamă doar din curiozitate (25%).
 
28% dintre români declară că se bucură să vadă astfel de reclame online şi spun că sunt mulţumiţi de acest tip de experienţă pe reţelele sociale. În plus, pe 36% dintre români îi determină chiar să aprecieze mai mult brandul sau persoana respectivă. 
 
53% apreciază faptul că brandurile îi informează asupra mai multor produse, iar 47% se decid mai uşor în procesul de cumpărare.
 
52% dintre consumatori declară că reclamele sponsorizate pe care le văd pe social media, de obicei, au legătură cu interesele lor, spunând chiar că au căutat produse similare pe internet. 
 
Brandurile care investesc în promovare (online) sunt apreciate de către 53% dintre respondenţi. De asemenea, aceste branduri sunt evaluate ca oferind produse sau servicii de o calitate mai înaltă, aspect menţionat de către 31% dintre respondenţi.
 
 33% dintre respondenţi spun că accesează o reclamă care li se pare atractivă din punct de vedere vizual. 27% dintre respondenţi afirmă că dau click dacă marca respectivă este una pe care o cunosc.
 
Doar 17% dintre respondenţi declară că apreciază mai puţin brandurile care au reclame sponsorizate. Motivul principal menţionat de aceştia este dorinţa de a caută pe cont propriu produsele de achiziţionat (57%), în timp ce 33% consideră chiar că promovarea online este un indicator al brandurilor de o calitate mai slabă. 
 
Unii români declară că anunţurile sponsorizate nu le sunt de ajutor în decizia de cumpărare (29%)
 
Un sfert dintre români ar evita să dea click din cauză că reclama respectivă nu pare de încredere (26%).
 
 
 
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus