Skip to main content

REVISTELE ÎN FAŢA CRIZEI: Închideri, preluări şi schimbări de periodicitate în 2009. Plus câteva lansări

 

2009 a fost un an agitat şi pentru reviste. S-au închis titluri internaţionale, precum Business Week, altele au fost lansate în plină criză - Forbes. Alte publicaţii au ales să lupte cu criza din piaţa publicităţii schimbând periodicitatea: Diva, Story. Sorin Ovidiu Vîntu s-a lepădat total de reviste şi le-a cedat managerilor.

Publicitate

Paginademedia.ro trece în revistă principalele momente care au marcat piaţa revistelor în anul 2009.

Iată, detaliat, ce s-a întâmplat anul trecut:

FEBRUARIE - Măsuri radicale pentru Business Week, Business Review și Biz

  • La jumătatea lunii februarie, revistele BusinessWeek, Business Review şi Biz, din portofoliul Business Media Group (BMG) renunţă temporar la varianta tipărită şi rămân doar pe internet. Rachad El Jisr, unul dintre acţionari, declara la momentul acela pentru paginademedia.ros-ar putea reveni la print în aprilie.
  • La doar o săptămână după anunțul de oprire temporară a apariției în variantă tipărită a revistelor BusinessWeek, Business Review şi Biz, BMG vine cu noi decizii. Edițiile print ale publicaţiilor BIZ şi Business Review se vor relua din 1 martie, iar pentru BusinessWeek România nu se va întrerupe deloc apariţia în format tipărit. Pentru moment.
  • În aceași lună, compania Visseh Design a lansat publicaţia gratuită Băneasa Free Neighborhood Guide, dedicată locuitorilor din zona rezidenţială Băneasa. Publicația urma să conțină informaţii utilitare legate de zona de nord a Capitalei. Mihaela Stănciucu (fost ziarist la Evenimentul zilei) era numită în fruntea echipei editoriale.

MARTIE - Forbes apare, Business Week dispare

  • Ediţia românească a revistei Business Week, editată de Business Media Group şi-a încetat apariţia începând cu 17 martie.
  • Pe 23 martie, ediţia locală a revistei internaţionale Forbes a apărut în România într-un tiraj de 50.000 de exemplare. Ediția românească a revistei de business s-a lansat ca o publicație bilunară, la fel ca Forbes SUA.  Licenţa pentu această publicație a fost obţinută de Adevărul Holding la sfârșitul lunii octombrie 2008.
  • Revista Diva, titlu deținut de Ringier se transformă din publicație săptămânală în publicație bilunară.

APRILIE - Story trece și ea la apariţie bilunară

  • La jumătatea lunii aprilie, revista Story, care era o publicație săptămânală, a trecut la o periodicitate bilunară. Editorii publicaţiei, grupul Sanoma Hearst România, au pus această schimbare pe seama crizei.

OCTOMBRIE - Vîntu își mătură revistele din trust

  • Luna octombrie a venit cu măsuri extreme pentru revistele din trustul condus de Sorin Ovidiu Vîntu. Conducerea grupului de presă a anunțat că publicaţiile din Divizia Life Style a grupului Realitatea Caţavencu vor fi preluate de managerii acestora. Este vorba de Tabu, Bucătăria pentru toţi, Aventuri la pescuit, Superbebe şi 24Fun.
  • La momentul respectiv situația stătea în felul următor: Bucătăria pentru toţi urma să fie preluată de Răzvan Cucui, fondatorul publicaţiei. Aventuri la pescuit urma să treacă la Sorin Vulpe, 24 Fun, la Alex Săndulescu, iar revista Superbebe să fie preluată de Tana Pazara (redactorul-șef al publicației).
  • La Tabu situația era incertă. Realitatea-Cațavencu anunțase că mai susține doar apariția numărului din noiembrie, în condițiile în care nimeni nu se arăta interesat de preluarea publicației. Tot atunci, se discuta o variantă de preluare de către publisherul Sorin Vulpe şi de către Cristina Bazavan, redactor-şef.

NOIEMBRIE - luna cu cele mai multe schimbări pe piața revistelor

  • La începtul lunii noiembrie, regia de publicitate DBV Media House, condusă de Brînduşa Vlanga, se arăta interesată de preluarea revistei pentru femei Tabu, editată de grupul Realitatea-Caţavencu. Atunci, Sorin Enache, directorul general al Realitatea-Caţavencu, declara pentru Business Standard că managementul grupului a primit o ofertă de achiziţie a lunarului Tabu.
  • Burda România anunța, pe 3 noiembrie, că revista Men’s Health iese de pe piaţa din România deoarece contractul de licenţă pe care îl deține expiră în luna decembrie. Numărul de noiembrie-decembrie, care a apărut pe piaţă la 29 octombrie, a fost ultimul editat de Burda România, conform contractului semnat în martie 2005.
  • La jumătatea lunii noiembrie, se anunța reintrarea pe piața din București a ghidului Zile și nopți. Publicația și-a mai încercat norocul și în urmă cu șase ani, dar nu a rezistat decât câteva luni pe piața din Capitală. Odată intrat pe piață, ghidul Zile și nopți are de ținut piept redutabilor concurenți 24Fun şi Şapte seri.

DECEMBRIE - Money Express s-a salvat, Aventuri la pescuit și Maxim au fost închise

  • Pe 3 decembrie, redacţia Aventuri la pescuit a demisionat în bloc. Cei aproximativ 15 oameni vor lansa un nou titlu: Super-Pescar. Aventuri la pescuit a făcut parte din Divizia lifestyle a grupului Realitatea-Caţavencu.
  • Ultima lună din an a venit cu noutăți și pentru publicațiile Tabu și 24 FUN, tot din trutul lui Sorin Ovidiu Vîntu: noul publisher al lunarului Tabu va fi Brânduşa Vlanga, cea care deţine regia de publicitate DBV Mediahouse. În ceea ce privește reţeaua de ghiduri 24 FUN, aceasta va fi deţinută, în mod egal, de Alex Săndulescu (fondatorul titlului) şi de Sorin Vulpe.
  • Pe 9 decembrie, se clarifica soarta revistei Money Express. Compania de proiecte speciale M&C Strategy anunța că va prelua, de la 1 ianuarie, publicația Money Express, parte a grupului Realitatea-Caţavencu.
  • Pe 15 decembrie, Adevărul Holding anunța că revista de celebrităţi OK! va apărea pe piaţă pe 19 februarie.
  • Compania Attica Media închide lunarul Maxim și preia revista Men’s Health (la care Burda România a renunțat în luna octombrie). Men’s Health va apărea sub umbrela Attica din primăvara lui 2010.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu