Skip to main content

EXCLUSIV: Agenţia CAP are câştig de cauză în procesul cu Nae Caranfil. Ce au de împărţit: o reclamă Delaco şi o secvenţă din Filantropica

 

Spotul publicitar Delaco nu încalcă niciun drept de autor al pârâtului, a stabilit instanţa în procesul intentat de agenţia de publicitate CAP regizorului Nae Caranfil,a declarat pentru paginademedia.ro Raluca Feher, copywriter CAP. Regizorul a acuzat agenţia că s-a inspirat din Filantropica pentru o reclamă Delaco, iar CAP l-a acţionat în judecată. (Declaraţiile agenţiei CAP, în exclusivate pentru paginademedia.ro, în continuare).

Publicitate

Procesul, spune Raluca Feher, a început pe 2 martie, iar pronunţarea a fost dată în urmă cu câteva zile şi urmează să fie redactată.

Asemănările dintre spotul Delaco şi Filantropica au fost sesizate, în premieră, de paginademedia.ro, anul trecut, AICI. Înainte de alte detalii, iată reclama şi secvenţa din Filantropica:

Toni Delaco la şcoală

Lecţia din "Filantropica"

De ce l-a dat agenţia în judecată pe Nae Caranfil? Raluca Feher, copywriter, în exclusivitate pentru paginiademedia.ro:

„Nu am fi ajuns la proces, dacă regizorul Nae Caranfil ar fi răspuns solicitării noastre să-şi ceară scuze public pentru acuzele de calomnie aduse. Nu i-am luat pâinea de la gură, nu ne plateşte daune, nu l-am lăsat fără bani de cozonac. L-am învăţat - din nou, sper - că trebuie să aiba dovezi şi argumente solide atunci când se grăbeşte să facă o afirmaţie şi să fie atent la ce îi iese pe gură atunci când vorbeşte cu presa.”

La începutul anului, Nae Caranfil a acuzat agenţia CAP de plagiat.

Nae Caranfil, în ianuarie, pe realitatea.net:

"Probabil că şuţii din metrou s-au făcut fraţi de cruce cu copywriterii în costum şi cravată de la agenţiile de publicitate. Se fură portofele, se fură mitraliere, de ce să nu se fure şi scene din Filantropica. În privinţa unui demers legal, sunt sceptic, nu cred că Legea drepturilor de autor din România este echipată pentru asemenea situaţii. Creativii din publicitate au noroc că nu trebuie să-şi semneze operele. Dacă ar fi obligaţi să o facă, mulţi dintre ei ar trebui să-şi poarte ruşinea unor furăciuni atât de flagrante cum este cea de faţă, asemenea unui dosar compromiţător de la CNSAS".

Protejarea credibilităţii agenţiei CAP a fost la baza startului acestui proces.

Raluca Feher:

„Obiectul procesului a fost să demonstrăm că nu i-am încălcat în nici un fel drepturile de autor, aşa cum a susţinut în declaraţia făcută în presa că "l-am plagiat".”

„O agenţie de publicitate are mare nevoie de credibilitate în faţa clienţilor săi şi fiecare "săriţi, hoţii!" urlată de unul sau altul ciobeşte această credibilitate. Agenţia CAP a fost cu adevărat norocoasă că Delaco - clientul incriminat - nu s-a îndoit nici o clipă de noi şi ne-a rămas alături. Dar nu poţi să rişti la infinit să pierzi clienţi plecând capul în faţa unor acuze false.”

Contactat de paginademedia.ro, Nae Caranfil nu a făcut nicio declaraţie legată de procesul cu agenţia CAP.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Un project manager Un project manager
    Lupta de orgolii si intre generatii este regretabila.
    Insa Raluca Feher si-a demonstrat originalitatea si creativitatea prolifica, definindu-si stiul sau propriu, in multe alte reclame. Ea este geniul din spatele mai multor branduri puternice, si asta pentru ca reclamele ei produc rezultatele scontate! Fie ca o placem sau nu, Raluca Feher ESTE un nume in publiciate in Romania, de aceea si-a permis sa isi apare imaginea in justitie; fiind alegerea ei si a agentiei.

    Iar Filantropica, o capodopera contemporara, a devenit un bun comun de referinta, pentru ca s-a decantat in constiinta colectiva a poporului, iar publicitatea exact pe astfel de baze se construieste.

    O dovada a valorii unuei campanii publicitare bine construita este tocmai exemplul branzei din poveste. Produse slabe si scumpe (daca ar fi sa le evaluezi fara eticheta), si care totusi de ani de zile se vind in toate magazinele!
  • George Hari Popescu George Hari Popescu
    Sau where your money IS, ca specialişti în romglish ce suntem.
  • serban serban
    mie comentariul de aici al lui Sandman mi se pare in esenta similar cu cel al lui Schmoukiz. Deci Schmoukiz ar putea sa sustina prin ziare ca Sandman l-a plagiat. Si Sandman ar putea sa il dea in judecata, pentru ca stie ca nu a facut asta.

    deci, Sandman & Schmoukiz, parca nu e chiar asa de simplu cu plagiatul si intentia, nu-i asa?

    Eu unul ma bucur ca lumea in care se da cu noroi a inceput sa mai aiba si reactie si sa se apere de acuze prea usor invartite de toti prin gura.

    daca esti atat de sigur ca ai dreptate, fii pregatit sa ai dreptate si prin tribunale. it's only fair to put your mouth where your money are, si invers.

    cu denigratorii eu n-as face prea multa filantropie. chiar daca sunt celebri.
  • sandman sandman
    Mi se pare agresiva si de prost gust aceasta afirmatie: " să fie atent la ce îi iese pe gură atunci când vorbeşte cu presa."
    Nae Caranfil e un nume, Raluca Feher e nimeni.
  • sandman sandman
    E furata pe fata!
  • Victor N. Victor N.
    Pana la urma asemanarea intre spot si film nu este atat de mare totusi,fiindca poate fi privita si din punctul de vedere al originalitatii unde in ziua de azi este clar ca nimeni nu prea mai aduce nou sau revolutionar in arta cinematografica la fel de altfel ca si in materie de...design vestimentar sa zicem, unde raman uimit cand vad ce chiloti originali lanseaza Botezatu.Per ansamblu aerul din Filantropica exista in clipul DELACO dar eu consider ca domnul Caranfil s-a pripit dand in judecata agentia..
  • schmoukiz schmoukiz
    Inca o eroare judiciara dintr-un sir nesfarsit in palmaresul unei bresle reprezentate de Mona Pivniceru. Ceea ce jigneste peste masura e obraznicia acestor angajati care il si jignesc pe cel de la care sterpelesc idei.
    Cu adevarat acest cascaval te face sa te simti roman in tara ta, mai ceva spoturile cu Dorel.
  • Dan Mihu Dan Mihu
    Interventia atat de agresiva a d-nei / d-rei Feher e destul de penibila. Inteleg ca justitia ii da "dreptate" si o lege subreda a dreptului de autor ii pune inapoi cascavalul pe masa, dar maine dimineata cand se va spala pe dinti o poate intreba pe tipa din oglinda, zice-se copywriter, daca in lipsa filmului Filantropica ar mai fi "creat" ACEST clip publicitar pentru Delaco. Dupa aia poate scrie de zece ori pe tabla cuvantul "credibilitate". :)

Trimite un comentariu

sus