Skip to main content

Omnicom, cel mai puternic grup de publicitate din lume. Interpublic a pierdut locul trei, în favoarea Publicis

 

Interpublic, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate, a pierdut locul trei în lume, fiind devansat de grupul francez Publicis, relatează Le Figaro.

Publicitate

Cifra de afaceri de 6,03 miliarde de dolari, plasează Interpublic pe locul patru în clasamentul celor mai mari companii de comunicare din lume. Iar locul trei revine francezilor de la Publicis, care au anunţat, în urmă cu o săptămână, că cifra de afaceri a grupului este de 6,29 miliarde de dolari.

Clasamentul* grupurilor de publicitate:

  1. Omnicom
  2. WPP
  3. Publicis
  4. Interpublic

*Fără datele din 2009 ale WPP

Publicis râmâne, însă, mult în urma companiei americane Omnicom, care a atras venituri de 11,7 miliarde de dolari în 2009. De mulţi ani numărul unu la nivel mondial, grupul american ar putea fi mutat pe locul doi de compania britanică WPP (Wire and Plastic Products), care îşi va publica rezultatele din 2009, pe 5 martie.

Interpublic, mai afectat de recesiune decât concurenţa

Grupul american s-a văzut nevoit să aplice o severă politică de reducere a costurilor pentru a-şi proteja afacerea. Iar câştigul net a scăzut drastic, în 2009, la 93,6 milioane de dolari, faţă de 265,2 milioane de dolari în 2008.

Soluţie pentu 2010: revalorizarea preţurilor

"2009 a fost un an foarte dificil din punct de vedere al tarifelor, clienţii s-au bazat foarte mult pe o presiune exercitată asupra preţurilor practicate de agenţii", a explicat Michael Roth, director general Interpublic.

Mai bine de jumătate din veniturile companiei provin din publicitatea tradiţională şi din agenţiile de media. Astfel, compania Interpublic a fost pur şi simplu sugrumată de aceste renegocieri ale preţurilor.

Încurajat fiind de scăderea lină din ultimul trimestru din 2009, Michael Roth estimează că "momentul critic al recesiunii pentru Interpublic a trecut".

Aşa cum concurenţii săi au făcut achiziţii importante pentru a se menţine în clasamentul celor mai mari companii de publicitate din lume (TNS achiziţionată de WPP, Razofish, cumpărată de Publicis), Interpublic urmăreşte, la rândul său, să crească investiţiile externe.

"Ne orientăm către domeniul digital. Vrem să investim, mai ale, în regiuni precum America Latină, China şi India", a precizat Michael Roth.

Date despre giganţii publicităţii mondiale

Cele mai mari companii de comunicare din lume, care formează Big 6 sunt: Omnicom, WPP, Publicis, Interpublic, Dentsu şi Havas.

Cum arată clasamentul giganţilor care conduc publicitatea mondială?

1. Omnicom:

Omnicom Group a fost înfiinţat în anul 1986 şi deţine companii precum: BBDO Worldwide, DDB Worldwide, TBWA Worldwide şi OMD. Toate aceste companii sunt prezente şi în România, prin intermediul firmelor Graffiti BBDO, TBWA/Merlin, DDB şi agenţiile de media OMD România şi PHD

2. WPP:

WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axându-se pe activităţi de publicitate, relaţii publice şi lobby prin intermediul a numeroase subsidiare.

WPP deţine în România grupul Ogilvy, agenţia de media Mediaedge:cia, agenţia full-service Grey România şi agenţia de media MindShare.

În portofoliul WPP se mai regăsesc companiile: Ogilvy & Mather, JWT, TNS, Grey Global Group şi o parte din Real Media. Cifra de afaceri în 2008: 13,6 miliarde de dolari.

3. Publicis:

Publicis are în portofoliul său companii precum: Leo Burnett şi Saatchi & Saatchi.

În România, grupul Publicis este reprezent prin intermediul Publicis România. Publicis controlează în România şi agenţiile de media Zenith Media, Optimedia şi Starcom MediaVest, unite în grupul PGM (Publicis Groupe Media).

4. Interpublic:

Interpublic include în portofoliul său agenţii precum McCann Erickson, DraftFCB, Lowe şi Media Brands.

Compania este prezentă şi în România, unde este acţionar majoritar în cadrul agenţiei interactive MRM Partners şi în cadrul Momentum, agenţie de BTL (publicitate neconvenţională).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus