Skip to main content

Program TV, o combinaţie de televiziune, teletext şi internet

 

Program TV, o nouă televiziune, care va funcţiona pe principiul teletextului urmează să se lanseze pe piaţa din România. Conceptul este relativ nou pentru audiovizualul românesc. Este vorba de un post care va oferi telespectatorilor posibilitatea de a consulta la orice oră un ghid de programe de TV.

Publicitate

Cum va funcţiona mai exact?

La fel ca în cazul clasicului teletext, telecomanda va ţine loc de mouse, astfel prin apăsarea câtorva butoane cei interesaţi vor putea afla pe ce canal şi la ce oră vor fi difuzate programele de care sunt interesaţi.

Canalul Program TV aparţine societăţii Pro Management Group SRL Bucureşti, care funcţionează, de la începutul lui 2005, ca un centru de training profesional de perfecţionare a adulţilor.

Compania, deţinută de Irinel Costel Marin (90%) şi Irina Elena Marin (10%), a înregistrat de la înfiinţare şi până în prezent o cifră de afaceri de circa 3,5 milioane de euro.

Irinel Costel Marin, acţionarul majoritar al postului de televiziune a precizat la şedinţa CNAProgram TV se va autofinanţa exclusiv din publicitate.

Mai precis? Paginile de tip teletext ale canalului vor avea inserate între 8 şi 10 mesaje comerciale. Acestea se vor regăsi pe micul ecran sub formă de logouri şi sigle, lipsite de sunet şi animaţie.

Telespectatorii vor putea accesa doar programele nu şi imaginile publicitare. Pentru fiecare spaţiu publicitar canalul de televiziune îşi propune să câştige între 2.000 şi 5.000 de euro pe săptămână.

Pornind de la aceste considerente, estimăm un volum al încasărilor cuprins între 50.000 şi 70.000 de euro pe lună, încasări ce vor acoperi în întregime cheltuielile legate de buna funcţionare şi continua perfecţionare a postului Program TV” , se arată în proiectul prezentat la CNA.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a acordat o licenţă de funcţionare prin satelit postului Program TV. Consiliul a avut, totuşi, câteva reţineri în luarea acestei decizii.

Vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a semnalat faptul că noua televiziune nu poate fi licenţiată de CNA, potrivit Directivei europene din domeniu din cauza lipsei unei încadrarări clare a programelor difuzate de acesta.

"Nu vă încadraţi cu acest tip de abordare nici în definiţia publicităţii şi nici a teleshoppingului, nu sunteţi nici un serviciu dedicat exclusiv autopromovării. Se pune problema dacă licenţierea dumneavoastră este sau nu de competenţa CNA", a spus Ioan Onisei, motiv pentru care a votat împotrivă acordarea licenţei.

Împotriva acordării licenţei a fost şi George Chiriţă, directorul executiv al Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), care a spus că un astfel de serviciu de informaţii nu ar trebui licenţiat, deoarce el “creează alte raporturi de natură comercială cu televiziunile".

În ciuda acestor observaţii, acordarea licenţei a fost votată de nouă dintre membrii CNA.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • cris cris
    Da...conceptul este nou, daca va avea success ramane de vazut
  • Cosmin Cosmin
    In ce masura poate un asemenea post sa aiba sussces in conditiile in care tendinta e de trecere la televiziune digitala, unde EPG-ul (Electronic Program Guide) are aceeasi utilitate si e usor de folosit?

Trimite un comentariu

sus