Skip to main content

STUDIU: Publicitatea online are efecte dincolo de click. Câţi români cumpără produse după ce au văzut reclama pe net.

 

Publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea directă şi imediată a utilizatorului, adică click-ul, reiese dintr-un studiu realizat de IAB România şi eResearch. Astfel, 37% dintre participanţii la studiu spun că sunt influenţaţi de publicitatea online prin faptul că se informează în vederea cumpărării, în timp ce 29,9% - prin faptul că răspândesc mai departe mesaje legate de brand. 15% dintre respondenţi declară că au cumpărat produsul în urma vizionării unei reclame online.

Publicitate

Studiul "Voice of the Internet User" a fost realizat, în perioada iunie-iulie, pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB, eşantionul fiind de 10.647 de persoane. Eşantionul a fost aleator, iar datele nu au fost ponderate, menţionează realizatorii studiului.

Concluzii din studiu:

  • întrebaţi dacă dau click pe reclamă pe care şi-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns "da, pentru a urma linkul", iar 26% au răspuns "da, pentru a închide reclama".
  • 72% dintre respondenţi spun că îşi completează, cu ajutorul internetului, informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii.
  • 37,6% spun că au o intenţie mai puternică de a achiziţiona produsul, după ce au căutat pe internet detalii despre acesta.
  • probabilitatea de a cumpăra un produs, în urma informării suplimentare pe internet, creşte pentru 45,4% dintre cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs sau compania producătoare şi pentru 44,2% pentru cei care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe informaţii despre produs.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • George Hari Popescu George Hari Popescu
    Studiul Eyetrack realizat de Poynter Insitute relevă fenomenul. Un studiu mai recent, al lui Largeault, de prin 2009, arată că utilizatorii experimentaţi ignoră mai multe bannere online decît începătorii. Evident, Jakob Nielsen a avut multe de spus pe tema asta.
    Deci pornim de la targetare, trecem prin conceperea bannerului şi ajungem la eficienţă.
  • Ionut Oprea Ionut Oprea
    Da, fenomenul exista, si pot fi extrase din studiul VIU si date despre acesta. Insa proportia utilizatorilor care ignora, intr-un fel sau altul, bannerele online, este foarte mica.
  • George Hari Popescu George Hari Popescu
    Fenomenul se numeşte banner blindness şi asta face şi ca utilizatorii să ignore fotografiile online, dacă nu sunt semnalate ca atare (cu formulări de tipul Galerie foto sau Vezi imaginile de mai jos).

    Oricum, tot "creier" se scrie.
  • dan dan
    Si fara AdBlock tot nu vad reclamele, creerul meu a ajuns sa ignore toate dimensiunile standard de bannere :D
  • Ionut Oprea Ionut Oprea
    Salut,

    In Romania nu cred ca exista o statistica publica, insa la nivel international numarul celor care folosesc astfel de extensii este destul de redus raportat la numarul total de utilizatori de internet.

    Si crede-ma ca ai vazut cel putin picior de reclama, nu toate reclamele sunt Flash si nu toate sunt livrate prin adservere:)
  • Silviul Silviul
    Eu folosesc de vreo 2 ani extensia AdBlock pt Firefox si nu am mai vazut picior de reclama. Exista vreo statistica cu cei care folosesc asa ceva?

Trimite un comentariu

sus