Skip to main content

26 octombrie: Publicitatea TV la 9 luni: 160 de milioane de euro

 

În primele trei trimestre ale anului, investiţiile nete în publicitatea la TV au fost de aproximativ 160 de milioane de euro, nivel comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Reprezentanţii agenţiilor media se aşteaptă că în lunile rămase până la finele acestui an bugetele advertiserilor destinate promovării pe micile ecrane să se diminueze faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza măsurilor de austeritate ale guvernului, scrie Financiarul într-o analiză.

Publicitate

Date fiind previziunile economice nu tocmai încurajatoare pentru acest sfârşit de an, care se vor prelungi cel puţin şi în prima jumătate a anului viitor, e de aşteptat ca nivelul investiţiilor nete în TV să scadă cu un procent cuprins între 5%-10%”, declară Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC România. Agenţiile media estimează că investiţiile totale în advertisingul pe micile ecrane vor totaliza 200 mil. euro în decembrie a.c.
Publicitatea TV la 9 luni: 160 mil. euro

Inform Media a cumpărat trustul de presă Agenda din portofoliul căruia fac parte Săptămânalul Agenda şi portalul de ştiri agenda.ro, fără a preciza valoarea tranzacţiei, scrie DailyBusiness.ro. Săptămânalul Agenda, lansat în 1990, este distribuit în Timiş, Arad, Caraş Severin şi Timişoara. În prezent are un tiraj de 30.000 de exemplare. Portalul de ştiri agenda.ro a fost lansat în 2008.
Inform Media a preluat trustul de presă Agenda

Cristi Lupşa, editorul "Decât o Revistă", trimestrial pornit ca "experiment" acum un an, şi Adrian "Predu" Preda, director de creaţie Tempo Advertising, discută astăzi, pe HotNews.ro, de la ora 12.00, despre experimente în media şi publicitate şi rezultatele lor.
Cristi Lupşa/Decât o Revistă şi Predu/Tempo Advertising discută online despre experimente în presă şi publicitate - marţi, de la oră 12.00

Agenţia de relaţii publice The Practice anunţă câştigarea a trei clienţi noi în portofoliu şi extinderea colaborării cu cei deja existenţi notează Financiarul şi IAA.ro. Printre clienţii noi se numără companiile: Smartree, TechTeam Global şi VES (Vase Emailate Sighişoara). De asemenea, pe lista clienţilor mai vechi ai agenţiei care au extins sau au reluat recent colaborarea cu agenţia se găsesc companiile: Bergenbier SA, Liebrecht&wooD şi World Vision România. Portofoliul curent al agenţiei mai include firme precum Hochland România sau Eurocopter.

La nivel global, numărul internauţilor va depăşi în acest an 2 miliarde, scrie Financiarul, care citează cel mai recent studiu al ITU. Astfel, în 2005 numărul persoanelor care aveau acasă conexiune la internet era de un miliard, în timp ce în 2009 s-au consemnat 1,4 mld. de internauţi. În prezent, numărul consumatorilor de internet este de 1,6 miliarde, pentru sfârşitul anului studiul ITU estimând că se va ajunge la cifra-record de două miliarde.
Audienţa globală a internetului, estimată la 2 mld. de persoane

Publisherul britanic Pearson, care deţine cotidianul de business „Financial Times” şi editura Penguin, a anunţat pentru primele nouă luni ale anului 2010 venituri în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut, scrie Financiarul, care citează cnbc.com. Oficialii companiei au declarat că, în pofida faptului că la nivel global peisajul macroeconomic rămâne incert, toate diviziile grupului au înregistrat rezultate financiare pe plus. Astfel, divizia care publică „Financial Times” a punctat în primele nouă luni ale anului venituri în creştere cu 11%, în timp ce divizia Penguin a raportat majorarea vânzărilor cu 8%.
FT şi-a majorat veniturile cu 11%

Dezbaterea “Ce înseamnă creaţie bună?”, organizată de IAA Young Professioans joi seara, la sediul IAA, a stârnit interesul a peste 160 de tineri din industria marcom. Alături de invitaţii Serii YP, s-au vizionat spoturile campaniilor câştigătoare la festivalul de la Cannes şi s-au tras câteva concluzii, scrie IAA.ro. “Resist the usual!”, “Încercaţi să nu fiţi banali!”, “Îndrăzniţi până la capăt!” “Publicitate = Ştiinţă”, “Fiţi autodidacţi!”, “Întâi idea şi apoi execuţia!”, “Lucraţi la soft skills!”, “Nu există reţetă universal.” sunt doar câteva dintre sfaturile pe care cei trei directori de creaţie (Răzvan Căpănescu – Publicis, Andrei Tripşa – Propaganda, Cătălin Rusu-Rusu+Borţun Brand Growers) în publicitate le-au oferit în cadrul dezbaterii.
“Ce înseamnă creaţie bună?”, în dezbatere la IAA

Sursă foto: Mediafax foto.

http://www.financiarul.com/articol_52448/publicitatea-tv--la-9-luni-160-mil--%E2%82%AC.html
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus