Skip to main content

Aţi văzut-o vreodată pe Angela Merkel cu o poşetă Hermes? Aneta Bogdan despre brandingul în politica românească. “Politicienii sunt cioclii României.”

 
Aneta-Bogdan-mica
Aneta-Bogdan-mica

Aţi văzut-o vreodată pe Angela Merkel cu o poşetă Hermes? Ar fi ridicol, nu-i aşa?”, spune Aneta Bogdan. Luxul şi opulenţa nu sunt asociatori buni pentru un politician.

Publicitate

Disecţie dură a clasei politice, făcută de specialistul în branding. “Politicienii sunt cioclii României”, spune ea în cartea “Branding pe frontul de Est”.

O carte despre branding, în care exemplele de “Aşa NU” vin de cele mai multe ori din zona politicului. “Politicieni needucaţi în general (...) incapabili să promoveze brandul România”.

Despre politicieni cu două feţe, despre Iliescu, Constantinescu şi Băsescu, despre femeile de afaceri şi valorile tinerei generaţii:

  • "Îmi amintesc de un articol interesant dintr-o revistă britanică, în care Margaret Thatcher recunoştea cu sinceritate că îşi doreşte o poşetă Mulberry, dar o consideră prea scumpă (costa 700-800 de lire), drept care nu şi-o cumpără! Margaret Thatcher avea 60 de ani atunci, ştim că şi-o purta permite, dar, necumpărând-o, ea demonstra cu vârf şi îndesat ideologia pe care partidul său o promova atunci, în acele timpuri, de reţinere şi de economisire."
  • "Cum poate un manager (citiţi guvernant) al acestei ţări să funcţioneze după două standarde de calitatea şi aspiraţie? Când vine vorba despre persoana sa – să selecteze cele mai scumpe, aspiraţionale şi reputate branduri (de la Hermes la Ferrari, de la licee elveţiene la Spitalul Charite din Berlin, de la Rolex la Mandarin Oriental Hotel), iar când vine vorba despre ţara în care trăieşte şi pe care trebuie să o conducă spre o viaţă mai bună a celor care i-au dat voturile, să aleagă doar second hand, fals şi făcături?"

Politicienii: sunt cioclii României moderne, oamenii care îşi urăsc propriul popor şi îl fac să sufere.

  • "Needucaţi în general, neinstruiţi în business, în diplomaţie, în politică, în comunicare, în ce vreţi dumneavoastră, necarismatici pentru europeeni sau americani, pentru asiatici, incapabili să-şi îndeplinească rolul de a promova brandul România înăuntrul ţării, fără viziune şi fără aspiraţii, mici din toate punctele de vedere, aceştia au fost şi sunt cel mai mare ghinion al României. Aceştia sunt cioclii României moderne, oamenii care îşi urăsc propriul popor şi îl fac să sufere."
  • "Niciunul dintre aceştia (sau cel puţin niciunul, după ştiinţa noastră) nu a fost capabil să demonstreze că România are ceva unic, valoros şi că trebuie să investim în această direcţie; niciunul nu a inspirat naţiunea sau nu i-a dovedit că merită mai mult; niciunul nu i-a demonstrat că este iubită; niciunul nu a creat asociatori pozitivi, favorabili pentru naţiunea română."
  • "Ce curios cum, de atîţia ani, după atâţia bani investiţi în aceşti poiticieni, ei nu au învăţat încă regulile primare de comportament şi de responsabilitate!"
  • "Ce curios că, după atâţia ani, nu au învăţat nici cum să se îmbrace, nici cum să vorbească! Cât de frustrant este pentru români să nu fi primit în 20 de ani NICIUN discurs politic încurajator, aspiraţional, pozitiv şi inspirant despre viitorul acestei ţări de la politicienii români. (...) Cum am putea trăi mai bine, mai luminos, cu discursuri comuniste, otrăvite şi negative? A scrie un discurs de politician este o treabă importantă şi grea, şi acest lucru este, din păcate, unul dintre principalii vectori de construcţie a unui brand de politician."

Despre preşedinţii României: ce proprietar de business românesc le-ar da pe mână afacerea, măcar pentru o zi?!

  • Unul a încremenit în proiectul de “comunist” pentru toată viaţa, altul a demonstrat că intelectualul roman este lipsit de abilităţile de a conduce sau măcar de a reprezenta o naţiune modern, iar cel de-al treilea, probabil cel mai toxic dintre toţi, a blocat România în ultimii şase ani şi a segregat naţiunea, mai convingător decât “primul comunist al ţării”, ajungând chiar la barbaria de a o numi “ţară de mâna a doua”.
  • Ce inspirant pentru locuitorii acestei ţări, mai ales pentru tineri, nu-i aşa?
  • Aceşti trei CEO ai României au aprobat tacit corupţia ca formă de dezvoltare a unor grupuri economice de interese. Nu au lăsat în urmă nici măcar un proiect propriu de interes naţional şi nu au făcut niciun bine acestei ţări. Tot timpul mă întreb, oare ce proprietar de business românesc le-ar da pe mână afacerea, măcar pentru o zi?!

Femeile de afaceri, mai interesate atrase de rochia Dior de la party-ul anual al revistei Avantaje decât de conferinţa pe temele industriei

  • "Un caz aparte în lumea businessului autohton îl joacă femeile de afaceri. Sunt foarte puţine şi, din păcate, şi acestea sunt mai repede atrase de rochia Dior de la party-ul anual al revistei Avantaje decât de conferinţa pe temele industriei sau de lobby-ul pentru o anumită cauză de business sau socială."
  • "Sunt câteva femei de business pe care le urmăresc cu atenţie şi care susţin sus şi tare cât de mult succes au în afaceri, apărând însă numai în articole despre săli de gym, haine, iubiri ratate, petreceri şi gossip; nu le-am auzit articulând nimic despre propriul model de succes (altul decât banii lăsaţi de soţ sau de părinţi), şi nici despre viziunea lor în industria respectivă."

Contează cât apari în media, nu cât de valoros eşti

  • "Cred că asta este cumva definitoriu pentru tânăra generaţie din România, cea care studiază şi munceşte în România, mai exact: aceasta este tentată să înţeleagă că NU este despre educaţie, muncă, abnegaţie, carieră, ci despre cât de mult apari în media; că NU este despre ceea ce face o personalitate, ci despre cât vorbeşte o personalitate. Şi asta mi se pare cu adevărat îngrijorător pentru viitorul României."

PRECIZARE: Citatele au fost extrase din volumul Branding pe frontul de Est. Despre reputaţie împotriva curentului. Autor: Aneta Bogdan. Cuvânt înainte de Wally Ollins

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Va pot spune ca este printre putinele carti de care am auzit ca au avut ghinionul sa fie terminate inainte de criza, ca mai apoi, din aceasta cauza, autoarea sa fie nevoita sa rescrie mai bine de jumatate de lucrare! Cu siguranta a fost un efort imens si putin frustrant (nu stiu cati ar fi facut acelasi lucru). Cartea este usor de citit, la prima vedere chiar pare ca sunt lucruri stiute de catre toata lumea, dar asa cum zice si autoarea, darul de a preda al unui profesor si inteligenta acestuia, reies din explicarea lucrurilor complicate in unele foarte simple, nu invers, cum stim noi ca se mai intampla prin facultati. Mai multe detalii aici: http://bookconsumer.blogspot.com/2011/01/branding-pe-frontul-de-est.html
  • Aneta Bogdan vorbeste de poilticieni ??? Nu pot crede. Precis s-a certat cu PDL, astfel cum se justifica megarelatiile cu Popescu Tariceanu pentru creatia CEC ?
  • Mda, titlul este inspirat... Dar restul este o dovada ca d-na Aneta Bogdan a vazut/creat intotdeauna doar imaginea si a trecut esenta in... debaraua de lucruri inutile. E si asta, la urma urmelor, o... aspiratie, adica sa fii atat de competent, incat sa-i convingi pe eschimosi ca au mare nevoie de frigidere! Si sa-i faci sa se inghesuie sa le cumpere... :D
  • Tanti asta de unde a fost parasutata pe post de analista? Noi nu avem un brand dar avem specialisti in brandinguri? Haida de! Iti dau si eu cat ti-au dat mogulii spui si ceva conform realitatii din teren doamna Bogdan? Apropo, care firma si-ar da brandul pe mana dvs dupa ce v-a citit aceste declaratii?
    Mi-e greata!
  • In afara de consideratii pe care oricine poate sa le faca, pt ca sunt vizibile pt orice om din tara asta care are mai mult de patru clase, nu am constatat nicio analiza pertinenta in ce scrie dna Aneta Bogdan. Bine, poate nici citatele selectate pt promovarea volumului ei nu sunt dintre cele mai fericite. Ce observ insa cu amuzament este folosirea galopanta a cuvantului "aspirational". Il regasesc din ce in ce mai des in discursurile femeilor care probabil isi doresc sa fie "aspirationale" :))))
  • Bine, ok, dar cam multa frustrare personala in afirmatiile de mai sus. Nu i-a ieşit proiectul Geoană pentru că atunci, nu-i aşa, lucrurile ar fi fost vazute într-o lumină mult mai calda. Când şi experţii se politizează, de ce să le reproşăm doar politicienilor abandonarea valorilor. Nu există brand puternic fără valori la baza lui. Ale dvs care sunt, dna Bogdan? Suficienta, aroganta?
  • Dna BOGDAN , aveti perfecta dreptate cu tot ce spuneti Ma intreb daca va vor citii si politicieniise vor schimba un picutz macar

Trimite un comentariu

sus