Skip to main content

Ce soluţii a găsit Guvernul francez pentru a reduce pierderile televiziunilor publice

 

Publicitate

Senatorii David Assouline (PS) şi Jacques Legendre (UMP) au făcut un bilanţ critic al reformei audiovizualului public din 2009, când a fost scoasă de pe canalele publice reclamele după ora 20.35, scrie LeFigaro.fr.

O serie de posibile măsuri sunt trecute în listă: reintroducerea publicităţii în prime time sau taxa plătită indiferent dacă franceziii au sau nu televizor.

Într-un raport, ei se plâng că presiunea publicităţii asupra canalelor publice n-a adus nicio schimbare în bine semnificativă pentru telespectatori şi a dus la dezorganizarea instituţiilor publice de presă.

Situaţia actuală din Franţa

Cei doi senatori estimează că, din 2009, Statul francez a finanţat instituţiile publice de presă cu 629 de milioane de euro pentru a suplini parţial lipsa publicităţii pe canalele publice.

Acest proiect de lege a fost unul controversat, cei doi experţi cred că această reformă "nu a reuşit să ofere într-adevăr o direcţie editorială nouă canalelor France Télévisions, accentul pe misiunile de tipul serviciului public au fost demarate înainte de reformă, şi nu a fost în mod necesar aprofundat ulterior.

Managementul grupului de presă spune că "finanţarea cu 85% din resurse nu a dus la nişte profituri mari.

Echilibru actual al France Television se datorează, în principal, unei scăderi a cheltuielilor de 7%, ce corespunde digitalizării canalelor. Economia făcută a fost de aproximativ 50 milioane.

În plus, grupul a economisit 40 de milioane de euro. Dar France Télévisions a absorbit o parte din această sumă din cauza creşterii producţiilor din grilă cu 2,8%.

Soluţii pentru a menţine echilibrul financiar al canalelor France Television

Anul 2012 se anunţă a fi unul dificil. Grupul de presă estimează o pierdere a veniturilor din publicitate de 30 de milioane de euro de acum şi până pe 30 iunie.

Pentru a-şi păstra echilibrul, canalele publice mizează că această scădere nu se va accentua în următoarele luni. Totuşi există mai multe incertitudini, iar una importantă este legată de colectarea taxelor pentru serviciul public de la cetăţeni, care ar putea aduce o pierdere cuprinsă între 60 şi 90 de milioane de euro în 2012.

Problema este că aceste sume reprezintă cea mai mare parte din cele 2,8 miliarde de euro proveniţi din bani publici. Această situaţie i-a forţat pe politicieni să examineze problema taxei.

  • Iniţiativa legislativă de introducere a taxei şi pentru a doua locuinţă se află pe masa Guvernului francez. Dar nici acest lucru nu va fi suficient.
  • O altă soluţie este reintroducerea publicităţii după ora 20.35 pe canalele France Television. Această măsură va atrage furia canalelor private.
  • O altă propunere este plata serviciilor publice de televiziune indiferent dacă cetăţenii francezi au sau nu un televizor, din moment ce acum posturile publice sunt urmărite de pe tablete, calculatoare şi smartphonuri.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus