Skip to main content

Vlad Enăchescu despre meciurile Euro la Dolce: Contractul a fost semnat din toamna trecută

 

Publicitate

Vlad Enachescu, şeful Dolce Sport, a transmis presei o scrisoare prin care explică felul în care au ajuns o parte din drepturile de difuzare Euro 2012 la Dolce.

"TVR este cea care a deschis discuţia despre un parteneriat şi tot TVR a publicat pe site-ul instituţiei, pentru o perioada de 30 de zile lista cu evenimentele sportive pe care dorea să le sub-licenţieze la acel moment”, a explicat Vlad Enachescu.

În plus, el a mai precizat că TVR ar fi purtat negocieri şi cu alte posturi de televiziune, însă Dolce a fost singura televiziune care a făcut ”o ofertă concretă”, contractul fiind semnat în noiembrie 2011.

Pe scurt, din scrisoare: 

  • Am asistat în ultimele zile la un adevarat asediu mediatic. Numele meu şi al soţiei mele au fost discreditate şi, pe alocuri, chiar terfelite în fel si chip, totul pornind de la o declaraţie halucinantă şi falsă a domnului Burtea Sorin, angajat TVR şi, mai nou, reprezentant al angajaţilor în CA al SRTV.
  • Contractul cu TVR a fost semnat în noiembrie 2011, după un an de negocieri şi include şi alte competiţii de mai mică anvergură. TVR este cea care a deschis discuţia despre un parteneriat şi tot TVR a publicat pe site-ul instituţiei, pentru o perioada de 30 de zile (conform rigorilor EBU, pe care dl Burtea Sorin şi alţii din CA SRTV ar trebui să le cunoască), lista cu evenimentele sportive pe care dorea să le sub-licenţieze la acel moment.
  • Este cel puţin hilar să îşi imagineze cineva că un contract de o asemenea importanţă poate să fie semnat la nivelul Cernat-Enăchescu. Ambele părţi, Televiziunea Română şi Dolce Sport, au nevoie de aprobări din partea Consiliilor de Administraţie, Comitetului Director, etc, precum şi de analize de business.
  • Toate discuţiile pe marginea contractului TVR - Romtelecom au fost transparente şi, din ceea ce ştiu, TVR a purtat discuţii cu mai multe trusturi/televiziuni, iar singura televiziune care a facut o ofertă concreta a fost Dolce Sport. S-a stabilit o comisie de negociere a contractului, din partea SRTV făcând parte Andi Vilara, Dan Radu, Director Programe SRTV şi Alexandru Lazescu, PDG.
  • Niciodată, soţia mea, Daniela Enăchescu, nu a participat la o discuţie pe marginea acestui contract. Nici nu avea cum să facă acest lucru pentru că, aşa cum vă spuneam, contractul TVR-Romtelecom a fost semnat în noiembrie 2011, iar numirea ei ca redactor şef al Departamentului Sport a fost facută în martie 2012. Adică la 4 luni după parafarea înţelegerii.

Scrisoarea, integrală, în continuare:

Am asistat în ultimele zile la un adevarat asediu mediatic. Numele meu şi al soţiei mele au fost discreditate şi, pe alocuri, chiar terfelite în fel si chip, totul pornind de la o declaraţie halucinantă şi falsă a domnului Burtea Sorin, angajat TVR şi, mai nou, reprezentant al angajaţilor în CA al SRTV.

Am sperat că bunul simţ va avea totuşi câştig de cauză în faţa speculaţiilor şi afirmaţiilor fără dovadă, dar, după articolele publicate în ultimele zile, simt nevoia să aduc nişte clarificari în nume personal, aşa cum au fost şi comentariile de care aminteam.  Aş vrea, de asemenea, să precizez că intenţionez să mă adresez şi instanţei în acest sens:

  • In scandalul din 2007 am fost implicat fără un motiv real. Am susţinut atunci că s-au pierdut drepturile de Liga 1 dintr-un singur motiv, respectiv lipsa lichidităţilor SRTV şi proasta gestionare a fondurilor de către directorul general de la acea vreme (acum se vorbeşte în rapoartele financiare SRTV de “moştenirea grea” din perioada 2005-2010). M-am adresat, la acel moment, instanţelor civile şi există o rezoluţie clară a acestora în acest sens, respectiv de nevinovatie. Menţionez că toate “sancţiunile” interne au fost retrase.
  • In toată carierea mea am apărat interesele instituţiilor pentru care am lucrat. TVR, înainte de toate, apoi Telesport/Realitatea (am sublicenţiat şi atunci de la TVR, JO Beijing 2008 şi CM Africa de Sud 2010) şi acum, Dolce Sport.
  • In 2 ani de când fac parte din echipa Dolce Sport, interesul a fost unul singur: acela de a creşte calitativ programele postului pe care îl conduc, prin achiziţii de competiţii sportive importante, fie exclusive, fie în parteneriat. Exemple sunt: Cupa României şi Europa League (PRO TV), Liga Campionilor 2012-2015 (Digisport), EURO 2012, JO 2012 şi  CM 2014 (TVR),  Liga 1 (Antena) 2012-2014.
  • Contractul cu TVR a fost semnat în noiembrie 2011, după un an de negocieri şi include şi alte competiţii de mai mică anvergură. TVR este cea care a deschis discuţia despre un parteneriat şi tot TVR a publicat pe site-ul instituţiei, pentru o perioada de 30 de zile (conform rigorilor EBU, pe care dl Burtea Sorin şi alţii din CA SRTV ar trebui să le cunoască), lista cu evenimentele sportive pe care dorea să le sub-licenţieze la acel moment. O menţiune foarte importantă pe care doresc să o fac este că, la acea vreme, redactor şef al Departamentului Sport TVR era Andi Vilara.
  • Toate discuţiile pe marginea contractului TVR - Romtelecom au fost transparente şi, din ceea ce ştiu, TVR a purtat discuţii cu mai multe trusturi/televiziuni, iar singura televiziune care a facut o ofertă concreta a fost Dolce Sport. S-a stabilit o comisie de negociere a contractului, din partea SRTV făcând parte Andi Vilara, Dan Radu, Director Programe SRTV şi Alexandru Lazescu, PDG. Niciodată, soţia mea, Daniela Enăchescu nu a participat la o discuţie pe marginea acestui contract. Nici nu avea cum să facă acest lucru pentru că, aşa cum vă spuneam, contractul TVR-Romtelecom a fost semnat în noiembrie 2011, iar numirea ei ca redactor şef al Departamentului Sport a fost facută în martie 2012. Adică la 4 luni după parafarea înţelegerii. Numirea Danielei Enăchescu are caracter temporar (fostul redactor şef, Sorin Stoian, a ales o carieră în străinatate) şi a fost aprobată de conducerea SRTV cu o durată determinată (conform regulamentelor SRTV pentru interimat nu este nevoie de concurs, iar acest lucru ar trebui, de asemenea, să fie ştiut de dl Burtea Sorin).
  • Este cel puţin hilar să îşi imagineze cineva că un contract de o asemenea importanţă poate să fie semnat la nivelul Cernat-Enăchescu. Ambele părţi, Televiziunea Română şi Dolce Sport, au nevoie de aprobări din partea Consiliilor de Administraţie, Comitetului Director, etc, precum şi de analize de business. Aceste aprobări există, iar două instituţii de nivelul SRTV şi Romtelecom nu puteau încheia “pe genunchi” un asemenea acord. Mai mult decât atât vă pot spune că modul în care TVR şi Dolce Sport au împărţit spre difuzare partidele de la EURO 2012 a fost propus şi aprobat de UEFA. Nimeni nu putea sublicenţia nimic, fără acordul scris al EBU şi UEFA.
  • Parteneriatul TVR - Romtelcom include mai multe competiţii, cu drepturi şi obligaţii de fiecare parte. Preţul de achiziţie pentru fiecare dintre aceste competiţii este confidenţial, aşa cum este normal, făcând parte dintr-un contract comercial între două instituţii. Pot afirma însă, că suma totală a contractului este alta decât cea vehiculată în media şi că este 100% aliniată la valoarea de piaţă a anului 2011, anul în care s-a semnat înţelegerea TVR-Romtelecom.  Piaţa drepturilor de televiziune a suferit ajustări semnificative în ultimii ani şi cred că domnii Burtea Sorin si Niţulescu Cristian ar putea să verifice singuri ceea ce spun, aruncând o privire asupra preţului plătit de TVR pentru ultimele 3 sezoane de UCL şi, totodată, oferta nou facută, pentru aceeaşi competiţie. Diferenţele sunt enorme şi asta tocmai pentru că acum valoarea drepturilor TV a scăzut considerabil faţă de anii 2008-2009.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • e de notorietate plecarea lui enechescu si a lui cernat din tvr. o alta gaura o alta lovitura sub centura!
  • Afacerea TVR - Dolce miroase de la o posta a "TUN" intre familia Enachescu si "finutul" Cosmin Cernat. Enachescu trebuie sa inteleaga un lucru, ca el nu poate face ce vrea cu banii nostrii pe care TVR ii incaseaza lunar de la fiecare. Un alt "TUN" a fost acum cativa ani, in spatele lui fiind tot Vlad Enachescu de aceasta data cu Horatiu Nicolau, fost patrton Telesport. I-au prostit pe cei de la Realitatea TV sa cumpere Telesport ca da bine sa ai in portofoliu un canal de sport. Mai mult, cei de la Realitatea au fost convinsi ca au dat lovitura mai ales ca Telesport & Realitatea s-au luptat pentru drepturile din Liga 1. Dar ce sa vezi supriza, au pierdut cu sef de proiect Vlad Enachescu, asa cum s-a intamplat si la TVR...Ce coincindenta...a fost comisionul mult prea important ca Vlad sa-l rateze, da-le naibii de interese de grup (Realitatea -Telesport). Asa ca Realitatea a dat milioane de euro bune pentru Telesport si a ramas cu buza umflata, adica a cumparat niste echipamente tehnice depasite total si o redactie decimata. In final, poate Vlad Enachescu ne spune cum din pozitia de angajat al TVR si-a luat cu banii jos un Mercedes C classe si cum si-a luat o vila in cartierul Pipera de Iancu Nicolae...

Trimite un comentariu

sus