Skip to main content

LA INDIGO. Reclamele Vodafone - Sărutul, făcute după un film premiat: aceeaşi idee, acelaşi discurs şi acelaşi regizor

 

Capturi de ecran3
Captura din scurt metrajul Voice Over (foto sus). Captura Spotul Vodafone (foto jos)

Publicitate

VIDEO. Noile spoturi Vodafone, Scafandrul şi Căţărătorul, cu vocea lui Victor Rbebengiuc, au o sursă de inspiraţie "multipremiată". Ideea spoturilor a fost împrumutată dintr-un scurt metraj. De fapt, nu numai ideea a fost împrumutată, ci şi regizorul filmului, care semnează şi reclamele Vodafone.

Este vorba de un scurt metraj, multipremiat, Voice Over , realizat în 2011 de Martin Rosete. Regizorul, alături de fratele său, au participat, potrivit Vodafone, la realizarea clipurilor publicitare ale operatorului de telefonie.

În filmuleţ, ca şi în spoturile publicitare, o voce din off spune povestea a trei situaţii dramatice, pline de adrenalină, ce duc la acelaşi mesaj: trăirile când viaţa îţi atârnă de un fir de aţă sunt la fel de puternice ca în momentul primului sărut.

Spotul şi filmul, faţă în faţă:

Scrurtmetrajul Voice Over Reclama Vodafone
Barca ta tocmai s-a scufundat. Ai cazut peste bord si te duci la fund.(...) Ma‰inile ”iti sunt reci ca gheata si desi ai i”ncercat sa scapi, este imposibil. In 33 de secunde vei ”incepe sa te simti fara vlaga. In mai putin de 2 minute vei i”ncepe sa respiri i”n apa. Iar i”n jur de 5 minute vei ajunge ma‰ncare de pesti.(...) Barca ta sta pe marginea unui hau. Asa ca daca nu te vei elibera ca‰t mai repede, vei fi cina pestilor din ada‰ncuri. Este vorba de primul tau sarut. Esti un scafandru ”in ad‰ancurile oceanului. Ai ramas prins ”intre sta‰nci. Ai ramas fara oxigen si te ”intrebi daca vei reusi. Asa te-ai simtit la primul tau sarut.

„Barca ta tocmai s-a scufundat. Ai căzut peste bord şi te duci la fund.(...) Mâinile îţi sunt reci ca gheaţa şi deşi ai încercat să scapi, este imposibil. În 33 de secunde vei începe să te simţi fără vlagă. În mai puţin de 2 minute vei începe să respire în apă. Iar în jur de 5 minute vei ajunge mâncare de peşti.(...) Barca ta stă pe marginea unui hău. Aşa că dacă nu te vei elibera cât mai repede, vei fi cina peştilor din adâncuri”, spune vocea din off în scurt metraj.

„Eşti astronautul rămas fără oxigen. Nu, eşti soldatul care nu poate să detoneze bomba. Stai. Lasă asta. Eşti pescarul tras în adâncurile mării (...)”. Dar nu există niciuna dintre aceste situaţii. „Este vorba doar de primul tău sărut”, spune vocea din off în scurt metrajul lui Rosete.

În reclama Vodafone, pescarul este înlocuit cu un scafandru, iar vocea din off este a celebrului Victor Rebengiuc. „Eşti un scafandru în adâncurile oceanului. Ai rămas prins între stânci. Ai rămas fără oxigen şi te întrebi dacă vei reuşi. Aşa te-ai simţit la primul tău sărut.

Ce spune Vodafone

Capturi de ecran4
Scafandul de la Vodafone (foto sus). Pescarul din Voice Over (foto jos)

„Poveştile din spoturile noii campanii TV sunt dezvoltate împreună cu echipa formată din regizorul Martin Rosete şi fratele acestuia, directorul de fotografie Jose Martin Rosete. Împreună cu ei, am creat noile noastre spoturi – "Scafandrul" şi "Căţărătorul" , care păstreaza ceva din spiritul multipremiatului lor scurtmetraj "Voice over" şi aduc o parte din atmosfera şi viziunea regizorala ale acestui film şi pe micile ecrane, în pauza publicitara.

Ne-a încântat colaborarea cu cei doi fraţi Rosete şi mai ales deschiderea lor spre a aduce acelaşi suflu cinematografic în producţia unor spoturi publicitare comerciale.”

Vodafone - Alpinistul

http://youtu.be/w9MGBhj_1CM

Vodafone - Scafandrul

http://youtu.be/Kz1uxEUl7rE

Voice Over - un scurtmetraj realizat de Martin Rosete

Vodafone nu este singurul operator care s-a inspirat dintr-un scurtmetraj. Cosmote a avut, în 2011, un spot emoţionant numit Fluturele, inspirat dintr-un scurt metraj realizat în Grecia. Diferenţa dintre scurt metraj şi spot este că într-unul subiectul este un fluture, în timp ce în celălalt „vedeta” este o vrabie.

În cazul Cosmote, Robert Tiderle, şeful agenţiei Papaya Advertising care a creat spotul, a declarat, pentru Gandul.info, că „nu este o adaptare, este un remake, noi am preluat un scenariul”. Mai mult, regizorul scurt metrajului, Constantin Pilavios, s-a ocupat şi de spotul Cosmote.

Cosmote - Fluturele

http://youtu.be/mVxbWrulMbs

Varianta originală

http://youtu.be/n7j0X7m42S0

Asemănările dintre reclamele Vodafone şi scurt metrajul Voice Over au fost semnalate de un cititor Paginademedia.ro. 

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Spotul cu scafandrul este unul dintre cele mai stupide clipuri publicitare ever. Trecand peste imposibilitatea prinderii labei in stanci, acceptand totusi conventia de dragul pseudo-artei publicitare, ideea ca nu poti scapa decat zbatandu-te ca un epileptic nu poate fi decat rodul unei minti complet nestiutoare, care nu a avut vreodata tangenta cu domeniul scufundarilor si care poate transmite un mesaj periculos tuturor celor care sunt tentati sa se apuce de acest sport. Mai mult, un scafandru nu poate ramane fara oxigen din simplul motiv ca asa ceva nu se foloseste in scufundari, acesta fiind toxic sub apa. Ignoranta pe toata linia. Spotul eventual poate doar soca nestiutorii si revolta pe restul. Daca beneficiarul a si platit pentru asta inseamna ca cei care l-au aprobat au impartit banii cu cei care l-au comis si toata lumea a fost multumita, mai putin oamenii de rand care sunt nevoiti sa vada gunoaie pe tv.
  • Incearca sa comunice o emotie cu mult mai prost decat a facut-o Papaya/Cosmote cu fluturele. Cu frecventa agresiva si mix stufos se va impune. Bani aruncati usor in zid dar exista resurse, ei nu sunt la primul sarut :)
  • mai degraba Cosmote. Vodafone niciodata nu o sa aibe puterea unui brand care sa comunice ceva usor... cel putin nu in RO. Orange a avut privilegiul sa fie creat de tatucul brandingului (wally olins) si oricine lucreaza la un spot Orange...stie cat de usor se fac astfel de spoturi / caci brandul comunica de la sine. Ptr Vodafone a fost nevoie sa se copieze o idee... si nici macar nu imi dau seama cum comunica brandul lor cu ideea transmisa pe ecrane/ sa mai zic de melodie ca e super agasanta?
  • prin acest spot, Vodafone se apropie de linia generala a spoturilor Orange care inspira caldura, apropierea, sociabilitatea...

Trimite un comentariu