Skip to main content

Ordonanţa anti-rebate, discutată la Bucureşti de board-ul global al IAA. Concluzia: "E nevoie de dialog"

 

Board-ul IAA global PREMIERĂ. Board-ul global al asociaţiei profesionale International Advertising Association (IAA) s-a reunit la Bucureşti, pentru a discuta despre efectele Ordonanţei de Urgenţă 25/2013 asupra industriei de publicitate şi comunicare din România.

Publicitate

În cadrul conferinţei de presă prilejuită de această ocazie, Faris Abouhamad, Preşedinte şi Chairman al Board-ului IAA Global şi-a exprimat încrederea că forma actuală a OUG 25/2013 va fi rediscutată în Parlament.

“Am decis să avem această întâlnire în România tocmai pentru a ne exprima sprijinul pentru industria locală care a avut de suferit ca urmare a Ordonanţei din aprilie 2013. Astfel de iniţiative nu reprezintă o premieră la nivel global, dar noi, IAA, am fost mereu alături de membrii noştri şi ne-am arătat întotdeauna disponibilitatea de a discuta cu autorităţile pentru a găsi cele mai bune soluţii”, a declarat Faris Abouhamad, potrivit unui comunicat de presă al IAA România.

De asemenea, Michael Lee, Managing Director al IAA Global, a explicat faptul că orice iniţiativă de reglementare care nu este discutată cu cei care reprezintă subiectul reglementării este menită să eşueze.

“Dacă există puncte divergente între o industrie şi autorităţile primul pas este ca cele două parţi să se aşeze la masă şi să discute. În Franţa a existat un episod similar cu cel din România, dar acolo autorităţile au acceptat dialogul cu industria iar astfel legea a început să funcţioneze” , a declarat Mihael Lee.

Mihai Bârsan, Preşedinte al Comitetului Director IAA România, s-a arătat încrezător în faptul că autorităţile se vor angaja într-un dialog cu industria, având în vedere importanţa pe care o are industria de comunicare şi publicitate în economia unei ţări.

“Impactul publicităţii asupra economiei este mare, spre exemplu, în Marea Britanie, pentru fiecare liră investită în această industrie Produsul Intern Brut creşte cu 6 lire. În România, consumul gospodăriilor reprezintă 70% din PIB, deci creşterea economică depinde de consumul intern, iar publicitatea reprezintă unul din instrumentele prin care putem genera acest efect”, a declarat Mihai Bârsan.

Despre IAA

Înfiinţată în 1939, International Advertising Agency reprezintă un parteneriat la nivel global între cele mai importante companii şi reprezentanţi ai industriei de marketing şi comunicare – de la agenţii de publicitate, companii de media, firme de marketing sau agenţii de relaţii publice. Board-ul global este principalul organism de conducere al IAA, fiind responsabil pentru stabilirea obiectivelor şi a strategiei organizaţiei la nivel global.

CONTEXT. Reamintim că în primăvara anului trecut Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care “nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final”.

În urma Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată pe 12 aprilie în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, s-a introdus un articol nou, potrivit căruia “orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate”, iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi “în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul”.

Citeşte şi: 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Domnul imbracat in gri , plasat in dreapta pozei, facea parte din delegatie sau e bodyguard pe la Hilton si l- au luat in poza ca sa fie reprezentate, astfel, toate minoritatile inclusiv cele obezo- alopece ?

Trimite un comentariu

sus