Skip to main content

VORBA ZILEI. "Ne place sau nu, industria de comunicare din România e în judeţul Vaslui al Europei"

 

Foto: Forbes.ro
Lorand Balint, managing director Leo Burnett, tranşează crud industria de comunicare din România. Foto: Forbes.ro

Publicitate

Diagnostic tranşant pentru industria de comunicare din România: "Ne place sau nu, e în judeţul Vaslui al Europei". "Nu îmi place să fiu judeţul Vaslui şi cred că putem să fim Clujul, Braşovul, Sibiul, Iaşiul sau Timişoara Europei".

De unde vine acest "diagnostic"? Cine l-a pus?

Autorul este Lorand Balint - "Boţi", care conduce una dintre cele mai mari agenţii din România - Leo Burnett. Balint a primit premiul de excelenţă în managementul comunicării de la IAA - International Advertising Association.

Cum putem să ne transformăm din Vasluiul Europei, în Clujul, Braşovul sau Sibiul continentului

"Diagnosticul" lui Lorand Balint, pus pe scena Ateneului:

"Întrebarea pentru fiecare dintre noi de aici din sală este: "Ce ne propunem să facem cu industria de marketing si comunicare din România?"

Astăzi, în 2014, este în judeţul Vaslui al Europei. Ne place sau nu ne place.

De câte ori din Bucureşti ne punem problema dacă campania va merge în Vaslui, tot de atâtea ori la nivel global sau regional oamenii îşi pun problema dacă România va vinde campania sau nu.

De câte ori ne uităm la market share-uri şi la vânzările din Vaslui şi ne facem probleme sau brand equity, că mergem în Vaslui, la fel la nivel regional îşi pun oamenii problema.

Nu îmi place să fiu judeţul Vaslui şi cred că putem să fim Cluj, Braşov, Sibiu, Iaşi, Timişoara. Depinde foarte mult de noi să facem acest lucru.

Şi aş arunca o provocare pentru fiecare dintre voi şi pentru IAA, ca anul viitor, pe vremea aceasta, când ne vom vedea la IAA Excelence Awards 2015, să păstrăm un minut de linişte în care fiecare din sală să se gândească ce a reuşit să facă excelent în ultimele 12 luni, el, persoana lui.

Ce anume s-a făcut în ultimele 12 luni, care nu s-ar fi făcut fără prezenţa lui acolo. De la o cutie de chibrituri, la un insight inspirat sau o campanie naţională. Lucruri care să reflecte excelenţa.

Dacă vom reuşi să facem acest lucru, în câţiva ani vom reuşi să fim Braşovul, Clujul Europei şi să nu rămânem Vasluiul. Poate nu ne place globalizarea sau regionalizarea, dar globalizarea ne vrea pe noi."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ioi, Balint baci, hai ca ne-ai dat pe spate cu analogia lu' matale. Pacat ca n-ai bagat-o p-aia cu Mercedesu' si Trabantu', cliseul total pentru sfertodocti.

    /Off-topic - scuze - dar cand apare cate un reprezentant al ramurii ardelene a rasei ariene, imi cam pune rabdarea la incercare.
  • Intrebarea daca ati facut macar o zi ceva si pentru cei din jurul vostru cei din IAA si nu doar pentru profit si companii sau premii..

    ACEASTA ESTE INTREBAREA, CE ATI FACUT IN ULTIMII 20 DE ANI PENTRU ROMANIA!!! CATE BRANDURI GLOBALE ATI LANSAT DIN ROMANIA!!!!
  • alti romani care fug de natura/izvorul lor de sursa, existential .. in loc sa-l potenteze si sa-l faca sa fie ceva, sa reprezinte ceva ... sa urce valoric o zona ... Vasluiul sa conteze, sa nu mai fie "tara paielor" ... ei, nu !!! ... vor altceva, cu "pedigree" ... rusinos ... dislike !!

Trimite un comentariu

sus