Skip to main content

LICITAŢIE. S-a stabilit comisia care va alege următorul măsurător al audienţei TV. Cine sunt membrii?

 
Peoplemeter Kantar
Peoplemeter Kantar

Peoplemeter Kantar

Publicitate

Audiovizualul se pregăteşte de alegerea viitorului măsurător de audienţă TV, după 31 decembrie 2015. Astăzi a fost constituită Comisia Paritară care va analiza ofertele celor înscrişi la licitaţie. Paginademedia.ro v-o prezintă în continuare.

În prezent, audienţa TV este măsurată de compania Kantar Media, care furnizează datele către Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA). Kantar Media are contract până la 31 decembrie 2015.

Paginademedia.ro vă prezintă membrii comisiei paritare.

Conform Legii audiovizualului, din Comisia Paritară fac parte cinci reprezentanţi ai CNA, cinci ai agenţiilor de publicitate şi cinci din partea posturilor de televiziune.

În comisia pentru următorul măsurător al audienţelor sunt reprezentate principalele posturi TV şi agenţii de publicitate.

Membrii comisiei:

Din partea CNA:

- Laura Georgescu (preşedintele CNA)

- Viorel Vasile Buda

- Monica Gubernat

- Răsvan Popescu

- Florin Gabrea

Din partea posturilor TV:

- Lucia Antal (Pro TV)

- Anca Gheorghe (TVR)

- Iosif Kălăuz (Kanal D)

- Mihaela Dumitru (Prima TV)

- Cristina Morar (Antena 1)

Din partea agenţiilor de publicitate:

- Liviu Boitan (MediaCom) - preşedintele Comitetului tehnic al ARMA

- Maria Tudor (Zenith)

- Nora Marcovici (Grafitti/BBDO)

- Nicu Laită (OMD)

- Alexandra Olteanu (Initiative)

Procesul de licitaţie va avea şi mai mulţi observatori, care însă nu au drept de vot. Este vorba, până acum, de:

- Anca Stroe (Danone)

- Dana Bursuc (Cosmote)

- Giulia Burlui

- Solange Albu (Romania TV)

- Rareş Aniţa (B1 TV)

Licitaţia se va încheia în luna ianuarie 2015 (când se va alege câştigătorul), cu un an înainte de încheierea efectivă a contractului, pentru a permite viitorului furnizor pregătirea procesului de sondare a audienţei.

Kantar Media a câştigat în anul 2011 licitaţia pentru măsurarea audienţei TV în perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2015. Înainte de Kantar Media, audienţele TV au fost măsurate de compania GFK, în intervalul 1 ianuarie 2008-31 decembrie 2011.

Înainte de GFK, măsurătorul de audienţă a fost, până în 2008, compania TNS - AGB.

VIDEO. Cum se măsoară audienţa TV

Audienţa TV se măsoară cu ajutorul peoplemeterelor. În urmă cu un an, Paginademedia.ro a prezentat în exclusivitate cum funcţionează un peoplemeter, detaliat, şi cum decurge procesul de măsurare a audienţelor.

Reportajul, mai jos:

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • nadia nitov nadia nitov
    de ani de zile tooot intreb prin on line: de ce nu sunt mai multe firme care sa masoare audientele? si sa se faca o medie intre rezultatete obtinute de ele? de cand a aparut capitalismul se stie ca doar o firma, fara concurenta, ajunge dumnezeu pe pamant si pune botul la spaga cui da mai mult! macar doua firme care sa masoare audientele sa existe! si sa nu fie rude intre ei, patronii lor! :( eu nu ma regasesc in masuratorile actuale! nici eu, nici toti prietenii, fostii colegi si cunostintele mele. vomit la manele, tiganisme, incultura, topism, curvasareala, manipulare si, mai ales, la convingerea celor care decid ce vrea "BOBORUL" ca "boborul" e cretin si obsedat sexual si ca tot ce-si doreste la viata lui e sa faca o l.ba mica privind la tv. :( doua firme de masurat audientele, RIVALE, ar putea aduce un plus de corectitudine in audientele de pana acum, din care rezulta ca suntem un popor de lab.gii inculti si manelisti :(
  • Dorel Dorel
    Eeeeiii. Sper ca și DNA vă fi alături de CNA în organizarea viitoarei licitatii

Trimite un comentariu

sus