Skip to main content

Lucian Mîndruţă, despre relaţia viitorului post de ştiri cu agenţia lui Adrian Sârbu: „În primul rând, mă uit la Mediafax ca la un furnizor de informaţii. Nu mai sunt angajat al Mediafax"

 
Lucian Mandruta
Lucian Mandruta

Lucian Mandruta„În primul rând, mă uit la Mediafax ca la un furnizor de informaţii", a declarat pentru Paginademedia.ro Lucian Mîndruţă despre relaţia viitorului post TV LaŞtiri.ro, pentru care a luat licenţă, cu Mediafax, agenţia lui Adrian Sârbu. El a precizat că, din această vară, nu mai este angajat al agenţiei Mediafax.

Publicitate

„Eu nu sunt angajat al Mediafax, iar acest proiect de televiziune este proiectul meu. Eu l-am inventat, de la nume şi până la concept", a declarat Mîndruţă. „În rest, totul e speculaţie. În acest moment, nu este nicio colaborare cu niciun partener", a răspuns Mîndruţă la întrebarea despre legătura postului TV cu Adrian Sârbu.

Anul viitor? „Nu pot să comentez ceea ce voi face anul viitor", a spus Mîndruţă. LaŞtiri.ro ar urma să se lanseze în prima parte din 2015.

Din interviu:

Colaborarea postului LaŞtiri cu Mediafax?
În primul rând, mă uit la Mediafax ca la o agenţie de ştiri, ca la un furnizor de informaţii. Este cea mai importantă agenţie de ştiri şi cred că o instituţie media importantă trebuie să îl aibă, ca furnizor. Nu văd de ce nu i-aş cumpăra serviciile. Dar mă uit şi la alte agenţii, şi din afară, cum ar fi Reuters.
Relaţia cu Mediafax ar fi de client-furnizor, aşa cum este şi pentru ceilalţi.

Nu un alt rol?
Nu.

Ce legătură are licenţa luată de tine cu Adrian Sârbu, proprietarul Mediafax?
Am văzut că s-au făcut tot felul de speculaţii. Eu nu sunt angajat al Mediafax, iar acest proiect de televiziune este proiectul meu. Eu l-am inventat, de la nume şi până la concept.
În rest, totul e speculaţie, nu am ce comenta aici.
În acest moment, nu este nicio colaborare cu niciun partener.

În acest moment?
Sigur că da.

Este deschisă o colaborare de anul viitor?
Nu pot să comentez ceea ce voi face anul viitor.

Îniante de interviu, ce s-a întâmplat ieri la CNA:

Doi foşti angajaţi ai lui Sârbu, două licenţe într-o zi: Consiliul Naţional al Audiovizualului a acordat în şedinţa din 18 septembrie două licenţe audiovizuale pentru două persoane care au lucrat în grupul Pro. Lucian Mîndruţă a primit o licenţă pentru un post de ştiri, în timp ce Ruxandra Ion, producătoarea celor mai cunoscute seriale de la Acasă TV, a primit o licenţă pentru un post generalist, Happy Channel.

Adrian Sârbu a plecat oficial de la conducerea CME anul trecut, iar data oficială a încheierii contractului a fost 1 ianuarie. Potrivit contractului, până în ianuarie anul viitor, Adrian Sârbu nu se poate implica în niciun proiect de televiziune.

Interviul, pe larg:

De ce vrea Lucian Mândruţă să îşi deschidă o televiziune de ştiri?
Pentru că vrea să se poată uita şi el, dar şi copii lui, care cresc, la o staţie de ştiri şi pentru că vrea să facă un jurnalism de calitate. Acel gen de jurnalism care respectă regulile meseriei, aşa cum, atunci când faci o pâine, trebuie să respecţi câteva reguli simple.

Pentru că regulile sunt simple, nu este greu să faci jurnalism de bună calitate. Trebuie doar, în primul rând, să îţi pese de cel pentru care vorbeşti, de cel care se uită la tine, nu de cel care este în spatele tău.

Când am predat la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, i-am întrebat pe studenţi câţi vor să se facă prezentatori TV. Câţi au răspuns? Toţi! Toţi doreau să fie prezentatori celebri şi, eventual, bogaţi. Nimeni nu dorea să facă această meserie pentru că simte că are ceva de transmis oamenilor, că simte nevoia de a le arăta ce se întâmplă. Ei bine, pentru genul acesta de jurnalişti, care încă există, care simt că au ceva de spus, vreau să fac această televiziune.

La Bucureşti, ca jurnalist într-o situaţie mai delicată, te mai descurci, ai o cale: faci PR, te angajezi într-o agenţie de publicitate, faci ceva. În provincie însă, e o catastrofă.

Ce legătură va avea staţia cu provincia?
Avem nevoie şi de o reţea de corespondenţi, va fi deschisă şi pentru ei.

Când spui noi, la cine te referi?
La mine şi la Alex (Livadaru). Dincolo de asta, există un cerc extins de “suspecţi” la care mă gândesc pentru a face parte din echipă. Cu unii am lucrat, pe alţii vreau să îi descopăr. Cred că asta trebuie să facem: să descoperim prezenţe care să schimbe generaţia de la televizor. E cam mult praf pe sticlă.

De la Pro TV?
De ce întrebi de Pro TV? Foştii mei colegi sunt de la Antena 1, acolo am lucrat ultima dată ca jurnalist. Îmi doresc ce este mai bun din piaţă, dar nu îmi propun disrupţii. Nu suntem chiar mogulii pe care îi suspectezi tu.

Care va fi legătura cu Mediafax?
Când am plecat de la Antena 1, nu am putut face televiziune un an. Am fost director de marketing la Mediafax timp de trei ani şi mi-a plăcut mult ce am făcut.
Din aprilie-mai, nu mai sunt director de marketing, am rămas doar cu emisiunea de pe online, iar din iunie am închis oficial colaborarea.

De ce?
Am vrut să mă concentrez pe acest proiect cu staţia de ştiri.

Colaborarea postului cu Mediafax?
În primul rând, mă uit la Mediafax ca la o agenţie de ştiri, ca la un furnizor de informaţii. Este cea mai importantă agenţie de ştiri şi cred că o instituţie media importantă trebuie să îl aibă, ca furnizor. Nu văd de ce nu i-aş cumpăra serviciile. Dar mă uit şi la alte agenţii, şi din afară, cum ar fi Reuters.
Relaţia cu Mediafax ar fi de client-furnizor, aşa cum este şi pentru ceilalţi.

Nu un alt rol?
Nu.

Ce legătură are licenţa luată de tine cu Adrian Sârbu, proprietarul Mediafax?
Am văzut că s-au făcut tot felul de speculaţii. Eu nu sunt angajat al Mediafax, iar acest proiect de televiziune este proeictul meu. Eu l-am inventat, de la nume şi până la concept.
În rest, totul e speculaţie, nu am ce comenta aici.
În acest moment, nu este nicio colaborare cu niciun partener.

În acest moment?
Sigur că da.

Este deschisă o colaborare de anul viitor?
Nu pot să comentez ceea ce voi face anul viitor.

Din câte ştim, doar de anul viitor se poate implica Adrian Sârbu într-un proiect, potrivit clauzelor cu CME.
Nu am văzut acel document. Despre Adrian Sârbu ar trebui să vorbească Adrian Sârbu.

Paşii următori?
În primul rând întâlnirea cu finanţatorii, apoi achiziţia de echipamente. Vom folosi soluţii eficiente din punct de vedere al bugetului, tehnologia ne permite acum acest lucru.

Când ai în plan lansarea postului?
În prima parte a anului viitor, la cum arată lucrurile acum.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cat PR in interview,ce raspunsuri pregatite. Imi si imaginez discutia dintre mandrutza si as pt pregatirea acestui interview. Degeaba !!! AS a stiut sa faca afaceri cu banii statului si cu banii lui lauder. Ce urmeaza este tragic pt el. Faliment total! Dar macar a trait bine cu mimozele lui cu 20 de ani mai tinere
  • deci mai exista inca politruci tigani si curve care au nevoie la televizor, asa ca mai deschidem doua canale sa verse mizerie.

    de unde deducem ca sa ai o televiziune este ieftin. hai cu totii!
  • Postul ar fi fost mai potrivit sa se cheme LaButza. Strategia lui Sarbu este destul de simpla. Dupa cum a explicat, misiunea unui outlet media este "sa sperie niste cetateni". Ori daca sperii niste cetateni, poate cetatenii respectivi uita ca ai de platit niste taxe si ca iti platesti femeia de servici pe drepturi de autor.

Trimite un comentariu

sus