Skip to main content

Categorie nouă în măsurătorile radio: “Mai mult de un post de radio ascultat”. Câţi ascultători sunt aici

 
Screen-Shot-2014-01-30-at-3.33.39-PM
Screen-Shot-2014-01-30-at-3.33.39-PM

Foto: GazetadeCluj.ro
Foto: GazetadeCluj.ro

Publicitate

Ultimele măsurători radio au venit cu o nouă categorie, explică Asociaţia pentru Radio Audienţă - ARA. Este vorba de “mai mult de un radio ascultat”.

Câţi români se înscriu aici?

Categoria “mai mult de un post de radio ascultat” răspunde la întrebarea “ce post de radio aţi ascultat pentru cel puţin cinci minute, indifferent dacă aţi ascultat la un aparat de radio, la televizor, pe internet, pe telefonul mobil sau pe iPod”.

NAŢIONAL. Potrivit măsurătorilor, această categorie a adunat aproape un milion de ascultători la nivel naţional. Cei un milion de români “declara că au ascultat mai multe posturi de radio, dar nu pot preciza nici ordinea în care le-au ascultat şi nici durata de ascultare a acestora”.

URBAN. La nivel urban, în această categorie sunt 757.000 de ascultători.

BUCUREŞTI. În Capitală, 166.000 de ascultători aleg mai multe posturi de radio.

Aceşti ascultători nu se regăsesc în audienţa celorlate posturi de radio.

“Introducerea acestei categorii a influentat cota de piata aferenta radiourilor masurate, insa nu a influentat variatia indicatorilor de audienta generala”, explică Asociaţia pentru Radio Audienţă.

În acelaşi document, ARA detaliază metodologia folosită la măsurători:

Masurarea audientei radio se face folosind un mix de metode de culegere a datelor: intervievarea prin telefon (atat fix cat si mobil) si intervievarea face-to-face (metodologie aplicata doar pentru o parte din interviurile realizate in rural). In urban, 65% dintre intervievati sunt contactati pe telefonul mobil, diferenta de 35% fiind intervievati pe fix.

Totodată, ARA menţionează că, la nivel naţional, chiar dacă populaţia de referinţă luată în calcul (universul) este mai mică (17,8 milioane de români în 2014, faţă de 18.9 milioane în 2013), consumul de radio general nu a scăzut, în termeni procuentuali.

2014

Valul de primăvară(13 ianuarie – 27 aprilie 2014) Valul de vară(28 aprilie – 17 august 2014) Valul de toamnă(01 septembrie – 21 decembrie 2014)
Ascultători de radio (procent) 62,4% 64,2% 63,4%
Ascultători de radio(mii persoane) 11.104,5 11.438,6 11.291,1

2013

  Valul de primăvară(14 ianuarie -28 aprilie 2013) Valul de vară(29 aprilie – 18 august 2013) Valul de toamnă(02 septembrie – 22 decembrie 2013)
Ascultători de radio (procent) 60,5% 62,1% 62,7%
Ascultători de radio (mii persoane) 11.483,6 11.789,1 11.885,9

Vedeţi datele de audienţă de la ultimele măsurători radio, aici.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus