Skip to main content

Ema Prişcă, scrisoare deschisă în cazul Carrefour, pitchul cu 85 de companii: E o ofensă. Vădeşte o lipsă crasă de profesionalism

 

POZIŢIE DURĂ.  "Este o ofensă", spune Ema Prişcă, Art Directors Club România despre pitchul la care Carrefour a invitat 85 de agenţii din piaţă, licitaţie despre care Paginademedia.ro a scris aici. "Industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ şi ca practici face parte din elita europeană" spune Ema Prişcă, preşedintele Art Directors Club România într-o scrisoare deschisă adresată lui Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania.

Publicitate

Ema Prişcă este categorică: "este o crasă lipsă de profeionalism".

"Iniţiativa Carrefour România de a invita la o licitaţie de strategie şi creativitate publicitară 85 de agenţii vădeşte o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităţilor industriei noastre şi este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising."

"Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agenţiilor", spune Ema Prişcă. Cum?

La prezentare au fost 200 de seniori din publicitate, al căror preţ pe orele pierdute la prezentarea de la Hotelul Pullman: "200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h".

"Vă ofer posibilitatea să arătaţi că regretaţi consecinţele maligne ale iniţiativei Carrefour România şi vă invit să donaţi cei 40.000 de euro, Şcolii ADC*RO, care de şapte ani pregăteşte oameni de creaţie şi unde membrii ADC România lucrează pro bono şi Şcolii IAA, care educă viitorii oameni de strategie şi de client service", spune Ema Prişcă în finalul scrisorii deschise.

Reamintim că, ieri, de la ora 10.00, profesionişti din 50 de agenţii – full service, shopuri de creaţie, agenţii de digital - s-au întâlnit la hotel Pullman, la chemarea Carrefour. Chemarea masivă a atras supărarea publicitarilor şi o ploaie de ironii, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

Integral, scrisoarea semnată de Ema Prişcă:

În atenţia domnului Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania

Domnule Dernoncourt,

Vă scriu în numele Art Directors Club Romania, asociaţia profesională a oamenilor de creaţie din industria de advertising, care întruneşte 37 de directori de creaţie români de la cele mai prestigioase agenţii de publicitate. Art Directors Club Romania este parte a Art Directors Club Europe şi parteneră D&AD UK.

România este penultima forţă economică a Uniunii Europene, dar ocupă locul 11 în topul creativităţii europene, conform Eurobest, cel mai mare festival european de creaţie publicitară.

Agenţii din România au fost desemnate de patru ori “Agenţia Noii Europe” în cadrul festivalului de creaţie regional Golden Drum, perfomanţă care desemnează România drept ţara cu cea mai creativă creaţie publicitară din Europa Centrală şi de Est.

De asemenea, creativii români sunt cei care au dezvoltat şi dezvoltă concepte şi execuţii la nivel regional pentru clienţi şi branduri de prestigiu precum Procter&Gamble, Renault şi Coca-Cola.

Vă ofer aceste informaţii ca să înţelegeţi că industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ şi ca practici face parte din elita europeană. Ca să înţelegeţi că iniţiativa Carrefour România de a invita la o licitaţie de strategie şi creativitate publicitară 85 de agenţii vădeşte o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităţilor industriei noastre şi este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising.

Suntem în profund acord cu opinia domnului Jerome Bedier, Secretar general şi Deputy CEO Carrefour Worldwide care sublinia că poziţia de lider a Carrefour în categoria retail înseamnă nu doar cea mai mare cifră de afaceri, ci şi responsabilităţi faţă de toţi stakeholderii companiei Carrefour, printre care suntem şi noi, partenerii de comunicare.

Pentru că aveţi background de CFO, iar cifrele vă ajută, poate, să înţelegeţi mai bine o situaţie, Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agenţiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h.

Vă ofer posibilitatea să arătaţi că regretaţi consecinţele maligne ale iniţiativei Carrefour România şi vă invit să donaţi cei 40.000 de euro, Şcolii ADC*RO, care de şapte ani pregăteşte oameni de creaţie şi unde membrii ADC România lucrează pro bono şi Şcolii IAA, care educă viitorii oameni de strategie şi de client service.

Vă mulţumesc pentru atenţie,

Ema Prişcă
Preşedinte ADC România

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cei care au deschis vreodata un manual de economie au aflat cate ceva despre nevoi si resurse. Si despre pozitionare in negocierea pretului - asta e putin mai complicata.
    Traducere: Carrefour = pozitie dominanta in piata in 2015 a.d.
    Restul e tacere ;)
  • în rețeaua Carrefour ( fr.) se găsește produsul PITCH - cu gust de ciocolata - pungi de 8, 12 sau 16 brioșe. Probabil ca monsieur Ioan Botezatorul ... de la Carrefour a invitat 2,35 "top seniors" {sic!} x 85 de agenții pentru a nu fi confundat pitch-ul de la Pullman cu punguțele pline cu brioșe de cacao ... Si o scăpare a madamei Prișcă - nu a luat în calcul și costurile de transport generate pentru deplasarea celor 200 !

    Si eu care credeam ca o reclamă, ca să vândă, trebuie să fie credibilă, chiar și într-o INTERSECTIE ... (pour les connaisseurs)
  • Citeva comentarii vazute din partea cealalta a baricadei. Industria e asaltata mereu de publicitari care vor sa prinda si ei cite un copanel, un pliant, un eveniment, ceva. Este o pierdere de timp si pentru clientul avizat, dar la asta nu se gindeste nimeni. In plus, toti cei care vin sa se prezinte o fac gratis. Carrefour a dorit sa isi selecteze o agentie noua si asta a revoltat "creativii". In primul rind, toata lumea a primit o sansa - egoul unor a fost atins ca nu s-a mers pe principiul clubului inchis.In al doilea rind a fost o prezentare a ceea ce doreste Carrefour, nimeni nu atrebuit sa prezinte nimic. E absurd sa ceri bani pentru ca ai particcipat la o prezentare unde nu a trebuit sa livrezi nimic. In al treile rind, toti cei care s-au dus acolo au facut-o pentru buget - toti stiu ca e vorba de un retailer mare si au visat la un buget gras, nu la partea de creativitate. "Simbata asta zacusa cu 2,99" si "De 1 mai primesti o bere daca iei doua caserole de mici" sunt temele Carrefour.
  • Vremurile alea au trecut de mult si in tarile nebananiere. Daca pitchul a fost liber, s-a prezentat cine a avut sa cistige accountul, nimeni nu a fost obligat. Cine avea treaba pina peste cap de facturat la clienti sigur nu avea de ce sa fie acolo.
  • Le-as recomanda seniorilor sa aiba grija la alimentatie, sa nu se constipe, ca daca stau 30 min pe WC au pierdut 50 euro dintr-un foc!
  • Flash mob? Cine minte, cine insala? Sarmale cu Coca-Cola? Cremwursti cu salata? Ca la mama, ca la tara? Consumati rosii care combat cancerul? Etc...
  • Si eu as fi facut la fel. Daca pot sa-i aduc pe toti la un test, de ce nu. Mofturosii astia, chipurile de 100 de euro pe ora, care de fapt sunt de maximum 15 euro ora, nu si-ar fi miscat fundul daca erau preplatiti cu 20 euro pe ora. Ei se evalueaza la 100, dar vine Carrefour si le trage o realitate peste nas, iar realitatea-i doare.
  • Oau!!! Locul 11!!!!!! Suntem tari!:)))))))))))))))))))))))))Hai ca am ras si azi de publicitari.
  • care 100 de euro pe ora?:))))) un copy junior primeste - 500 de euro pe luna, un copy senior 1000-1500 de euro pe luna, un art-2000. cine are mai mult e de 2000...e considerat star. eu am lucrat ca producator peste 100 de reclame si am vazut oameni din publicitate de m-am saturat. niste tinerei cu fumuri in cap care vin si mananca pe banii clinetului. la filmari se gandesc doar la mancare si cer inaintea filmarii meniul. odata au cerut in timpul filmarii pate de gasca si gem. un om de la productie a cautat 2 ore pateul frantuzesc, fir-ar el sa fie de pateu. au zis ca n-au mancat niciodata si au considerat ca e timpul sa o faca pe banii de la productie, adica pe banii clientului. publicitari= o gasca de pusti antipatici (unii de peste 40 de ani)carora nu le vezi corpul din cauza fumurilor din cap.
  • De atata "creativitate" mi se face greata si ma apuca dracii de cate ori nu apuc sa opresc televizorul si mai vad cate o reclama, care de care mai cretina. Nu aveti idee cate produse boicotez din cauza reclamelor deosebit de idioate, nesuferite sau de-a dreptul scarboase, incepand cu bonux pana la scarbosenia recenta mcdonalds. O curva de lux poate ca merita 100 euro pe ora, porcii astia nu.
  • Ema ar trebui sa se uite putin si in curtea agentiilor, a acelor agentii care trateaza presa cu dispret... care impart bugete de la clienti [gen carrefour] dupa cum vor ele, pe prieteniile lor, rubedenii si alte asemenea creaturi. asa ca, o meritati din plin..
  • Cei de la Catena lucrează cu oamenii casei și pe alocuri cu ideile celor pe care îi angajează pentru spoturi (Stela, Arșinel, Enache, Nico și alții), nu apelează la agențiile de publicitate.
    Cea mai dură replică a Carrefour ar fi să refuze toate agențiile și să își facă propria lor echipă de creație publicitară.
  • Banc.

    Dupa scanfalul Carreffour, in agentiile mari s-a interzis sa porti mai mult de o bricheta la tine. Ca daca ai doua s-ar putea sa se simta jignite sa plece acasa si apoi sa ceara 200€ ca Ema pe timpul pierdut.
  • Măi ”publicitarilor”...v-ați îngrămădit ca oile acolo...deși cam știați ce vi se va ”servi”.
    Nu v-a plăcut ”meniul” ori șepcuțele, pixurile, tricourile și promoționale primite nu v-au convenit. Sau să înțeleg că cei 200 euro pe care i-ați primit - și nu ați eliberat bon fiscal pentru ei - a fost doar un mizilic pentru voi. Donați voi banii aceia, pe care considerați că i-ați primit nemeritat...să nu vă murdăriți cu ei...

Trimite un comentariu

sus