Skip to main content

Directorul Carrefour, despre briefingul de săptămâna trecută: "iniţiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenţii. Maniera abordată a fost nepotrivită şi a creat confuzie. Cerem scuze Publicis"

 
Jean-Baptiste-DERNONCOURT
Jean-Baptiste-DERNONCOURT

POZIŢIA CARREFOUR. "Iniţiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenţii", spune directorul Carrefour, Jean Baptiste Dernoncourt, despre briefingul de săptămâna trecută la care au fost invitate peste 80 de agenţii de publicitate.

Publicitate

Jean Baptiste Dernoncourt, într-o poziţie trimisă Paginademedia.ro:

"Demersul nostru de a strânge la un loc majoritatea agenţiilor de creaţie şi de online din România a avut în vedere anunţarea disponibilităţii Carrefour România de a recepta şi ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul român.

Ultimele zile ne-au făcut, însă, să înţelegem că, indiferent de intenţiile cu care am plecat la drum, maniera abordată a fost nepotrivită şi a creat confuzie."

În acelaşi document, oficialul Carrefour face referire şi la Publicis, agenţia care se ocupă de comunicarea retailerului:

"Cerem scuze agenţiei noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru că am pus într-o lumină nefavorabilă ceea ce am realizat până acum împreună cu ea şi asta din cauza lipsei de claritate în timpul prezentării. Le suntem recunoscători pentru rezultatele foarte bune obţinute împreună şi respectăm parteneriatul pe care îl avem."

Reamintim că, pe 27 mai, de la ora 10.00, profesionişti din 50 de agenţii – full service, shopuri de creaţie, agenţii de digital - s-au întâlnit la hotel Pullman, la chemarea Carrefour. Chemarea masivă a atras supărarea publicitarilor şi o ploaie de ironii, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

Integral, poziţia semnată de Jean-Baptiste Dernoncourt, director executiv Carrefour România:

Buna ziua,

Vă scriu referitor la întâlnirea organizată de Carrefour România în data de 27.05.2015, cu agenţiile de publicitate.

Înainte de toate, vă transmit asigurarea că iniţiativa noastră a avut la bază cele mai bune intenţii. Demersul nostru de a strânge la un loc majoritatea agenţiilor de creaţie şi de online din România a avut în vedere anunţarea disponibilităţii Carrefour România de a recepta şi ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul român.

Ultimele zile ne-au făcut, însă, să înţelegem că, indiferent de intenţiile cu care am plecat la drum, maniera abordată a fost nepotrivită şi a creat confuzie.

Ca urmare a semnalelor primite din piaţă, vom folosi perioada următoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru şi pentru a ne consulta cu principalele organizaţii care reprezintă industria de comunicare.

Nu în ultimul rând, cerem scuze agenţiei noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru că am pus într-o lumină nefavorabilă ceea ce am realizat până acum împreună cu ea şi asta din cauza lipsei de claritate în timpul prezentării. Le suntem recunoscători pentru rezultatele foarte bune obţinute împreună şi respectăm parteneriatul pe care îl avem.
Le mulţumim tuturor reprezentanţilor industriei şi ai organizaţiilor profesionale care şi-au exprimat opinia în legatură cu acest subiect.

Cu siguranţă avem de învăţat din această experienţă şi sperăm că industria de comunicare – agenţii, asociaţii, experţi – să ne acorde încrederea că pe viitor vom şti să ne comunicăm mai bine intenţiile.

Cu cele mai bune gânduri,
Jean-Baptiste Dernoncourt
Director Executiv Carrefour România

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Am dat un exemplu, desteptule!
    De-aia am pus etc. Dar probabil ca nu stii ce-nseamna, odata ce ai ridicat la rang ceresc buda de pe care butonezi la mobil. De "draga bunica" ai auzit?
    Mars la scoala si tu!
  • ce relatie aseptica trebuie sa ai tu, ioana, de simti nevoia sa i te adresezi bunicii tale cu ”stimata doamna”
  • In clasa a III -a se invata cum se concepe o scrisoare.
    Tu cand ii scriai bunica-ti, asa incepeai, cu "buna ziua"?
    "Buna ziua" e forma de salut, nu mod de adresare.
    ps. Si daca dest. citeste epistola seara?
    Ps 2. Probabil ca tu si cand faci o cerere incepi cu "buna ziua" si inchei cu "o zi buna". Mars la scoala!
  • tu când scrii un mail cuiva, nu spui bună ziua. așa o fi la tine în rahova.
  • Ditai directorul executiv nu stie ca o scrisoare, fie ea si electronica, nu incepe cu "buna ziua", ci cu "stimate/stimati domni/doamne", etc...
    Varza!
  • Raspuns corect, in termeni de PR. Dar, tot in termeni de PR, un raspuns care vine inadmisibil de tarziu, devenind, astfel, complet inutil. Carrefour ar fi trebuit sa reactioneze a doua zi, nu dupa 8 (opt!) zile.

    Caci marea gafa a Carrefour nu a fost invitarea a (doar) 84 de agentii ci, mai ales, faptul ca si-au facut de rahat, in public, agentia cu care lucreaza de, iata, sase ani! Sau poate nu s-a intamplat asta. Sau poate n-au vrut sa se fi intamplat asta, dar asta a iesit. Sau poate... naiba stie ce au vrut si ce le-a iesit. Tocmai de aceea era nevoie de reactia rapida din partea Carrefour, sa arate, simplu, fara melodrama, ca inteleg si ca, in cele din urma, le pasa. Sau macar sa mimeze ca le pasa. Or, abia dupa opt zile...
  • Daca ne uitam pe prima pagina a siteului, majoritatea stirilor sunt despre publicitate si publicitari, iar stirile despre media sunt in minoritate. Poate ca trebuie sa schimbati numele in Pagina de Publicitate.

Trimite un comentariu

sus