Skip to main content

Fostul șef al Pro TV analizează evoluția TV în primul trimestru: Acasă TV și Prima, scădere abruptă

 
Fostul șef al Pro TV analizează evoluția TV în primul trimestru: Acasă TV și Prima, scădere abruptă

„Pe primul trimestru al anului, PRO TV pierde puțin din cota de piață și din numărul de telespectatori. Scăderea ratingului este mai pronunțată în intervalul de seară, dar liderul își păstrează o distanță confortabilă față de principalul competitor ( 24% share față de 14,4% Antena 1)”, scrie Anca Budinschi, fost director general al Pro TV, într-o analiză pe blogul personal

Fosta șefă de la Pro TV analizează evoluția principalelor posturi TV în primul trimestru al acestui an pe publicul comercial, cel vizat de clienții publicitari: persoane din mediul urban cu vârste între 18 și 49 de ani. 

Publicitate

Cum a evoluat cota de piață a televiziunilor în primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeași perioadă din 2015: Scăderi ușoare pentru Pro TV și Antena 1, o scădere abruptă la Acasă TV, în timp ce Kanal D a înregistrat creștere. 

Iată câteva dintre concluziile Ancăi Budinschi:

Pe primul trimestru al anului, PRO TV pierde puțin din cota de piață și din numărul de telespectatori. Scăderea ratingului este mai pronunțată în intervalul de seară (aproape 90.000 de telespectatori), dar liderul își păstrează o distanță confortabilă față de principalul competitor (24% share față de 14,4% Antena 1).

Antena 1 pierde telespectatori pe întreaga zi și în prime time față de anul precedent, dar încheie primul trimestru al lui 2016 cu o mică creștere a cotei de piață în intervalul orar cel mai important (de la 14% la 14,4%).

Banii cheltuiți pe o grilă de seară cu multe programe românești și multe vedete ar trebui să producă totuși o creștere mai serioasă a cotei de piață și mai ales a ratingului, pentru a fi declarați cu adevărat folositori. Deocamdată, în privința Antenei 1 putem vorbi de o menținere a poziției la nivelul publicului comercial, dar așteptările sunt cu siguranță mai mari.

Acasă scade dramatic pe întreaga zi și în prime time. Pierderea de cotă de piață este de 54% pe întreaga zi și de 74% în intervalul de seară. În primele luni ale anului 2015, Acasă a difuzat telenovela turcească “Sila”. În acest început de an, în absența unui hit din zona novelelor străine și în condițiile unor bugete evident restrictive, Acasă are un share mediu de 1,6% pe toată ziua și este pe penultimul loc în top zece.

Kanal D crește pe publicul comercial pe toată ziua și în prime time și ajunge la o medie a cotei de piață de 10% în intervalul de seară. Creșterea de 22% în prime time în raport cu anul trecut vine din rezultatele de audiență foarte bune ale telenovelelor turcești programate de luni pînă vineri, dar mai ales din performanța de curînd lansatei “Bahar”.

Prima TV este mai jos cu aproape 30% pe toate intervalele, în raport cu primul trimestru al anului trecut și se distanțează din ce în ce mai mult de Kanal D. 

Cotele de piață și numărul de telespectatori din grupa de vărstă 18-49 ale posturilor de știri scad în raport cu anul trecut. Scăderea cea mai semnificativă este a Antenei 3, care după mediile de rating și de share se află la egalitate cu România TV (0,5 rating și 2,3 cotă de piață pe întreaga zi).

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Mi se par cu totul socante cifrele postului Acasa Tv. De mica am fost un fan si am urmarit activitatea lor. Inainte stiau cum sa se apropie de telespectatori, ei erau trendsetteri. De aproximativ 4 ani incoace mi se pare ca televiziunea este lasata sa functioneze singura, fara niciun fel de idee inovativa. Cu totii stim era Numai Iubirea, RBD, Inima de *** etc. in care se bateau cu Antena 1 si Pro Tv pentru primele locuri. Intr-adevar, postul are nevoie de o schimbare insa nu una radicala. Trebuie sa incerce sa "re-promoveze" ceea ce au tot promovat anii trecuti, chiar daca telespectatorii tind spre alte emisiuni, telenovele precum cele turcesti.
  • In prezent la postul Acasa se difuzeaza in prime time de luni pana vineri timp de doua ore de la 20:00 la 22:00 o telenovela Televisa de o calitate foarte buna din toate punctele de vedere (mult mai buna decat alte telenovele care au fost pe Acasa in trecut) si cu toate acestea audientele sunt foarte mici pe acest tronson orar. Singura explicatie este ca telespectatorii de ieri a telenovelelor latino americane s-au reprofilat pe seriale turcesti sau pe alte tipuri de programe. Din pacate, cred ca postul Acasa nu va mai avea o audienta ridicata la fel ca in trecut pe acest segment orar, nici daca va difuza o telenovela mai buna decat ''In umbra trecutului'' (actuala telenovela care ocupa cele mai importante ore din prime time). Managementul defectuos si promovarea slaba si plina de greseli din ultima vreme de la postul Acasa, au dus din pacate la o scadere dramatica a audientei.
  • Daca nu era BAHAR, Kanal D nu mai avea acel plus de audienta. Si este pacat ca scurteaza episoadele, in trecut era pana la la 23 de la 20,iar acum pana la 22.20-22.24 (sfarsitul ep.). Isi vor pierde din telespectatori daca vor mai lungi mult serialul

Trimite un comentariu