Skip to main content

Radioul Public, somat public pentru lipsa de imparţialitate în campania „Nu distrugeţi radioul”

 
Radio România
Radio România
Radioul public a primit o somaţie publică după campania amplă lansată în ultima lună împotriva modificării legii de funcţionare a televiziunii publice şi a radioului. Este o campanie ce s-a desfăşurat atât sub formă de spoturi radio, cât şi a unor dezbateri ample. Forul audiovizual a decis sancţionarea pentru lipsa imparţialităţii în dezbaterile pe care le-a avut pe post. Mai exact, au fost prezentată aproape exclusiv voci care se declarau împotriva modificării de lege.
Publicitate
UPDATE. Sancţiunea pentru postul public de radio a vizat doar emisiunile de dezbatere, dar nu şi spoturile radio. Membrii CNA au decis să discute pe acest subeict în următoarele zile, urmând să decidă dacă vor repune pe ordinea de zi a acestora. Aceştia nu au fost foarte hotărâţi asupra a ceea ce reprezintă aceste spoturi: dacă sunt comunicări comerciale sau spoturi de interes public.
Decizia forului audiovizual vine după aproape trei ore de disciuţii pe acest subiect. Aproape două ore, discuţiile s-au purtat cu cele două părţi din postul public, cei care au făcut acuzaţii de cenzură şi cei din conducerea editorială. Ambele părţi şi-au prezentat poziţiile despre campania dusă de Radioul Public în ultima lună.
Cătălin Gomboş, jurnalist la Radio România, a fost unul dintre cei care au condamnat campania dusă de Radio România împotriva modificării legii 41, care le-a explicat membrilor că după ce a început scandalul pe subiectul camaniei, spoturile au fost modificate, iar dezbaterile pe acest subeict au devenit mai echilibrate.
„Eu sunt unul dintre jurnaliştii care, în cadrul unei dezbateri organizate de Frontline, am vorbit despre această campanie care se desfăşoară în continuare la Radio România. După intervenţia noastră, s-a schimbat campania în sensul că dezbaterile au devenit mai echilibrate. Anumite clipuri cu reclame au fost modificate, tăindu-se chiar partea aceea cu Nu distrugeţi Radio România.”
„În primul rând vreau să spun, fiind sepcializat pe ştiri externe, eu nu m-am confruntat direct cu campania, este vorba despre ce am văzut în camera ştirilor şi ascultând pe post. După părerea mea, au fost încălcate mai multe criterii. Au fost extrem de multe ştiri pe acest subiect. Erau la un moment dat zilnic materiale în care se prezenta această problematică a modificării legii dintr-un singur punct de vedere, mai exact al celor care se opuneau acestui proiect.”, a mai spus Gomboş.
Pe de altă parte Florin Bruşte, secretar general al Studiourilor Teritoriale, întrebat despre mesajul prăpăstios din spoturile de pe post „Nu distrugeţi radioul public”: „Este un apel ca oamenii să fie alături de radio şi să rezoneze cu el.”
Oameni din conducerea radioului public dar şi angajaţi au fost invitaţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru a da explicaţii în legătură cu acuzaţiile de cenzură făcute în spaţiul public. Postul a dus o campanie împotriva modificării legii de funcţionare a televiziunii şi radioului public, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.

Reamintim că angajaţi ai postului public au făcut acuzaţii de cenzură, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. „Ni s-a impus la camera ştirilor să dăm pe post ştiri care nu respectă propriile noastre standarde", spune un jurnalist din postul public. Declaraţia angajatului România a fost făcută sub rezerva "legii avertizorului public", la o dezbatere organizată de Frontline despre situaţia TVR.

„Radioul a declanşat o campanie furibundă împotriva modificării legii 41, o campanie falsă în care se spune „Salvaţi radioul public”, care nici măcar nu este făcută profesionist. Adică ni s-a impus la camera ştirilor să dăm pe post ştiri care nu respectă propriile noastre standarde, adică citarea unei surse. S-au ignorat şi alte păreri. Pe Georgică Severin, eu, personal nu l-am auzit pe radio. O fi fost, dar eu nu l-am auzit să-şi prezinte punctul de vedere.”, a spus atunci angajatul.

Ca urmare a declaraţiilor apărute în spaţiul public, Dorina Rusu, membru CNA, s-a autosesizat, dar forul a primit sesizări şi din partea Centrului pentru Jurnalism Independent, organizaţie care a cerut analizarea spoturilor în cauză.

Ştire în curs de actualizare

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus