Skip to main content

Kiss FM are oraşele și țara, ZU conduce în Bucureşti. Digi FM a intrat în clasament pe locul opt la nivel urban

 
Kiss FM are oraşele și țara, ZU conduce în Bucureşti. Digi FM a intrat în clasament pe locul opt la nivel urban

Kiss FM este cel mai ascultat post de radio la nivel național și la orașe, în timp de Radio ZU îşi păstrează poziţia de lider la nivelul Capitalei, potrivit celui mai recent studiu de audienţă radio, realizat în perioada 11 ianuarie – 24 aprilie 2016.

Publicitate

În noul val de audiență apar două posture noi, Digi FM (pe locul 14 în Capitală, 8 la nivel urban și 9 pe national) și Radio Seven apare doar în studiul pe București, pe ultima poziție (21).

Lansarea Digi FM a însemnat o reducere substanțială a acoperirii Pro FM (parte din frecvențe, cele pe care emitea InfoPro, au trecut la Digi FM). Această mișcare s-a văzut în scăderea substanțială înregistrată de Pro FM la nivel urban ( - 250.700 de ascultători) și național ( - 466.000).

Gold FM și Radio ZU au cele mai mari scăderi de audiență la nivelul Capitalei în această primăvară, comparativ cu valul din aceeași perioadă a anului trecut.

În București, Gold FM, după media pe zi, are față de anul trecut un minus de 21.000 de ascultători. Radio ZU a pierdut, tot în București, peste 20.000 de asculători.

Sunt pe plus în București posturile Radio Tanănana (fostul Activ EFEM), Kiss FM și Radio România Actualități.

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 11 ianuarie – 24 aprilie 2016 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.

Capitală: ZU, primul loc. Kiss FM și reluat locul trei în top devansând Magic FM

Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 250.500 de ascultători, în scădere cu peste 20.000 față de valul anterior de audiență. Clasamentul continuă cu Radio România Actualități (+16.600), Kiss FM (+19.500) și Magic FM (- 800).

O altă scădere considerabilă a fost înregistrată de Gold FM, care a pierdut față de valul anterior peste 21.000 de ascultători.

Tanănana a fost postul cu cea mai mare creștere a audienței în București. Fostul Activ EFEM a câștigat aproape 20.000 de ascultători.

Audiența posturilor de radio în BUCUREȘTI, în valul de primăvară 2016, comparativ cu anul trecut:

  Nume radio   Valul de primavara 2016   Valul de primavara 2015   Diferenta  
1 Radio ZU 250.500 270.600 -20.100
2 Radio Romania Actualitati 238.400 221.800 16.600
3 Kiss FM 162.100 142.600 19.500
4 Magic FM 151.900 152.700 -800
5 ProFM 115.400 114.400 1.000
6 Rock FM 113.400 91.000 22.400
7 Europa FM 107.800 122.600 -14.800
8 Romantic FM 86.800 100.000 -13.200
9 Radio 21 82.200 69.200 13.000
10 Radio Antena Satelor 45.000 41.700 3.300
11 National FM 38.800 45.000 -6.200
12 Vibe FM 32.800 39.300 -6.500
13 Radio Romania Cultural 28.500 32.800 -4.300
14 Digi FM 26.600
15 Gold FM 24.400 45.800 -21.400
16 Radio Romania Muzical 21.600
17 Activ EFEM/ Tananana 20.700 0.800 19.900
18 Itsy Bitsy 19.800 15.500 4.300
19 Smart FM 11.500 19.400 -7.900
20 Radio Romania Bucuresti 11.000 17.700 -6.700
21 Radio Seven 9000

Kiss FM, cea mai mare creștere la orașe. Pro FM are cea mai mare scădere din cauza cedării unor frecvențe către Digi FM

TOPUL URBAN. Cel mai ascultat post la orașe rămâne Kiss FM. Postul a câștigat 98.300 de ascultători, față de primăvara anului trecut, ajungând la o audiență medie de 1.322.700. Este urmat de Radio Zu, care a depășit postul Radio România Actualități, care a coborât o poziție. Europa FM ocupă în continuare locul patru în topul audienței, urmat de Pro FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA ORAȘ

Pe plus: Kiss FM a câștigat cei mai mulți ascultători (+ 98.300), urmat de Radio Zu (+ 60.300) și Radio România Reșița (+ 44.100).

Pe minus: Pro FM deține recordul negative la nivel urban. Postul grupului RCS a pierdut 250.700 de ascultători. Europa FM a pierdut aproape 70.000 de ascultători, iar Radio România Cultural a pierdut peste 11.000 de ascultători.

Audiența posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2016, comparativ cu anul trecut:

  Nume radio   Valul de primavara 2016   Valul de primavara 2015   Diferenta  
1 Kiss FM 1.322.700 1.224.400 98.300
2 Radio ZU 1.205.000 1.144.700 60.300
3 Radio Romania Actualitati 1.185.900 1.170.700 15.200
4 Europa FM 918.800 988.700 -69.900
5 ProFM 679.600 930.300 -250.700
6 Magic FM 528.400 590.600 -62.200
7 Radio 21 392.900 382.600 10.300
8 Digi FM 278.800
9 Rock FM 240.900 232.100 8.800
10 Antena Satelor 229.700 240.600 -10.900
11 Radio Romania Oltenia Craiova 158.600 170.600 -12.000
12 National FM 149.400 172.400 -23.000
13 Radio Romania Cultural 134.600 145.900 -11.300
14 Radio Romania Iasi 133.000 116.900 16.100
15 Radio Romania Timisoara 112.400 84.200 28.200
16 Radio Romania Resita 109.000 64.900 44.100
17 Radio Romania Cluj 68.300 49.200 19.100
18 Radio Romania Bucuresti 62.000 42.300 19.700
19 Radio Romania Targu Mures 56.800 47.500 9.300
20 Radio Romania Constanta 24.400 33.900 -9.500

NAȚIONAL. Kiss FM rămâne pe prima poziție. Radio ZU, cea mai mare creștere

TOPUL NAȚIONAL. Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi și la nivel national, cu peste 2,1 milioane de ascultători. Topul este completat de Radio ZU, Radio România Actualități și Europa FM.

CREȘTERI ȘI SCĂDERI LA NIVEL NAȚIONAL

Pe plus: la nivelul întregii țări, Radio ZU a câștigat 230.400 de ascultători, Kiss FM (+141.400), iar Radio România Reșița are o creștere de 44.300 de ascultători.

Pe minus: Cea mai mare scădere a fost înregistrată tot de Pro FM (- 466.000), urmat de Europa FM (- 56.100) și Magic FM (- 48.400). Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de primăvară 2016, comparativ cu anul trecut:

Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de primăvară 2016, comparativ cu anul trecut:

  Post Radio NATIONAL   Valul primavara 2016   Valul primavara 2015   Diferenta  
1 Kiss FM 2.192.200 2.050.800 141.400
2 Radio ZU 1.922.400 1.692.000 230.400
3 Romania Actualitati 1.912.200 1.874.000 38.200
4 Europa FM 1.366.000 1.422.100 -56.100
5 Pro FM 1.054.700 1.520.700 -466.000
6 Radio Antena Satelor 805.200 767.900 37.300
7 Magic FM 652.800 701.200 -48.400
8 Radio 21 565.500 579.100 -13.600
9 Digi FM 407.700
10 Radio Romania Oltenia Craiova 377.000 407.400 -30.400
11 Radio Romania Iasi 356.400 402.600 -46.200
12 Rock FM 251.000 256.100 -5.100
13 National FM 222.100 233.800 -11.700
14 Radio Romania Timisoara 219.900 221.700 -1.800
15 Radio Romania Cultural 197.200 224.600 -27.400
16 Radio Romania Resita 165.200 120.900 44.300
17 Radio Romania Cluj 123.000 87 36.000
18 Radio Romania Targu Mures 108.700 137.800 -29.100
19 Radio Romania Bucuresti FM 102.100
20 Radio Romania Constanta 36.300 56.100 -19.800

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • @Cristi: daca ai fi citit in metodologia sondajului ai fi aflat ca nu se fac sondaje la bere ci telefonic. Dar asta ar fi trebui sa stii daca lucrezi la radio unde trebuie sa verifici informatia: Localităţile din eşantionul SAR au reieşit din generarea aleatoare a numerelor de telefon pentru realizarea interviurilor şi au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional. În mediul rural au fost adăugate 128 de localităţi selectate aleator pentru realizarea unor interviuri domiciliare faţă în faţă
  • @Cristi: adica nu iti pasa de ce faci? Altfel nu inteleg cum sa iti fie indiferent daca apari sau nu intr-un sondaj agreat de industri,agentii si companiile din piata. Peste tot in lumea asta se fac astfel de sondaje.Asa functioneaza piata. Si la restaurant ai meniu si nu ti se da cu forta ciorba de fasole. Vine chelnerul si te intreaba ce vrei. Una e sa zici ca nu ai resurse sa platesti taxele catre asociataia aia si alta sa spui ca esti indiferent cu ce se intampla in piata. E lipsa de profesionalism. Toti zic ca ei sint cei mai buni si mai culti si cand se face cate un sondaj ies ca aia de la Seven cu audiente infime. C red ca mai mult ar fi facut un radio pirat sau pe net. Repet: un om de radio ar trebui sa fie interesat zi si noapte cine sint cei care il asculta si cati sint. Si ce vor sa auda de la el si de la radioul unde lucreaza.altfel e treaba romaneasca: toti ne pricepem sa facem radio
  • La cum se fac sondajele ....mai bine ca nu am participat, noi ,astia localii, George draga !
    Am vazut cum echipa de sondaj ,care chestiona in Complexul Studentesc din Timisoara , convingea cate un grup de studenti sa intre in bar, le dadea o bere si un vraf de chestioanare si.... da-i la greu cu Kisss si Zu ...Ascultatorii mei, nu au timp la dispozitie pentru chesti de genul asta...si nici nu-i gasesti in locurile unde se localizeaza" echipa de sondori "...
  • Posturile care nu apar în tabel sunt la ”alte posturi” pentru că nu au plătit taxa pentru a fi incluși în studiu.
    Corectați, ”două posturi noi”, nu ”posture”.
  • @Sapte: Bha baiatul, gandeste-te inainte sa vorbesti. Radioul lui Gainusha are un program "cultural si universitar". Practic pe el il asculta doar oameni cu doctorate in Anglia. Bebelushelor, balet!
  • Da' ce impartiala e doamna Andronache!! De cate ori are ocazia subliniaza cum s-a dat "dracu" Pro FM si ca are cea mai mare scadere, etc.. Dar poate s-a gandit ca scaderea se regaseste ca plus in partea cealalta la Digi FM? sau nu conteaza. A spus intr-adevar ca a aparut Digi FM.

Trimite un comentariu