Skip to main content

VIDEO. Giganţii lumii se bat în campanii publicitare pentru EURO 2016. Nike, un spot de cinci minute

 
VIDEO. Giganţii lumii se bat în campanii publicitare pentru EURO 2016. Nike, un spot de cinci minute

VIDEO. Giganţii lumii din advertising se bat în campanii publicitare dedicate Campionatului European. Ca orice competiţie sportivă internaţională şi Campionatul European de Fotbal a atras bugete uriaşe de publicitate şi o serie de sponsori oficiali. Branduri puternice din întreaga lume s-au lăsat inspirate de cea mai importantă competiţie sportivă a anului.

Publicitate

Printre sponsori se numără giganţi precum Adidas, Carlsberg, Continental, Coca-Cola, Hyundai/Kia, McDonalds, Orange şi Turkish Airlines.

Câteva din brandurile care şi-au lansat deja campanii pentru EURO 2016:

1. Nike a realizat un clip de cinci minute care îl are ca protagonist pe Ronaldo. Povestea se desfăşoară în timpul unui meci Anglia vs Portugalia.

Fotbalistul portughez face schimb de corpuri cu un adolescent după ce se ciocnesc în gradenă. Astfel, Ronaldo intră în corpul tânărului englez, iar acesta din urmă se alege cu viaţa fotbalistului portughez.

2.Mars – Multinaţionala americană producătoare de dulciuri, Mars Incorporated, a investit 5 milioane de Lire în campania publicitară dedicată Campionatului European de fotbal.

În spotul creat de agenţia de publicitate britanică Abbott Mead Vickers BBDO apar fotbalişti de talie internaţională precum Danny Welbeck, Harry Kane şi proaspătul campion al Premier League cu revelaţia Leichester City, Jamie Vardy. Aceştia traversează, împreună cu fanii englezi, Canalul Mânecii, în drum spre Franţa.

3.Coca-Cola – campania derulată de gigantul producător de băuturi carbogazoase constă în acordarea a mii de bilete pentru fanii EURO 2016. Compania a pus la bătaie 504 premii a câte 4 bilete pentru turneul din Franţa din această vară, prin intermediul unor promoţii de tip on-pack.

Această campanie este susţinută intens de activitatea de marketing, inclusiv o serie de campanii de televiziune.

4.Orange – Gigantul din telecomunicaţii susţine că are o abordare diferită faţă de strategiile obişnuite, care se axează pe staruri din fotbal. Compania de telecomunicaţii pune acum suporterii în centrul atenţiei.

Intr-un alt proiect special demarat de Orange, Turnul Eiffel va fi iluminat în fiecare zi în culorile naţionalei care se va bucura de cea mai mare susţinere pe reţelele de socializare. Mesajele vor fi colectate de pe Twitter, dar si de pe alte retele de socializare. Timp de zece minute după încheierea fiecărei zile, Turnul Eiffel va fi luminat în culorile echipei naţionale cu cea mai mare susţinere din partea fanilor.

Cel mai bun mesaj va fi proiectat pe monument.

5.Carlsberg – brandul mondial de bere a lansat o campanie dedicată EURO 2016, care îl are în centrul atenţiei pe internaţionalul francez Marcel Desailly, în rol de revoluţionar francez. Carlsberg este berea oficială a EURO 2016.

6. Lufthansa

Compania germană de transport aerian are pentru Euro 2016 un spot dedicat fanilor fotbalului. Un suporter englez a aflat că zborul său a fost anulat şi va trebui să călătorească cu Lufthansa.

7. Twitter. Reţeaua de socializare va marca Campionatul European de Fotbal cu o serie de emoticoane şi activităţi specifice competiţiei sportive.

Fiecare tweet care va fi însoţit de hashtag-ul oficial #Euro2016 va fi alăturat automat de o imagine stilizată a trofeului Campionatului european. Toate echipele participante la cea mai importantă competiţie a anului vor avea pe Twitter un emoji dedicat, sub forma unei mingi de fotbal în culorile ţării respective.

8. Volvo. Compania suedeză Volvo a ales să spună povestea unuia dintre cei mai reprezentativi sportivi ai ţării, Zlatan Ibrahimovic, care va fi căpitan al echipei naţionale la Euro 2016.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Lista e mai mare. Oare ce ar trebui sa faca diferenta intre aceste campanii. Ca fiecare are alta abordare. O sa facem un clasament la final.

Trimite un comentariu

sus