Skip to main content

GALERIE FOTO. Andra și-a făcut logo și își lucrează imaginea cu o agenție specializată. Cum se explică grafica aleasă și ce spune Andra

 
GALERIE FOTO. Andra și-a făcut logo și își lucrează imaginea cu o agenție specializată. Cum se explică grafica aleasă și ce spune Andra

ANDRA CA BRAND. Andra a apelat la o agenție specializată pentru un logo și pentru un “ghid de identitate”.

Publicitate

Solista și agenția care s-a ocupat de proiect – Storience - au explicat pentru Paginademedia.ro de ce s-a ales această formulă grafică, ce au arătat cercetările despre Andra, dar și cum au colaborat pe parcursul colaborării.

“Mi-am dorit să lucrez la strategia mea de imagine și să trec la un alt nivel de comunicare”, a declarat Andra pentru Paginademedia.ro. “Eu întotdeauna am luat deciziile instinctiv, îmi aleg singură piesele și proiectele, astfel încât să fac numai ce îmi place și ce simt că mi se potrivește”, a continuat ea.

Agentia a ajutat la crearea unei identitati vizuale si a unei strategii de imagine pe termen mediu.

O cercetare a stat la baza noului logo al Andrei.

Adriana și Ștefan Liuțe, Storience:

"Am organizat împreună cu Andra un mini-chestionar pentru câteva dintre persoanele cu care colaborează și care o cunosc mai bine. În plus, am studiat prezența online a artistei și conversația ei cu fanii în social media.

Concluziile pe care le-am tras ne-au dat firul roșu din definiția de brand și din logo: Andra înseamnă o voce colosală într-o persoană caldă, apropiată și sinceră. Asta face ca Andra să fie îndrăgită. Deși are o voce de pus pe piedestal, ea nu s-a urcat niciodată acolo. A rămas printre oameni, umană, modestă și abordabilă."

De ce acest logo? Ce semnifică el?

"Logo-ul combină cele două elemente plăcut contrastante care formează inițiala Andrei: unul masiv și ascendent (vocea), și unul delicat, uman și coborât printre oameni (omul, artistul). Elementul delicat e de fapt o notă muzicală răsturnată, pentu că Andra înseamnă muzică, dar și un spirit jucăuș și creativ.

Culoarea aleasă este Pantone 192 C - un roșu-roz care e în același timp puternic și feminin, așa cum e și Andra.

Un element grafic constant în stilul vizual al Andrei este acolada, și ea un element prezent în partiturile muzicale. Despre vocea Andrei se spune mereu că poate „duce” orice gen muzical, iar această acoladă amintește foarte subtil despre versatilitatea muzicală a artistei."

Ce diferență este între un client comercial și o vedetă?

"Singura diferență a fost că ne-am întâlnit pentru ședințele de lucru fie dimineața devreme înainte de filmările Andrei, fie seara, destul de târziu, după concerte sau filmări. În rest, Andra a fost cu noi așa cum e ea de obicei: foarte caldă, deschisă, umană, sinceră și abordabilă. Nu a fost greu să lucrăm cu Andra, doar a durat mai mult să stabilim întâlnirile", explică cei de la agenția Storience.

GALERIE FOTO. Noua grafică pentru Andra, dezvoltată de agenția Storience

RĂSPUNSURILE, PE LARG

Paginademedia.ro: Ce a făcut, efectiv, agentia? Care sunt punctele pe care s-a lucrat?

Adriana&Ștefan Liuțe: Agenția de branding Storience a definit brandul Andra alături de client, a creat semnătura grafică și un stil vizual pe care le-a detaliat într-un ghid de identitate, apoi a dezvoltat designul pentru un set de materiale de papetărie personalizate. Storience nu a participat la dezvoltarea site-ului web al artistei.

Ce s-a schimbat, ce s-a păstrat? De ce?

Numele și felul de a fi ale Andrei s-au păstrat, pentru că ele înmagazinează cea mai mare parte dintr-un brand care are deja 15 ani, e puternic și îndrăgit în România.

Însă Andra n-a avut un logo propriu-zis până acum, și nici un stil vizual propriu. Aici am văzut cu toții oportunitatea de a dezvolta ceva. Andra e unul dintre foarte puținii artiști de muzică ușoară din România care au rămas relevanți la 15 ani de la lansare.

Mai mult, ea continuă să atragă publicul tânăr chiar și după ce a devenit mamă pentru a doua oară. Obiectivul proiectului nostru a fost acela de a ajuta brandul să rămână proaspăt și relevant pentru cât mai mult timp de acum înainte.

Ati făcut o cercetare prealabila legata de perceptia Andrei? Care au fost rezultatele?

Clientul nu și-a dorit o cercetare amplă, așa că am organizat împreună cu Andra un mini-chestionar pentru câteva dintre persoanele cu care colaborează și care o cunosc mai bine. În plus, am studiat prezența online a artistei și conversația ei cu fanii în social media.

Concluziile pe care le-am tras ne-au dat firul roșu din definiția de brand și din logo: Andra înseamnă o voce colosală într-o persoană caldă, apropiată și sinceră. Asta face ca Andra să fie îndrăgită. Deși are o voce de pus pe piedestal, ea nu s-a urcat niciodată acolo. A rămas printre oameni, umană, modestă și abordabilă.

Dincolo de un stil grafic proaspăt, Andra și-a propus să comunice și mai mult cu publicul decât a făcut-o până acum, adăugând canale de comunicare noi.

Care este diferenta intre lucrul pentru o vedetă și cu un client comercial?

Singura diferență a fost că ne-am întâlnit pentru ședințele de lucru fie dimineața devreme înainte de filmările Andrei, fie seara, destul de târziu, după concerte sau filmări. În rest, Andra a fost cu noi așa cum e ea de obicei: foarte caldă, deschisă, umană, sinceră și abordabilă. Nu a fost greu să lucrăm cu Andra, doar a durat mai mult să stabilim întâlnirile. 

Despre Storience: Înființată în 2012 de Adriana Liuțe și Ștefan Liuțe, agenția de branding Storience a realizat proiecte pentru peste 80 de clienți din România, restul Europei și Statele Unite, printre care Mega Image (brandul Mega Apetit), campingul Sandalandala din Vama Veche, biblioteca pentru corporatiști Bookster, agenția McCann PR, fondul de investiții Oresa Ventures, publicația online de sport Lead.ro, mălaiul Pambac, Universitatea din Geneva.

Din septembrie 2014, Storience are un birou în Londra, de unde lucrează pentru clienți din Marea Britanie și Europa de Vest. Cel mai recent proiect al biroului din Londra este brandingul Teacherise, o aplicație care conectează profesorii suplinitori din Marea Britanie cu școlile care au nevoie de ei. În 2013, Storience a lansat în România Zâmburi, brandul de povești ilustrate pentru oameni mari, sub formă de felicitări.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu