Skip to main content

GALERIE FOTO. Andra şi-a făcut logo şi îşi lucrează imaginea cu o agenţie specializată. Cum se explică grafica aleasă şi ce spune Andra

 
GALERIE FOTO. Andra şi-a făcut logo şi îşi lucrează imaginea cu o agenţie specializată. Cum se explică grafica aleasă şi ce spune Andra

ANDRA CA BRAND. Andra a apelat la o agenţie specializată pentru un logo şi pentru un “ghid de identitate”.

Publicitate

Solista şi agenţia care s-a ocupat de proiect – Storience - au explicat pentru Paginademedia.ro de ce s-a ales această formulă grafică, ce au arătat cercetările despre Andra, dar şi cum au colaborat pe parcursul colaborării.

“Mi-am dorit să lucrez la strategia mea de imagine şi să trec la un alt nivel de comunicare”, a declarat Andra pentru Paginademedia.ro. “Eu întotdeauna am luat deciziile instinctiv, îmi aleg singură piesele şi proiectele, astfel încât să fac numai ce îmi place şi ce simt că mi se potriveşte”, a continuat ea.

Agentia a ajutat la crearea unei identitati vizuale si a unei strategii de imagine pe termen mediu.

O cercetare a stat la baza noului logo al Andrei.

Adriana şi Ştefan Liuţe, Storience:

"Am organizat împreună cu Andra un mini-chestionar pentru câteva dintre persoanele cu care colaborează şi care o cunosc mai bine. În plus, am studiat prezenţa online a artistei şi conversaţia ei cu fanii în social media.

Concluziile pe care le-am tras ne-au dat firul roşu din definiţia de brand şi din logo: Andra înseamnă o voce colosală într-o persoană caldă, apropiată şi sinceră. Asta face ca Andra să fie îndrăgită. Deşi are o voce de pus pe piedestal, ea nu s-a urcat niciodată acolo. A rămas printre oameni, umană, modestă şi abordabilă."

De ce acest logo? Ce semnifică el?

"Logo-ul combină cele două elemente plăcut contrastante care formează iniţiala Andrei: unul masiv şi ascendent (vocea), şi unul delicat, uman şi coborât printre oameni (omul, artistul). Elementul delicat e de fapt o notă muzicală răsturnată, pentu că Andra înseamnă muzică, dar şi un spirit jucăuş şi creativ.

Culoarea aleasă este Pantone 192 C - un roşu-roz care e în acelaşi timp puternic şi feminin, aşa cum e şi Andra.

Un element grafic constant în stilul vizual al Andrei este acolada, şi ea un element prezent în partiturile muzicale. Despre vocea Andrei se spune mereu că poate „duce” orice gen muzical, iar această acoladă aminteşte foarte subtil despre versatilitatea muzicală a artistei."

Ce diferenţă este între un client comercial şi o vedetă?

"Singura diferenţă a fost că ne-am întâlnit pentru şedinţele de lucru fie dimineaţa devreme înainte de filmările Andrei, fie seara, destul de târziu, după concerte sau filmări. În rest, Andra a fost cu noi aşa cum e ea de obicei: foarte caldă, deschisă, umană, sinceră şi abordabilă. Nu a fost greu să lucrăm cu Andra, doar a durat mai mult să stabilim întâlnirile", explică cei de la agenţia Storience.

GALERIE FOTO. Noua grafică pentru Andra, dezvoltată de agenţia Storience

RĂSPUNSURILE, PE LARG

Paginademedia.ro: Ce a făcut, efectiv, agentia? Care sunt punctele pe care s-a lucrat?

Adriana&Ştefan Liuţe: Agenţia de branding Storience a definit brandul Andra alături de client, a creat semnătura grafică şi un stil vizual pe care le-a detaliat într-un ghid de identitate, apoi a dezvoltat designul pentru un set de materiale de papetărie personalizate. Storience nu a participat la dezvoltarea site-ului web al artistei.

Ce s-a schimbat, ce s-a păstrat? De ce?

Numele şi felul de a fi ale Andrei s-au păstrat, pentru că ele înmagazinează cea mai mare parte dintr-un brand care are deja 15 ani, e puternic şi îndrăgit în România.

Însă Andra n-a avut un logo propriu-zis până acum, şi nici un stil vizual propriu. Aici am văzut cu toţii oportunitatea de a dezvolta ceva. Andra e unul dintre foarte puţinii artişti de muzică uşoară din România care au rămas relevanţi la 15 ani de la lansare.

Mai mult, ea continuă să atragă publicul tânăr chiar şi după ce a devenit mamă pentru a doua oară. Obiectivul proiectului nostru a fost acela de a ajuta brandul să rămână proaspăt şi relevant pentru cât mai mult timp de acum înainte.

Ati făcut o cercetare prealabila legata de perceptia Andrei? Care au fost rezultatele?

Clientul nu şi-a dorit o cercetare amplă, aşa că am organizat împreună cu Andra un mini-chestionar pentru câteva dintre persoanele cu care colaborează şi care o cunosc mai bine. În plus, am studiat prezenţa online a artistei şi conversaţia ei cu fanii în social media.

Concluziile pe care le-am tras ne-au dat firul roşu din definiţia de brand şi din logo: Andra înseamnă o voce colosală într-o persoană caldă, apropiată şi sinceră. Asta face ca Andra să fie îndrăgită. Deşi are o voce de pus pe piedestal, ea nu s-a urcat niciodată acolo. A rămas printre oameni, umană, modestă şi abordabilă.

Dincolo de un stil grafic proaspăt, Andra şi-a propus să comunice şi mai mult cu publicul decât a făcut-o până acum, adăugând canale de comunicare noi.

Care este diferenta intre lucrul pentru o vedetă şi cu un client comercial?

Singura diferenţă a fost că ne-am întâlnit pentru şedinţele de lucru fie dimineaţa devreme înainte de filmările Andrei, fie seara, destul de târziu, după concerte sau filmări. În rest, Andra a fost cu noi aşa cum e ea de obicei: foarte caldă, deschisă, umană, sinceră şi abordabilă. Nu a fost greu să lucrăm cu Andra, doar a durat mai mult să stabilim întâlnirile.

Despre Storience: Înfiinţată în 2012 de Adriana Liuţe şi Ştefan Liuţe, agenţia de branding Storience a realizat proiecte pentru peste 80 de clienţi din România, restul Europei şi Statele Unite, printre care Mega Image (brandul Mega Apetit), campingul Sandalandala din Vama Veche, biblioteca pentru corporatişti Bookster, agenţia McCann PR, fondul de investiţii Oresa Ventures, publicaţia online de sport Lead.ro, mălaiul Pambac, Universitatea din Geneva.

Din septembrie 2014, Storience are un birou în Londra, de unde lucrează pentru clienţi din Marea Britanie şi Europa de Vest. Cel mai recent proiect al biroului din Londra este brandingul Teacherise, o aplicaţie care conectează profesorii suplinitori din Marea Britanie cu şcolile care au nevoie de ei. În 2013, Storience a lansat în România Zâmburi, brandul de poveşti ilustrate pentru oameni mari, sub formă de felicitări.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus