Skip to main content

Campanie controversată: sfinți cu smiley face-uri, într-o campanie despre utilizarea telefonului la volan. Preoții s-au arătat nemulțumiți

 
Campanie controversată: sfinți cu smiley face-uri, într-o campanie despre utilizarea telefonului la volan. Preoții s-au arătat nemulțumiți

Campanie pentru șoferi, cu sfinți și smiley face-uri, criticată de fețele bisericești. Apetența șoferilor de a-și pune iconițe peste iconițe în mașină a fost ideea care a dus la noua campanie care atrage atenția asupra pericolului utilizării telefoanelor mobile în timpul șofatului.

Publicitate

Campania semnată de Agențiile Friends/TBWA și Rogalski Damaschin PR pentru Asociația Siguranță Auto are în centru trei „sfinți”: Sf. Zâmbarie Nevindecătorul, Sf. Trolofimia Preacobitoarea și Sf. Clipocisie Gură de Plumb.  

Peste 9.000 de flyere sub forma unor icoane de mașină, reprezentându-i pe cei trei sfințiau, au fost împărțite șoferilor din București, pentru a le aminti acestora că nicio icoană reală nu îi poate ocroti atunci când butonează telefoanele, în loc să țină mâinile pe volan. Unii au acceptat, alții le-au refuzat. 

Campania a ajuns să fie preluată, în știri și la TV, iar fețele bisericești nu au fost prea mulțumite. „Campania a generat feedback negativ însă în rândul reprezentanților Bisericii. Câțiva preoți intervievați de televiziuni s-au declarat împotriva execuțiilor creative”, spun reprezentanții agențiilor.

Despre cei trei „sfinți” ai campaniei: 
  • Sf. Zâmbarie Nevindecătorul este sfântul neprotector al commenturilor, like-urilor, share-urilor și poke-urilor pe timpul condusului. Își face apariția prin notificări de Facebook și are puterea netămăduitoare de a nu face nimic, în cazul în care suntem în pericol de accident.
  • Sf. Trolofimia Preacobitoarea este neocrotitoarea pozelor cu pisi drăgu, tweeturilor, instagramurilor, chaturilor, swipe-urilor și selfie-urilor. Are ne-harul de a ne distrage ochii de la trafic atunci când ne apare o nouă notificare.
  • Sf. Clipocisie Gură de Plumb este neocrotitorul articolelor de pe net, al mailurilor noi din inbox, al SMS-urilor și al apelurilor. Are ne-harul de a ne convinge, când conducem, că o să se întâmple ceva nasol, dacă nu ne uităm ce notificare am primit.

Explicația agenției pentru sfinții cu smiley face-uri: „În credința că vor fi protejați de pericolele din trafic, mulți români își agață sumedenii de iconițe și cruciulițe prin mașină (un lucru nu neapărat rău). Problema intervine însă atunci când șoferii cred că ele îi feresc automat de orice situație, inclusiv de propria lipsă de responsabilitate la volan. Bineînțeles, adevărul e că nici măcar sfinții nu ne mai pot salva când suntem neatenți în trafic.”

CIFRE. „Anul trecut, în România s-au înregistrat 9.380 de accidente, soldate cu 1.893 de decese și 9.056 de răniți grav. Iar una din cauzele de accidente cu cea mai rapidă creștere în ultimii ani este folosirea smartphone-urilor pe timpul șofatului. Numai în București, un conducător auto este amendat o data la 20 de minute pentru folosirea neregulamentară a telefonului mobil la volan, potrivit Poliției Rutiere. Deși, în acest moment, legea interzice și sancționează folosirea telefoanelor mobile la volan, mulți șoferi preferă să încalce legea și să se expună pericolelor.”

Sergiu Mihailovici (președintele Asociației Siguranță Auto): „Deși campanii cu privire la siguranța rutieră s-au tot făcut, credem că prin umor putem îndrepta mai ușor moravurile, atenționând astfel, printr-o abordare mai actuală, că fenomenul sfinților ocrotitori ai smartphone-condusului nu există.”

Vladi Păunescu (Group Creative Director FriendsTBWA): „A presupune că icoanele ne protejează în orice situație este pe cât de absurd, pe atât de periculos. Într-un fel, a crede că icoanele ne protejează de propria lipsă de responsabilitate socială înseamnă a crede în înseși ilustrațiile din imagine.”, a completat și 

Cristina Lica (Communication Consultant, Rogalski Damaschin PR): „Am rezonat foarte bine cu mesajele acestei campanii, în condițiile în care fiecare dintre noi se lovește zi de zi de lipsa responsailității la volan, fie că vorbim de atitudinea agresivă a șoferilor sau de efectele neatenției. Numai în timpul activării noastre, nenumărați șoferi au fost surprinși de camerele televiziunilor butonând telefonul sau chiar vorbind la telefon. Credem prin umor mai avem o șansă să îndreptăm lucrurile.”

GALERIE FOTO

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • cocalarii cu cate 12 cruci si 17 icoane agatate de parbriz nu mai vad nici drumul.. decum semnele de circulatie :))
  • Este un lucru jignitor,
    Mulți oameni de pe lumea asta iubesc icoanele,
    Acolo e Arhanghelul Mihail, Mântuitorul și Sf. Ioan Botezătorul,
    Pot să spun asta tocmai pentru că iubesc icoanele și știu ce icoană e acolo chiar și cu smile-urile astea pe ele.

    Cred că puteau folosi idei mai bune și eventual niște caricaturi, nu icoane veritabile.

    Rog TBWA să își ceară scuze public și să refacă campania!
  • "Vladi Păunescu (Group Creative Director FriendsTBWA): „A presupune că icoanele ne protejează în orice situație este pe cât de absurd, pe atât de periculos". Deci campania asta e impotriva icoanelor sau a folosirii telefonului la volan? Sau am nimerit la ora de dogmatica?

Trimite un comentariu