Skip to main content

Tolo.ro: Reclamele la medicamente, 23 de ore pe zi. Pharma a depăşit şi reclamele la mâncare, în premieră. Peste 1,7 milioane de reclame într-un an

 
medicamente
medicamente

"Nimeni nu cumpără mai multă atenţie şi stimuli decît industria pharma", scrie Cătălin Tolontan într-o analiză despre publicitatea la medicamente, categoria care investeşte cel mai mult în TV.

Publicitate

În premieră, categoria medicamente a depăşit şi reclamele la mâncare, ca număr de spoturi notează materialul semnat de Cătălin Tolontan, Mirela Neag şi Răzvan Luţac.

"Nici o altă industrie nu atinge cheltuielile pe care le face industria sănătăţii. Nimeni nu are o putere mai mare. De aici pornim discuţia", observă jurnaliştii.

Din 1 ianuarie şi pînă în 30 septembrie 2016, românii au văzut peste 1,571 milioane de spoturi la medicamente, farmacii, clinici şi dispozitive medicale.

În fiecare zi, spoturile pharma cumulează 23 de ore, pe cele 60 de canale din România.

În bani, la fiecare 6 euro cheltuiţi de firmele din România pentru publicitatea TV, 1 euro este cheltuit pentru reclama pe farmaceutice şi sănătate. 34 de milioane de euro s-au cheltuit, numai anul acesta şi doar pentru inserţiile pe TV, cu reclama la medicamente, farmacii, clinici şi dispozitive medicale.

Concluziile analizei publicate pe Tolo.ro:

  • 5.171 de spoturi pharma sînt difuzate în medie în fiecare zi pe cele 60 de canale de televiziune din România.
  • În România, pe primele 9 luni ale lui 2016, publicitatea pharma a întrecut-o pe cea la mîncare.
  • Doar categoria medicamente a difuzat reclame cât toate categoriile Bănci, Asigurări, Supermarketuri, Şampoane, Jucării şi Dulciuri la un loc.
  • Publicitatea la ”Farmaceutice şi sănătate” are de 9 ori mai multe spoturi decît cea ”Auto”. Şi cîntăreşte cît au, luate împreună, ”Finanţele”, ”Comunicaţiile”, ”Produsele pentru îngrijirea casei” şi ”Cosmetice şi parfumuri”.

Ce se promovează:

  • Cele mai promovate medicamente sînt (1) cele de răceală şi gripă şi (2) cele de digestie – aflate în legătură directă cu publicitatea la mîncare Urmează (3) pilulele împotriva durerii.
  • Reclama la medicamentele pentru copii a crescut, depăşind pe 9 luni, medicamentele cardio-vasculare ca număr de spoturi.
  • Magazinele naturiste au de 20 de ori mai puţine inserţii publicitare decît farmaciile.

Materialul integral, pe Tolo.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • gigi gigi
    Eu de cate ori deschid radioul pe Radio Romania Actualitati, din difuzor se aud doar reclame la medicamente. Medicamente pentru prostata, menopauza, hemoroizi, constipatie etc. Cu alte cuvinte platesc un abonamentul lunar pentru ca radioul public sa ma intoxice cu reclamele Big Pharma. Jos cu taxa radio-tv!!

Trimite un comentariu

sus