Skip to main content

Urdăreanu, în procesul lui Orban: Banii ar fi ajuns într-un procent mic la televiziuni, cei mai mulţi la Oancea şi Guşă

 
Urdăreanu, în procesul lui Orban: Banii ar fi ajuns într-un procent mic la televiziuni, cei mai mulţi la Oancea şi Guşă
Foto: Cotidianu.ro

Tiberiu Urdăreanu, deţinătorul firmei UTI, a declarat, marţi, în faţa instanţei supreme care judecă dosarul lui Ludovic Orban că cei 50.000 de euro pe care Orban i-ar fi cerut, în martie, ar fi urmat să ajungă în mică parte la televiziuni, cei mai mulţi fiind solicitaţi, în nume privat, de managerii Sorin Oancea de la B1 TV şi Cozmin Guşă de la Realitatea TV, scrie agenția de presă News.ro.

Publicitate

Tiberiu Urdăreanu, în fața instanței:

„Pe 1 martie 2016 m-a contactat Ludovic Orban, urmând ca, ulterior, în aceeaşi zi, să ne vedem la domiciliul meu. A stat o oră şi am discutat despre diverse lucruri care se întâmplă la Primăria Bucureşti. Ştia proiectele din oraş. La un moment dat, spre sfârşitul discuţiei, am perceput o cerere de sprijin financiar pentru campania care urma să înceapă.

N-am înţeles foarte exact ce doreşte, nu s-a referit la ceva anume. A rămas ca în două sau trei săptămâni să mi se precizeze în ce ar consta acest ajutor. Am înţeles la acel moment că acel sprijin i-ar fi de trebuinţă în relaţia cu media", a declarat Tiberiu Urdăreanu în instanţă.

Omul de afaceri a explicat cum l-a înregistrat pe Ludovic Orban în timp ce îi cerea bani pentru campania electorală.

„L-am înregistrat cu un reportofon pe care l-am purtat asupra mea. Eram cercetat într-un dosar penal, trimis în judecată sub control judiciar. Mi-am luat măsuri de precauţie, întrucât am crezut că această întâlnire va duce la o solicitare de sprijin. Fusesem interceptat inclusiv ambiental", a spus Urdăreanu.

El a adăugat că Orban i-a solicitat 50.000 de euro pentru a fi daţi managerilor a două posturi de televiziune.

„A doua întâlnire a avut loc, după mai mullte SMS-uri, la sfârşitul lunii martie. I-am prezentat proiectele pe care le aveam în curs, m-a pus la curent cu situaţia campaniei, sondaje etc.  

Spre finalul discuţiei, am revenit la acel sprijin care urma să fie precizat. Mi s-a solicitat suma de 50.000 de euro ca fiind necesară pentru a fi dată managerilor a două posturi de televiziune. Banii ar fi ajuns într-un procent mic la televiziuni, cei mai mulţi ar fi fost solicitaţi de cei doi manageri de televiziuni, în nume privat: Sorin Oancea de la B1 şi Cozmin Guşă de la Realitatea TV", a spus omul de afaceri în faţa magistraţilor de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Urdăreanu a susţinut că i-a spus lui Orban că are probleme în accesarea unor sume cash, aflându-se sub control judiciar.

"(Ludovic Orban, n.r.) a mai menţionat că relaţia cea mai corectă o are cu Digi 24 şi că, referitor la Antena 3, nu ar dori foarte mult să aibă o expunere pe acest post, ţinând cont că electoratul dânsului nu urmărea acest post TV.

Suma mi-a fost solicitată cash deoarece şi lui i-a fost solicitată aşa. Am spus că mă gândesc, i-am spus că sunt probleme cu banii lichizi. Am menţionat că e o problemă pentru mine să accesez aceste sume cash, mai ales că eram sub control judiciar. I-am lăsat de înţeles că voi încerca să plătesc în tranşe", a adăugat omul de afaceri.

Tiberiu Urdăreanu a mai susţinut că i-a fost greu să îl refuze pe Orban, gândindu-se că ar putea câştiga alegerile şi, din poziţia de primar, i-ar putea afecta afacerea.

Pe de altă parte, Ludovic Orban, întrebat de presă despre declarațiile referitoare la Oancea și Gușă, acesta a spus că este o interpretare greșită a înregsitrării și nu o relitate, mai arată News.ro.  

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu