Skip to main content

Google este cel mai valoros brand din lume, peste Apple. Amazon şi Facebook, creşteri importante în 2017

 
Google este cel mai valoros brand din lume, peste Apple. Amazon şi Facebook, creşteri importante în 2017

Google este cel mai valoros brand din lume, fiind estimat la peste 100 de miliarde de dolari, potrivit unui studiu publicat de Brand Finance, preluat de Fortune.com. Google a reușit astfel să depășească Apple, care a ocupat prima poziţie încă din anul 2011.

Publicitate

 Amazon e pe podium, după o creştere importantă în anul precedent. Facebook a înregistrat cea mai mare creştere din top 10. 

  • Brandul Google, cu 2.4 miliarde de dolari mai valoros decât brandul Apple. Potrivit studiului publicat de Brand Finance, valoarea monetară a Google a crescut cu 24% în 2017, la 109.5 miliarde de dolari, de la 88.1 miliarde, valoarea brandului la începutul anului 2016.
  • În contrast, valoarea brandului Apple a scăzut dramatic anul trecut, cu 27%, de la 145.9 de miliarde de dolari la 107.1 miliarde de dolari.
  • Locul al treilea este ocupat de Amazon, al cărui brand a crescut cu 53% în anul 2016, de la 69.4 miliarde de dolari la 106.3 miliarde de dolari.
  • Valoarea brandului Facebook a crescut cu 82% în anul 2017, ajungând la o valoare de 61.9 miliarde de dolari, faţă de 34 de miliarde de dolari, valoarea înregistrată la începutul anului 2016. Cu toate acestea, Facebook ocupă poziţia a noua în topul celor mai valoroase branduri din lume.

Creşterea înregistrată de brandul Google se datorează în principal poziţiei solide pe partea de căutare, activitatea de bază a companiei şi pilonul de bază al veniturilor din publicitate. Veniturile din publicitate ale gigantului tehnologic au fost cu 20% mai mari în 2016, în ciuda scăderii preţului per click, pe fondul unei creşteri a bugetelor pe care companiile le-au alocat mediului online, potrivit studiului Brand Financial.

Potrivit studiului, brandul Apple a scăzut atât de mult pentru că nu a reuşit să menţină avantajul tehnologic şi şi-a dezamăgit în mod repetat susţinătorii, apelând la diverse trucuri în locul schimbărilor semnificative pe care le aşteptau aceştia, din cauza incapacităţii de a genera venituri semnificative de pe urma unor produse ca Apple Watch.

Incapacitatea de a demonstra că tehnologia propusă consumatorilor de Apple este într-adevăr inovatoare a fost un alt motiv pentru care valoarea brandului Applea scăzut cu aproape 39 de miliarde de dolari în 2016.

Creşterea spectaculoasă a brandului Amazon i-a asigurat un loc confortabil în top. Potrivit raportului, compania este în creştere puternic, pe măsură ce continuă să modeleze piaţa de vânzare cu amănuntul şi să acapareze din ea.

Facebook a crescut foarte mult în 2017, intrând în top zece cele mai valoroase branduri de pe planetă. Creşterea brandului companiei deţinută de Mark Zuckerberg a fost depăşită numai de marile companii tech chineze. Alibaba a crescut cu 94%, WeChat cu 103%, iar Tencent cu 124%, aceasta din urmă fiind şi cea de-a doua cea mai mare creştere a unui brand pe glob. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de conglomeratul sud coreean SK Group, de 126%. Potrivit raportului, WeChat ar putea în curând să concureze cu Facebook la numărul de utilizatori, din moment ce a ajuns deja la 850 de milioane.

Raportul publicat de Brand Financial este disponibil aici

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu