
Google este cel mai valoros brand din lume, fiind estimat la peste 100 de miliarde de dolari, potrivit unui studiu publicat de Brand Finance, preluat de Fortune.com. Google a reuşit astfel să depăşească Apple, care a ocupat prima poziţie încă din anul 2011.
Amazon e pe podium, după o creştere importantă în anul precedent. Facebook a înregistrat cea mai mare creştere din top 10.
- Brandul Google, cu 2.4 miliarde de dolari mai valoros decât brandul Apple. Potrivit studiului publicat de Brand Finance, valoarea monetară a Google a crescut cu 24% în 2017, la 109.5 miliarde de dolari, de la 88.1 miliarde, valoarea brandului la începutul anului 2016.
- În contrast, valoarea brandului Apple a scăzut dramatic anul trecut, cu 27%, de la 145.9 de miliarde de dolari la 107.1 miliarde de dolari.
- Locul al treilea este ocupat de Amazon, al cărui brand a crescut cu 53% în anul 2016, de la 69.4 miliarde de dolari la 106.3 miliarde de dolari.
- Valoarea brandului Facebook a crescut cu 82% în anul 2017, ajungând la o valoare de 61.9 miliarde de dolari, faţă de 34 de miliarde de dolari, valoarea înregistrată la începutul anului 2016. Cu toate acestea, Facebook ocupă poziţia a noua în topul celor mai valoroase branduri din lume.
Creşterea înregistrată de brandul Google se datorează în principal poziţiei solide pe partea de căutare, activitatea de bază a companiei şi pilonul de bază al veniturilor din publicitate. Veniturile din publicitate ale gigantului tehnologic au fost cu 20% mai mari în 2016, în ciuda scăderii preţului per click, pe fondul unei creşteri a bugetelor pe care companiile le-au alocat mediului online, potrivit studiului Brand Financial.
Potrivit studiului, brandul Apple a scăzut atât de mult pentru că nu a reuşit să menţină avantajul tehnologic şi şi-a dezamăgit în mod repetat susţinătorii, apelând la diverse trucuri în locul schimbărilor semnificative pe care le aşteptau aceştia, din cauza incapacităţii de a genera venituri semnificative de pe urma unor produse ca Apple Watch.
Incapacitatea de a demonstra că tehnologia propusă consumatorilor de Apple este într-adevăr inovatoare a fost un alt motiv pentru care valoarea brandului Applea scăzut cu aproape 39 de miliarde de dolari în 2016.
Creşterea spectaculoasă a brandului Amazon i-a asigurat un loc confortabil în top. Potrivit raportului, compania este în creştere puternic, pe măsură ce continuă să modeleze piaţa de vânzare cu amănuntul şi să acapareze din ea.
Facebook a crescut foarte mult în 2017, intrând în top zece cele mai valoroase branduri de pe planetă. Creşterea brandului companiei deţinută de Mark Zuckerberg a fost depăşită numai de marile companii tech chineze. Alibaba a crescut cu 94%, WeChat cu 103%, iar Tencent cu 124%, aceasta din urmă fiind şi cea de-a doua cea mai mare creştere a unui brand pe glob. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de conglomeratul sud coreean SK Group, de 126%. Potrivit raportului, WeChat ar putea în curând să concureze cu Facebook la numărul de utilizatori, din moment ce a ajuns deja la 850 de milioane.
Raportul publicat de Brand Financial este disponibil aici.
Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
Comentarii