Skip to main content

Mălin Bot a câştigat procesul cu Antena 3. Postul este obligat să difuzeze decizia judecătorilor. Decizia nu e definitivă

 
Mălin Bot a câştigat procesul cu Antena 3. Postul este obligat să difuzeze decizia judecătorilor. Decizia nu e definitivă
mircea badea

Jurnalistul Mălin Bot a câştigat procesul pentru insultă şi calomnie intentat postului de ştiri Antena 3 şi jurnaliştilor Mircea Badea, Mugur Ciuvică şi Radu Tudor.

Cei trei l-au acuzat anul trecut pe actualul redactor-şef al online-ului Românialiberă.ro că ar fi, printre altele, "nazist", "insalubru" şi că ar face "propagandă nazistă".

Publicitate

Judecătorii de la Tribunalul Bucureşt îi obligă pe cei trei jurnalişti ai trustului Intact să-i plătească câte 2.000 de euro şefului pe online de la România liberă. Mai mult, judecătorii au hotărât ca postul Antena 3 să difuzeze pe post, timp de două zile, în emisiunea “Punctul de întâlnire” şi în buletinele de ştiri, decizia judecătorilor. Decizia nu este definitivă. Ea poate fi atacată în termen de 30 de zile la Curtea de Apel.

Contactat de Paginademedia.ro, Mălin Bot a declarat că “Principalul scop pe care il urmaresc este ca acest proces sa fie un precedent care să-i ajute pe toţi cei denigraţi de Antena 3 să îi dea în judecată şi să câştige”

Decizia dată ieri de judecătorii, publicata in minuta din registrul de la arhiva secţiei civile de la Tribunalul Bucureşti:

“Constată că afirmațiile paraţilor Radu Tudor, Mircea Badea şi Mugur Ciuvică, difuzate de pârâta SC Antena 3 SA, la data de 21.02.2016, în cadrul emisiunii ”Punctul de întâlnire” şi a buletinelor de ştiri din data de 22.02.2016, difuzate la orele 7,00; 8,00; 9,00; 10,00; 11,00; 12,00 si 14,00, au încălcat dreptul la demnitate aparținând reclamantului Mălin Augustin Bot.

Obligă pe fiecare dintre pârâții Radu Tudor, Mircea Badea şi Mugur Ciuvică, în solidar cu pârâta SC Antena 3 SA, la plata către reclamant a câte 2000 de euro, în echivalent lei la cursul BNR din ziua plății, respingând ca neîntemeiate restul pretențiilor în cuantum de 244.000 de euro.

Obligă pârâta SC Antena 3 SA sa redea dispozitivul prezentei hotarari, în termen de o lună de la rămânerea sa definitivă, în cadrul emisiunii ”Punctul de întâlnire” şi a buletinelor de ştiri pe parcursul unei zile.

Respinge restul pretentiilor, ca neîntemeiate. Cu apel în 30 de zile de la comunicare. Pronunțat în şedință publică, astăzi, 31.01.2017”.

De unde a pornit totul

Totul a început cu trei materiale care prezentau manifestaţiile organizate de Antena 3 după decizia ANAF de a evacua trustul Intact din clădirea Grivco:

  • Un editorial scris de Dan Tăpălagă pe 19 februarie 2016, cu titlul "Multumim, Antena 3!"
  • Un articol semnat de Mălin Bot, pe 22 februarie 2016, cu titlul "Mineriada lui Voiculescu a eşuat în faţa valului uriaş de dezaprobare care l-a lovit pe Klaus Iohannis"
  • O poză postată de Mălin Bot pe Facebook, cu descrierea "Quod erat demonstrandum - 'Mircea Badea şi publicul lui. Cu plasa de MEDICAMENTE şi PUMNUL încleştat, în Piaţa Constituţiei'". Imaginea apare şi în acest articol semnat tot de Mălin Bot, din data de 21 februarie 2016. 

În zilele de 21 şi 22 februarie 2016, Mircea Badea, Mugur Ciuvică şi Radu Tudor, în emisiunea Punctul de întâlnire de la Antena 3, i-au acuzat pe Mălin Bot, pe atunci redactor-şef la online-ul Evz.ro, şi pe Dan Tăpălagă, redactor-şef HotNews.ro, că sunt “nazişti”, fac “propagandă nazistă”, că este Mălin Bot este “o persoană insalubră” şi “desconsideră bătrânii bolnavi” sau că derulează “campanii mizerabile de intoxicare, clone ale KGB”.

Cei trei au spus că vor face plăngere la Consiliul pentru Combaterea Discriminării. Potrivit informaţiilor de pe blogul lui Mălin Bot, acest lucru s-a şi întâmplat în data de 23 februarie 2016, când S.C. Antena 3 S.A. , a depus o plângere la CNCD împotriva celor trei materiale punctate mai sus.

Potrivit unui articol de pe blogul jurnalistului Mălin Bot, pe 3 martie 2016 CNCD a dat aviz negativ solicitării postului de ştiri, apreciind că "opiniile exprimate nu constituie faptă de discriminare, nu încalcă dreptul la demnitate al persoanelor în cauză şi se încadrează în limitele libertăţii de exprimare” atât în cazul articolului publicat de Dan Tăpălagă, cât şi în cazul articolului de pe Evz.ro, semnat de Mălin Bot. 

În data de 13 mai 2016, Jurnalistul Mălin Bot, redactor-şef al online-ului România liberă, a dat în judecată postul Antena 3 şi pe jurnaliştii Radu Tudor, Mugur Ciuvică şi Mircea Badea, pentru insultă şi calomnie. Acesta a cerut daune de 250.000 de euro şi difuzarea textului sentinţei instanţei, indiferent de soluţionare, pe postul Antena 3, în emisiunea Punctul de întâlnire şi în buletinele de ştiri, timp de două zile.

De altfel, în data de 7 aprilie 2016, Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul de ştiri Antena 3 cu suma de 20.000 de lei pentru limbajul injurios pe care cei trei jurnalişti ai trustului Intact l-au avut la adresa lui Mălin Bot. Despre acest subiect, Paginademedia.ro a scris aici

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu