Skip to main content

Romania TV, amendată din nou pentru burtiere. Explicația România TV: aceasta este politica noastra editoriala

 
Romania TV, amendată din nou pentru burtiere. Explicația România TV: aceasta este politica noastra editoriala

Consiliul National al Audiovizualului a amendat postul Romania TV cu 5.000 de lei, pentru trei sesizari din luna august 2016. Una dintre sesizari a fost pentru burtierele puse de postul de știri pe ecran.

Publicitate

"Zilnic și încontinuu titlurile acestui canal tulbură liniștea, înspăimântă", a scris cel care a sesizat CNA. 

Oficialii postului România TV au încercat să explice în fața forului audiovizual tipul de burtiere practicate de postul controlat de Sebastian Ghiță:

"Aceasta este politica noastra editoriala in ceea ce priveste burtierele. Ori de cate ori am dat informatii eronate sau am dezinformat prin burtiere, am primit amenzile corespunzatoare, deci platim", a argumentat în fața CNA Roxana Niculescu, reprezentantul România TV.

Titlurile burtierelor sesizate la CNA:

  •     Beizadeaua fara permis s-a rasturnat cu masina
  •     Prognoza actualizata pentru toamna, date alarmante
  •     Toamna calda, cu ploi putine - efecte devastatoare
  •     Tertipuri prin care familia Iohannis vrea sa ramana cu casa
  •     Bomba in dosarul lui Iohannis: De ce se tem judecatorii de proces
  •     Judecatoarea lui Iohannis pensionata inainte de proces
  •     Scandalul care-i strica vacanta lui Iohannis, lovitura de la Crin
  •     Sedinta cu pumnul in masa, de ce este nervos Basescu, adevarata miza
  •     Ruptura in familia prezidentiala: ce a decis prima doamna
  •     Declaratie-soc: premierul recunoaste dezmatul pe banii romanilor
  •     Dezvaluirile sefului Antimafia; Anuntul sefului Antimafia despre dosarul momentului
  •     Olteanu, marturii intime despre relatia cu blonda lui Iohannis
  •     Furtuna cu forta de uragan
  •     Clientii s-au batut in banca

Amenda de 5.000 de lei a fost propusa de Radu Herjeu si a fost votata de sase din cei opt membri prezenti in momentul votului.

Au votat pentru: Gabriel Tufeanu, Monica Gubernat, Radu Herjeu, Rasvan Popescu, Orsolya Eva Borsos si Laura Georgescu

Impotriva au votat: Florin Gabrea si Dorina Rusu

Gabriel Tufeanu a declarat ca a votat aceasta amenda pentru că reprezentantii postului s-au angajat, in sedinta informala de ieri, sa remedieze problema burtierelor.

“Vreau sa motivez votul, eu am semnalat problema burtierelor de la Romania TV si in sedinta trecuta si am propus amenzi mari. Membrii Consiliului au discutat cu reprezentantii postului, care au spus ca vor remedia acesta problema. Tinand cont ca aceste emisiuni fac parte din pachetul vechi, am zis sa votez un cuantum mai mic pentru a vedea daca se vor remedia”, a declarat Gabriel Tufeanu.

Dorina Rusu a propus initial o amenda de 10.000 de lei pe aceleasi articole, insa propunerea nu a intrunit numarul necesar de voturi.

Prima sesizare a vizat burtierele afisate pe postul Romania TV pe tot parcursul zilei de 17 august 2016. Justificarea reclamantului, potrivit raportului de monitorizare: "Zilnic si incontinuu titlurile acestui canal tulbura linistea, inspaimanta".

Roxana Niculescu, reprezentant RTV la CNA: "aceasta este politica noastra editoriala in ceea ce priveste burtierele".

Orsolya Eva Borsos, conducatorul sedintei de azi, a cerut lamuriri de la repezentantul Romania TV in privinta burtierelor prezentate pe post. Aceasta a exemplificat cu burtiera “Prognoza actualizata pentru toamna, date alarmante; Toamna calda, cu ploi putine - efecte devastatoare", care, potrivit Orsolyei Eva Borsos, anunta buletinul de meteo.

Roxana Niculescu, reprezentantul postului Romania TV, a raspuns ca “aceasta este politica noastra editoriala in ceea ce priveste burtierele. Ori de cate ori am dat informatii eronate sau am dezinformat prin burtiere, am primit amenzile corespunzatoare, deci platim.”

A doua sesizare a vizat emisiunea Breaking news din 21 august 2016, in care a fost invitat Victor Ponta. Acesta a vorbit despre Colectiv si despre cozile din Diaspora de la alegerile prezidentiale.

A treia sesizare a fost facuta pentru difuzarea unor imagini cu o altercatie dintr-un parlament din strainatate, urmata de o stire despre un posibil conflict in interiorul PNL, la stirile România TV din data de 28.08.2016.

Florin Gabrea:

“In povestea cu prezentarea bataliilor din parlamentul acela, nu e doar o simpla chestiune de burtiere, ci e o crasa dezinformare. Aceeasi burtiera a ramas in continuare dupa ce doamna Romanescu a spus ca nu e parlamentul nostru.”

Articolele pe care s-a fundamentat amenda de 5.000 de lei, data postului Romania TV

Articolul 65 din Codul Audiovizual

In emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli:

c) titlurile şi textele afişate pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate;

Articolul 40 din Codul Audiovizual

(2) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare sau să indice, cel puţin, probele care le susţin, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acuzaţiile.

Articolul 65 din Codul Audiovizual

În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli:

b) între subiectul tratat şi imaginile ce însoţesc comentariul să existe o conexiune reală;

 Citeste si:

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu