Providerii de internet din America au liber de la Guvern să vândă istoricul de navigare web al utilizatorilor.
Congresul American a votat ieri o rezoluţie care permite furnizorilor de servicii de internet să comercializeze la liber datele private ale utilizatorilor cu agenţiile de publicitate, potrivit Techcrunch.com.
Potrivit sursei citate, după ce hotărârea a trecut săptămâna trecută de Senat cu 50 de voturi pentru şi 48 împotrivă, ieri a fost aprobată şi de Camera Reprezentanţilor, cu 215 voturi pentru şi 205 împotrivă.
Decizia Congresului American anulează o regulă impusă anul trecut de Comisia Federală de Comunicaţii (Federal Communications Comission - FCC), care proteja datele personale ale utilizatorilor de internet, punctează Techcrunch.
Regula impusă în octombrie 2016 de FCC prevedea că furnizorii de servicii de internet trebuie să obţină consimţământul consumatorului înainte de a utiliza şi partaja informaţii sensibile, precum:
- Locaţia
- Informaţii despre copii
- Informaţii despre starea de sănătate
- Informaţii financiare
- Parole
- Istoricul browserului web
- Istoricul de utilizare al aplicaţiilor
- Conversaţii.
Vechea regulă nu interzicea însă furnizorilor de servicii de internet să colecteze aceste date.
Asociaţia naţională a Publicitarilor din Statele Unite a primit cu ostilitate decizia luată de FCC la acea vreme, numind-o „fără precedent, greşită şi extrem de dăunătoare“, potrivit sursei citate.
Odată cu noua hotărâre, furnizorii de servicii de internet vor avea puţine limitări faţă de modul în care vor putea să gestioneze informaţiile personale ale utilizatorilor.
Noua regulă nu doar că permite furnizorilor să creeze profiluri de marketing pe baza informaţiilor obţinute din istoricul de navigare al utilizatorilor lor, aceştia având acum posibilitatea să implementeze instrumente nedectabile de monitorizare a traficului pe internet, conchide Techcrunch.
Comentarii