Skip to main content

MARCAJ LA FĂCĂTURI. Acest program e o ficțiune, mesaj obligatoriu pe toată durata programelor

 
MARCAJ LA FĂCĂTURI. Acest program e o ficțiune, mesaj obligatoriu pe toată durata programelor

MARCAJ LA FĂCĂTURI. Emisiunile de divertisment filmate cu actori de ocazie, care lasă impresia că sunt reale, trebuie marcate ca atare pe toată durata emisiunii. Decizia a intrat deja în vigoare. Ce emisiuni s-au conformat?

Publicitate

„Acest program este o ficțiune”, este mesajul pe care emisiuni precum Trădați în dragoste, de la Kanal D, trebuie să-l afișeze pe tot parcursul programului.

Noua obligație vine după ce, duminică, au intrat în vigoare noile modificări ale codului audiovizual, legislația pe baza căreia Consiliul Național al Audiovizualului analizează conținutul audiovizual.

Ce riscă emisiunile care nu respectă noua reglementare a CNA? În primă fază o somație, dar se poate ajunge și la amenzi dacă situația persistă. 

Prima televiziune care a „adoptat” noua modificare privind emisiunile reality a fost Kanal D, care a avut duminică seara, de la 20.00, Ochii din umbră.

Național TV este un alt post care mai difuzează acest gen de emisiuni. Postul are sâmbăta două producții, de la 20.00 și de la 21.45: Iubire interzisă. Dragoste cu năbădi, respectiv Nebuni de iubire. 

Iubire interzisă. Dragoste de năbădăi este prezentat drept „serial ficțiune”, în timp ce Nebuni de iubire este o emisiune. 

În cazul producției Lecții de viață, reprezentanții Pro TV consideră că producția lor nu se încadrează la reality-show. Producția care acum doi ani a fost prezentată drept „scripted reality” este considerată acum de Pro TV un serial. De altfel, dacă acum doi ani Lecții de viață se filma cu oameni obișnuiți, acum este jucată și de actori profesioniști. 

„Lecții de viață, difuzat în fiecare zi, de luni până vineri la Pro TV este un produs de televiziune înregistrat în categoria seriale, mai specific dramă. Acest aspect este comunicat atât on-screen, odată cu fiecare episod, cât și în programele săptămânale transmise de Pro TV. Având în vedere acest aspect, nu este necesară afișarea niciunui mesaj suplimentar.”, au explicat pentru Paginademedia.ro reprezentanții Pro TV. 

Noile măsur ale CNA vin la mai bine de zece ani după ce pe TV au apărut primele emisiuni tip reality show. Printre cele mai cunoscute emisiuni ale deceniului trecut a fost Trădați în dragoste, o emisiune lansatăd e Ernest la Prima TV. Dacă în primă fază erau cazuri reale, emisiunea a trecut ulterior la cazuri cu actori de ocazie.

Abia în 2013, forul audiovizual a luat primele măsuri pentru astfel de emisiuni tip reality show și le-au obligat să afișeze, la început și la sfârșit mesajul: „Acest program este ficțiune”.

Consiliul Național al Audiovizualului a decis, în luna februarie, modificarea mai multor prevederi din codul audiovizual, unele ce vizau protecția minorilor, alte referitoare la afirmațiile defăimătoare sau interdicția reclamelor la alimente în care apar minori cu vârste între 3 și 15 ani.

Modificările au venti, în parte parte, din partea lui Radu Herjeu, membru CNA, cel care a și susținut timp ce mai bine de un an aceste propuneri. Valentin Jucan, membru CNA, a propus la rândul său interzicerea de pe TV a spoturilor la alimente în care apar și copii (detalii, AICI).  

FOTO. Ochii din umbră

  

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • In sfirsit...am colegi la munca care credeau ca tradati in dragoste este"pe bune" - cind le-am zis ca este regizat cu actori nu voiau sa creada asa ceva.
  • Lectii de viata e serial. Cu scenariu de 45 de pagini scris de scenaristi profesionisti, filmat de regizori profesionisti, jucat de actori profesionisti.
  • Acest marcaj ar trebui pus la urmatoarele emisiuni (top 3 TV): Te vreau langa mine (Kanal D), Wowbiz - Satra (Kanal D), La maruta (Pro TV), Xtra Night Show (Antena 1), Acces direct (Antena 1). De asemenea, pe televiziunile de stiri ar trebui sa mai apara marcajul: Antena3, romania tv, realitate tv, b1

Trimite un comentariu