Skip to main content

Romania TV, amendata de CNA pentru trei emisiuni din septembrie

 
Romania TV, amendata de CNA pentru trei emisiuni din septembrie

Romania TV, amenda pentru informatii neverificate. Consiliul Național al Audiovizualului a sanctionat postul Romania TV cu 15.000 de lei pentru trei emisiuni difuzate de postul de stiri in septembrie 2016.

In aceste editii s-a discutat despre cazul unui preot acuzat de viol, despre presupuse legaturi ale lui Ciprian Serban, liderul PSD Neamt, cu un parlamentar britanic acuzat de proxenetism, si despre presupuse legaturi ale Alinei Gorghiu, fost co-presedinte al Partidului National Liberal, cu dosarul DNA in care fostul viceguvernator BNR Bogdan Oleanu, a fost acuzat de trafic de influenta.

Publicitate

Sanctiunea a fost propusa de Radu Herjeu si a fost votata de sase din cei opt membri prezenti la sedinta de azi: Florin Gabrea, Orsolya Eva Borsos, Viorel Vasile Buda, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu si Dorina Rusu.

Impotriva au votat Monica Gubernat si Radu Calin Cristea.

De la sedinta de azi lipsesc Valentin Jucan, Laura Georgescu si Rasvan Popescu.

Despre ce s-a discutat in cele trei emisiuni:

  • In emisiunea Cancan.ro, difuzata de Romania TV in data de 11 septembrie 2016, s-a facut referire la Ciprian Serban, liderul PSD Neamt, despre care s-a spus ca ar avea legatura cu un parlamentar britanic acuzat ca ar folosi escorte masculine in Romania.
  • In editia Stirile Romania TV din data de 10 septembrie 2016 s-a discutat despre cazul unui preot acuzat de viol si ca ar fi angajat pe post de cantaret in biserica o persoana muta.
  • In emisiunile Breaking news si Cheia Zilei din data de 30 septembrie 2016 s-a facut referire la presupuse legaturi ale fostului co-persedinte PNL, Alina Gorghiu, cu dosarul in care Bogdan Olteanu, fost viceguvernator BNR, a fost acuzat de trafic de influenta.

In emisiunea Breaking News au aparut pe ecran burtierele:

“Imediat dezvaluirile serii

“Gorghiu, ingropata de amant”

“Document din megadosarul DNA, vile, spagi si tadari”

“Cum au fost protejati cei doi lideri liberali de procurorii DNA”

Subiectul a fost dezbatut pe larg in emisiunea Cheia zilei.

Articolele care au stat la baza amenzii de 15.000 de lei pentru Romania TV:

Articolul 40 din Codul Audiovizualului

1) În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate au dreptul să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere; dacă acuzaţiile sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; în situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie să se precizeze acest fapt.

Articolul 65 din Codul Audiovizualului

În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli:

a) rigoare şi acurateţe în redactarea şi prezentarea ştirilor;
c) titlurile şi textele afişate pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate;

Articolul 33 din Codul Audiovizual

1) Orice persoană are dreptul la respectarea vieţii private şi de familie, a domiciliului şi a corespondenţei.

Articolul 64 din Codul Audiovizual

În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii:

a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii;
b) informarea cu privire la un fapt sau un eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

  • Anunt cu iz penal al tvr: http://www.tvr.ro/televiziunea-romana-cauta-profesionisti-pentru-ocuparea-urmatoarelor-posturi_19044.html#view. Adica scot 5 posturi de editor imagine si unul de producator general la sport. In acelasi anunt avem numai specificatiile postului de editor de imagine si nu cele ale producatorului general al stirilor sportive. Din anunt reiese ca deja postul este dat cui trebuie.

Trimite un comentariu