Skip to main content

Zece spoturi la jocuri de noroc au voie pe TV doar după 11 seara

 
Zece spoturi la jocuri de noroc au voie pe TV doar după 11 seara

CNA a decis să trimită mai multe spoturi care promovau jocuri de noroc sau case de pariuri, permise doar persoanelor de peste 18 ani, să le trimită după ora 23.00.

Publicitate

Forul audiovizual a analizat în şedinţa din 28 martie mai multe reclame care promovau site-uri de jocuri de noroc, precum Winmasters, Betano sau Pokerstars. A fost vorba despre o monitorizare de linie, în perioada 16 - 22 ianuarie, a principalelor posturi generaliste.

Consiliul a dispus intrarea in legalitate a zece spoturi de pe TV care promovau jocuri de noroc, deoarece au fost difuzate in intervalul orar 06.00 - 23.00, fapt ce a incalcat reglementarile legale cu privire la protectia minorilor, potrivit deciziei CNA.

CNA a invocat in aceasta decizie articolul 39 din Legea Audiovizualului, articolul 12 si articolul 93 din Codul Audiovizualului.

Cele zece spoturi faceau reclama la: Betano.com (2 spoturi), Betfair, Casa Pariurilor, Efortuna.ro, Netbet, Pokerstars.ro, Unibet, Winmasters.ro si Uniplay Show (emisiunea de Bingo de la Antena 1).

Potrivit monitorizării, unele dintre ele au avut zeci de monitorizări în timpul zilei, la ore accesibile minorilor. Spre exemplu, site-ul Winmasters, care ar fi deţinut de apropiaţi ai lui Sebastian Ghiţă, a avut într-o singură săptămână 127 de difuzări în timpul zilei, la România TV.

NetBet, tot la România TV, a avut, pe parcursul unei săptămâni, 34 de difuzări, iar la Realitatea TV, 35. Aceeaşi Realitatea TV a avut 27 de difuzări de spoturi Betano, la ore accesibile minorilor.

Unibet, tot la România TV, a avut 41 de difuzări în timpul zilei, în perioada 16 - 22 ianaurie.

Articolele invocate de Consiliu pentru care s-a dispus interzicerea celor 10 spoturi de pe TV:

Articolul 39 din Legea Audiovizualului

(2) Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective;

Articolul 12 din Codul Audiovizualului

(2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul;

Articolul 93 din Codul Audiovizualului

(1) Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale si sa nu utilizeze practici comerciale incorecte, inselatoare sau agresive, asa cum sunt ele definite la Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus