Skip to main content

Reprezentanții Netflix despre lansarea în România: „Utilizatorii petrec mai multe ore pe Netflix decât alte țări din regiune”

 
Reprezentanții Netflix despre lansarea în România: „Utilizatorii petrec mai multe ore pe Netflix decât alte țări din regiune”

Română este cea de-a 20-a limbă Netflix. Platforma video, care a intrat în România la începutul lui 2016, are acum interfață în limbă română și tot mai multe titluri de filme și seriale traduse sau dublate. Totodată, reprezentanții Netflix spun că serialele și filmele vor fi lansate simultan cu debutul din Statele Unite. Spre expemplu, sezonul cinci din House of Cards se va vedea în țara noastră din 30 mai, odată cu lansarea din SUA. 

Lansarea platformei în limba română s-a făcut printr-un eveniment cu presa desfășurat în „apartamentul Netflix”, un penthaouse care a fost decorat cu elemente din seriale celebre ale platformei, precum The Crown, House of Cards sau Stranger Things.

Publicitate

De ce România? „Am observat că românii stau pe Netflix mai multe ore decât în alte țări”, a spus Jonathan Friedland, Chief Communications Officer Netflix, subliniind că e mai important numărul de ore pe care îl petrec consumatorii decât numărul de abonați. 

Reprezentanții Netflix au evitat să dea cifre despre numărul abonaților la nivel local, dar au vorbit despre serialele favorite ale românilor: Orange is the new black, House of Cards, Stranger Things, Narcos, 13 Reasons Why, Daredevil. 

Planuri pentru conținut în limba română? Nu încă. „Probabil că vom avea conținut în limba română. Nu știm încă”, au spus reprezentanții platformei. 

Aceștia au mai menționat și că Netflix nu strânge date persoanel ale utilizatorilor săi: „Noi analizăm comportamentul utilizatorilor noștri, ce conținut preferă, și nu ne interesează datele demografice: nu ne interesează dacă utlizatorul este bărbat sau femei, nici vârsta și nici ce venituri are, pentru că nu vindem publicitate”

Cum se poate viziona platforma Netflix în limba română: Utilizatorii care au deja abonament și nu au văzut încă varianta în română trebuie să acceseze opțiunea „Manage Profiles”, din partea dreaptă a ecranului. Să apese pe profilul utilizatorului și să selecteze limba română din secțiunea „Language”, iar apoi butonul „Save”

Din discuțiile cu reprezentanții Netflix:

Au evitat să menționeze cifre legate de numărul de abonați Netflix din România. 

Platforma este disponibilă în peste 100 de milioane de locuințe din 190 de țări. 

120 de milioane de ore de conținut video.

Platforma este disponibilă în 20 de limbi, cea mai nouă fiind româna.

Atunci când intrăm pe o piață nouă încercă să aflăm cât mai multe despre consumatori și apoi să creăm conținut pentru ei. Vrem să facem un content mai bun pentru consumatori. 

Când va fi lansat noul sezon House of Cards în Statele Unite, românii vor avea acces la seria la fel ca ceilalți utilizatori din întreaga lume. 

Probabil că vom avea conținut în limba română. Nu știm încă. În prezent suntem în producție în 90 de țări. Am avut o relație de mai mult timp cu producători români. Noi am și distribuit în Statele Unite filmul 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile. Nu căutăm să facem ceva specific, ci să facem povești care vor fi bune peste tot în lume. Avem o echipă care cumpără și creează conținut local. 

Le-am dat creatorilor noștri câtă libertate au avut nevoie pentru producțiile lor, pentru că nu suntem susținuți de publicitate. 

Vom lucra cu companii telecom pentru a face serviciul mai accesibil. 

Vrem să analizăm cât conținut consumă românii în variantă cu subtitrări și cât dublat și atunci vom lucra la îmbunătățirea platformei în această zonă. 

Noi analizăm comportamentul utilizatorilor noștri, ce conținut preferă, și nu ne interesează datele demografice: nu ne interesează dacă utlizatorul este bărbat sau femei, nici vârsta și nici ce venituri are, pentru că nu vindem publicitate. 

Top cele mai vizionate producții în România: Orange is the new black, House of Cards, Stranger Things, Narcos, 13 Reasons Why, Daredevil. 

Preferințe de consum: în Europa de Est consumatorii se uită mai mult la comedii, în materie de filme. 

Dispozitive: În 2011, consumatorii Netflix, în general, se uitau la filme pe PC, console sau DVD. Acum, totul este schimbat. Smart TV-urile și mobile-ul sunt la conducere. În România, publicul este încă laptop heavy: 50% folosesc laptopul, iar restul se îmart între mobile, TV, console. În India, spre exemplu, oamenii consumă mult Netflix pe mobile pentru că petrec mult timp în trafic. 

De ce acum în România? Am observat că românii stau pe Netflix mai multe ore decât în alte țări. Plănuim să lansăm în Thailanda, Grecia și Israel. Modelul de business este simplu: dacă le place Netflix, înseamnă că vor plăti conținutul, iar dacă le va plăcea cu adevărat, vor recomanda și altora.  

Despre colaborarea cu platformele telecom: Lucrăm cu UPC și cu Orange în toată Europa, așa că ar fi natural să lucrăm și aici cu ei.  

În apartamentul Netflix, creat special pentru lansarea platformei în limba română:  

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @Chirea: Conținutul nu a dispărut complet. Dacă setezi pe engleză atunci ai și cele netraduse. Normal nu trebuia să dispară nimic nici cu interfața în română.

    @Iulia Bunea: penthaouse - se scrie penthouse :)
  • Ca Netflix are multe productii pe platforma care nu sunt disponibile in limba romana se stia de mult. Sa traduci peste 120 de milioane de ore de continut e o munca enorma. Ca utilizator al platformei, de care ma declar incantat, trecerea la versiunea in romana a insemnat si disparatitia din lista de seriale, de exemplu, a unor sezoane care erau disponibile doar in engleza. Cu alte cuvinte, daca relansezi platforma si scoti din lista continutul netradus e o chestie pe care nu o inteleg.

Trimite un comentariu