Skip to main content

Nora Marcovici, de la Graffiti-ul lui Cristi Burci, într-o afacere pentru tinerii la început de carieră. Despre ce este vorba

 
Nora Marcovici, de la Graffiti-ul lui Cristi Burci, într-o afacere pentru tinerii la început de carieră. Despre ce este vorba
Nora Marcovici și Alexandru Radu

După 25 de ani de media, televiziune, radio și publicitate, Nora Marcovici, fost director al grupului Graffiti/BBDO și unul dintre oamenii de încredere al lui Cristian Burci, se reorientează.

Publicitate

În urmă cu câteva luni, a renunțat la poziția de conducere din grupul lui Burci și, în această vară, a intrat într-un proiect antreprenorial împreună cu Alexandru Radu - „Qelul”, care a avut și el poziții de conducere în Graffiti și în Prima TV.

Despre ce este vorba, în continuare:

Afacerea pornită de cei doi se numește Future Minds, o companie „pentru tinerii care caută claritate în drumul lor profesional”, explică ei.

Ideea a fost al lui Alexandru Radu (după un MBA în Marea Britanie), care a cooptat-o în proiect pe Nora Marcovici.

Alexandru Radu:

"Experiența MBA-ului la Cranfield a fost hotărâtoare. Programul full time este construit punând un accent deosebit pe carierele ulterioare ale studenților. Timp de un an de zile, pe lângă materiile obișnuite ale unui MBA (finanțe, economie, marketing, strategie, operațiuni etc.) un departament format din vreo 20 de oameni te pregătește pentru viața profesională de după terminarea școlii.

A încolțit în mintea mea ideea că astfel de know-how nu prea se transmite în piața din România și, după ce am revenit în țară, am început să pitch-uiesc ideea prin jur, pentru a vedea ce reacții primesc.

M-am pus pe treabă serios și am pus pe hârtie un business plan. Dar simțeam nevoia unui partener. Cineva cu care să dezbat idei, să ne „certăm”, să ne stoarcem creierii și să obținem cel mai bun produs.

Așa că, pe la începutul lui 2016 am început să o terorizez pe Nora."

De ce Nora?

Pentru că am colaborat foarte bine atât la radio cât și la BBDO, pentru că are o experiență profesională extraordinară, pentru că a manager-uit sute de cariere de tineri și pentru încă ceva. Acel ceva a fost antreprenoriatul. În toți cei peste 25 de ani de carieră, nu a avut niciodată un proiect propriu pe care să îl crească de la zero și eram convins că s-ar implica total.

La început a fost uimită de propunere. Știa despre proiect, era perfect de acord că este o idee foarte bună dar nu își pusese problema că ar putea fi parte din el.

A durat peste un an de zile să o conving că este cazul să aibă o nouă provocare profesională și să lase zona de corporate.

Cui i se adresează?

„Oricărei persoane care își caută drumul profesional și care simte nevoia de claritate în explorarea de opțiuni. Este o categorie ce cuprinde elevii de liceu care trebuie să răspundă la întrebarea „ce vreau să fac în continuare”, studenți sau proaspăt absolvenți care urmează să-și înceapă cariera și să aibă un prim job și tineri profesioniști care simt că nu sunt pe direcția profesională corectă și doresc să se reorienteze către o nouă traiectorie”

Ce face Future Minds?

„Oferim claritatate în cariera clienților noștri, explorând alături de aceștia cele mai bune traiectorii profesionale pentru ei”, explică Alexandru Radu.

Avem un program în trei pași:

1. Află cine ești. Evaluăm interesele lor profesionale folosind o serie de teste aplicate și interpretate de psihologi vocaționali.

2. Unde vrei să mergi. Le prezentăm cum arată „pe bune” diverse profesii, industrii, companii, ducându-i să le vadă din interior și să intre în contact cu profesioniști din aceste domenii.

3. GO! Le punem la dispoziție instrumentele necesare pentru a parcurge drumul de la 1 la 2. Workshop-uri de personal branding, career design, networking strategy, leadership etc."

Nora Marcovici, despre noul proiect:

„Nu am crezut ce experiență uimitoare este pe de o parte să învăț tineri cum să își găsească un drum și pe de altă parte să experimentez emoțiile unui business propriu.

Am avut câteva începuturi în cariera mea, știi bine, dar acesta este cel mai sensibil pentru mine. Am fost printre pionierii vânzării de media pe vremea când băteam străzile la pas și intram pe la companii cu oferta bătută la mașina de scris. Am făcut Big Brother. Am creat KissFM și l-am adus în jumătate de an pe primul loc în țară.

Am restructurat companii și am condus business-uri de zeci de milioane de euro.

Am avut cam toate satisfacțiile profesionale pe care un angajat le poate avea și îmi era destul de greu să mai găsesc o motivație serioasă din această postură."

"Mi-a luat un an de zile (în care qelul m-a bătut zilnic la cap, ca o picătură chinezească) să realizez că nu motivația îmi lipsea, ci direcția în care să o canalizez", spune Nora Marcovici.

Nora Marcovici:

„Dacă mă întrebai acum cinci ani de zile, ți-aș fi spus că nu îi înțeleg pe cei care schimbă confortul unui superjob pentru fiorii antreprenoriatului. Acum nu aș mai da asta pentru nimic în lume.”

Nora Marcovici, carte de vizită:

  • Geolog de profesie, a lucrat în mină de uraniu
  • Global Media – Media Director / Executive Director
  • Prima TV – Sales & Marketing Director
  • Pro7Sat1 Romanian Radio Group (Kiss FM) – Managing Director
  • BBDO România – CEO

Alexandru Radu – „Quelul”, carte de vizită:

  • Facultatea de Arhitectură Ion Mincu
  • Club A & Twice – Marketing Manager
  • Pro7Sat1 Romanian Radio Group – Marketing Director
  • BBDO România – Group Synergy Director
  • Full Time MBA la Cranfield School of Management UK
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu