
"Întreabă-l înainte dacă a vorbit serios!" a răspuns șeful unei agenții de publicitate ca reacție la anunțul lui Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV, făcut pe scena din platoul de la Vocea României, la un eveniment pentru presă. Un anunț adresat lor, direct, clar.
Ce spusese Cesnavicius? Ceva legat de prețul publicitații. De bani. Nu glumise.
A fost o dublă premieră.
Prima premieră. Chiar înainte de începerea evenimentului - prezentarea grilei Pro TV, a surprins numărul de publicitari. De top. De altfel, invitația a fost pentru top management. Puține sunt ocaziile în care apar, în același loc Mihai Trandafir (McCann), Zoltan Szigeti, Dan Balotescu, Bogdan Nicola (The Group), Veronica Savanciuc (Lowe), Florin Alexandrescu (Group M), Nicu Laită (OMD), Adrian Dura (Havas ADDV). De ce au fost chemați? a fost întrebarea noastră. Răspunsul a venit la sfârșitul prezentărilor.
Publicitarii au fost așezați pe una dintre gradenele laterale din studioul Vocea României. Pe cealaltă gradenă, vizavi, erau vedetele Pro TV: Esca, Loredana, Busu, Cabral & compania. Presa, la mijloc.
A doua premieră. Un șef de televiziune vorbește direct de prețul publicității, către șefii marilor agenții, într-un eveniment de prezentare de grilă, cu presa de față.
După o oră și jumătate de prezentări de emisiuni, de vedete care au urcat rând pe rând pe scenă, de trailere de blockbustere care intră la Pro TV și de anunțul bombă "am luat drepturile pentru Euro 2020 și vom da toate meciurile de calificare ale Naționalei" vine și momentul pentru agenții.
Aleksandras Cesnavicius își mută privirea de la presă către gradena publicitarilor de top, se îndreaptă către partea de scenă dinspre ei și le vorbește: "anul viitor, din ianuarie, vom crește prețurile pentru toate stațiile noastre. Vă pot spune acum că prețurile la canalele noastre vor crește cu aproximativ 20%". "About 20 percent" e formularea la care țin cei din Pro TV. "Departamentul nostru de vânzări va veni către voi cu toate explicațiile legate de cum vom vinde anul viitor și ceea ce vom face".
Evenimentul se termină în câteva minute.
Ce spune Cesnavicius despre această decizie? Dar despre modul în care a fost anunțată? Ce zic publicitarii?
Cesnavicius: Noi îi tratăm pe toți în mod egal
"Noi îi tratăm pe toți în mod egal", a fost una dintre explicațiile date pentru Paginademedia.ro de Aleksandras Cesnavicius, după eveniment, în legătură cu anunțul de creștere a prețurilor cu "about 20%" făcut șefilor marilor agenții în același timp. Cu alte cuvinte, pentru toți, aceleași condiții.
Investițiile făcute de postul TV în programe și evenimente sportive a fost unul dintre motivele creșterii prețului.
De ce au fost chemate și agențiile la prezentarea de grilă?
Aleksandras Cesnavicius:
"Pentru prima dată, am invitat și agențiile la eveniment. În general, aveam două evenimente, unul pentru presă, unul pentru agenții. Anul acesta, am chemat și agențiile, ca să vadă oferta de programe, în funcție de care își fac planurile de media."
Alte detalii despre prețul publicității?
"Atât pot spune, restul ține de relația cu agențiile de publicitate."
Agențiile: "Este un punct de plecare în orice negociere". "E și un statement puternic"
Cum comentează agențiile decizia managementului Pro?
Mihai Trandafir (Universal McCann) a fost scurt:
"Este o cerere și o ofertă"
"Este un punct de plecare într-o negociere", spune Adrian Dura. "Pro TV a investit mult în două zone pe care televiziunea încă domină: Live Sports și Live Entertainment", a continuat Dura. "Nu au substitut pe digital".
Cum va fi influențată întreaga piață de decizia Pro TV? "Probabil o mică creștere va exista", declară Dura pentru Paginademedia.ro
"Este o cerere", spune Zoltan Szigeti, The Group.
Legat de anunțul făcut de șeful Pro TV?
"Este și un statement solid", spune Szigeti. "Cum va fi pus în practică, depinde."
Apropo de cele "about 20 percent" creștere? "Nu cred că va fi o creștere lineară. Depinde de la client la client", este punctul de vedere al lui Szigeti.
Va influența piața?
"Probabil că o creștere de preț va fi la toate stațiile", punctează publicitarul.
Comentarii