Skip to main content

FOTO VIDEO. Cum a dublat Urzeala tronurilor brandul de țară al Islandei. Într-un singur an

 
FOTO VIDEO. Cum a dublat Urzeala tronurilor brandul de țară al Islandei. Într-un singur an

FOTO-VIDEO. Serialul Game of Thrones – Urzeala tronurilor a reușit aproape să dubleze brandul de țară al Islandei. Într-un singur an.

Publicitate

Anul trecut, brandul de țară al Islandei era evaluat de studiul Brand Finance la 14 miliarde de dolari. Anul acesta face 26 de miliarde.

De ce?

Mai multe locuri din Islanda au fost alese de producători pentru acțiunea serialului de pe HBO. Rezultatul: o creștere spectaculoasă a turismului (cu oferte speciale tematice ale agențiilor pentru vizitarea locurilor respective).

Numai anul acesta, un număr record de 1,8 milioane de turiști au vizitat Islanda, cu 40% mai mulți decât în 2015.

GALERIE FOTO. Locuri de filmare Game of Thrones – Urzeala Tronurilor în Islanda

Sursa foto: effitimonholiday.com

VIDEO. Urzeala tronurilor în Islanda

 

 


Citește și: Pașii înapoi în fața corupției scad forța brandului România. Cât valorează România? De 120 de ori mai puțin decât SUA

Cum au stat alte țări. Brandul SUA, afectat de Trump. China, în creștere

Statele Unite ale Americii este cel mai valoros brand de națiune – 21.100 miliarde de dolari, dar unul influențat de administrația Trump.

Potrivit studiului Brand Finance:

“- stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generației “baby boomers”, care a contribuit la o creștere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.”

“- pe de altă parte, percepția asupra președinției Donald Trump nu ajută nici ea Brand America. Administrația Trump este văzută ca impredictibilă, și chiar dacă promisiunile de facilități fiscale pot crește investițiile străine pe termen scurt, dificultățile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.”

“- imaginea Americii în lume este de asemenea diminuată. Politica militară în orientul Mijlociu și Asia, închiderea granițelor pentru imigranți și refugiați, și retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influențe în viitorul imediat este improbabilă. “

China, cea mai mare creștere

China este brandul de națiune cu cea mai rapidă creștere în 2017 în cifre absolute, conform studiului Brand Finance Nation Brands.

Valoarea brandului Chinei ajunge la 10.200 miliarde de dolari, cu 3.100 de miliarde de dolari peste anul trecut.

Brand Finance Nation Brands:

“În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA – care încă valorează dublu, dar o creștere susținută a Chinei ar putea să micșoreze semnificativ diferența.

Politica inițiată de președintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele Occidentale, ci să-și construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezești figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau numai 8.

Într-un cerc virtuos, brandurile chinezești și imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susțin reciproc și cresc atractivitatea țării pentru investitori și turiști.”

Asia câștigă teren

Branduri de națiune europene solide precum Germania, Olanda, Belgia, Elveția, Suedia, Austria, au înregistrat fie scăderi fie creșteri neglijabile, pe când națiunile asiatice cresc cu rate record.

Vietnam, Filipine, Tailanda și Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% și 43% la valoarea brandului lor de națiune, mai arată studiul Brand Finance Nationa Brands 2017.

Brand Finance este o companie internațională specializată în evaluarea de brand. În România, este reprezentată de Mihai Bogdan, unul dintre fondatorii companiei de branding Brandient.

Vezi clasamentul celor mai valoroase branduri de țară din lume, AICI

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu