Skip to main content

Anchetă Rise. Radu Tudor, dublă funcţie: jurnalist şi consultant pentru o firmă apropiată Tel Drum. Bani și către Camelia Voiculescu și DCnews

 
Anchetă Rise. Radu Tudor, dublă funcţie: jurnalist şi consultant pentru o firmă apropiată Tel Drum. Bani și către Camelia Voiculescu și DCnews
Radu Tudor

Când meseria de jurnalist se „împletește” cu cea de consultant. Realizatorul Antena 3, Radu Tudor, a recunoscut într-o anchetă Rise Project că în perioada ianuarie 2011 - mai 2012, pe când era jurnalist la postul de știri, făcea consultanță unei firme bănuită că ar fi apropiată de Liviu Dragnea. 

Publicitate

Aceasta este doar o părticică dintr-o ancheta amplă sub titlul Banul paralel, ce vizează afaceri ale Tel Drum și a unor firme apropiate lui Liviu Dragnea. 

Concret, Radu Tudor a primit prin firma sa (Top Media Acces) suma de 65.000 de lei de la ferma Agrotrust deținută de Mihai Slăvescu Putineanu, arată Rise Project. Slăvescu este căsătorit cu o verișoară de-a Bombonicăi (fosta soție a lui Dragnea). Aceeași fermă, Agrotrust a încasat de la TelDrum, de-a lungul timpului, 25 de milioane de euro, mai arată ancheta. 

Cum a explicat Radu Tudor situația. S-a întâmplat în privat, fără legătură cu postul la care lucrează, deși nici pe blogul lui ferma n-a fost pomenită vreodată, remarcă Rise Project. 

„Era o consultanță în domeniul comunicării. Nu mai țin minte, să verific, au trecut foarte mulți ani. Dacă pot să verific documentele firmei, vă transmit. (…) Sincer, nu țin minte toate detaliile. Prin firma mea am oferit sfaturi și consultanță pentru mai multe firme și persoane și trebuie să verific. Majoritatea firmelor apelează la noi (n. red. – nu are niciun angajat) pentru sfaturi legate de comunicare, prezență de piață și așa mai departe. (…) Nu legate de domnul Dragnea personal.”

Discuția cu Radu Tudor s-a mai închegat pe parcurs:

„Parcă era o chestiune legată de produse agricole românești, o dezbatere amplă la vremea respectivă, o dispută foarte mare între producătorii români și străini. (…) Nici o treabă cu Antena 3 și lucrul ăsta sper că e evident pentru toată lumea. (…) Prin firma mea privată dau și ofer sfaturi legate de comunicare cu experiența mea de jurnalist diferitelor persoane juridice.”, a mai spus el pentru RiseProject. 

Publicitate la Zu pentru silozurile din Teleorman. Postul nu se prinde în județ

Tot Rise Project a descoperit cum 111.848 de lei au „zburat” direct de la fiul lui Liviu Dragnea la fiica lui Dan Voiculescu în noiembrie 2015, după #Colectiv, când baronul Liviu Dragnea prelua partidul. Practic, silozurile din Teleorman (Gransiloz) cumpărau publicitate la Radio Zu (Grupul Media Camina), post care nu se prinde în județ.

Cu cinci ani înainte, asfaltatorul Tel Drum îi plătea 150.000 de lei Cameliei Voiculescu, asociată cu Mirel Palada (Compania de Cercetare Sociologică și Branding Forum) pe un sondaj. Alți 50.000 de lei a decartat tot în 2010 finul lui Dragnea, Mihai Slăvescu Putineanu, pentru o lucrare sociologică necesară fermei lui de vaci (Agrotrust).

DCNews, publicitate de la finul lui Dragnea

59.502 lei s-au dus la Răzvan Dumitrescu și Bogdan Chirieac, figuri consacrate în platourile Antena 3. Tot finul lui Dragnea a plătit în aceeași perioadă, 2011-2012. De data asta, a facturat portalul de știri DC News (Press Media Electronic), fondat de cele două vedete TV.

Răzvan Dumitrescu, care a ieșit de curând din afacere, susține că nu se ocupa el de administrare, că habar n-are despre tranzacție, n-a simțit presiuni editoriale și, oricum, n-a mai scris nimic pe site de mult timp.

Pe de altă parte, Bogdan Chiriac a răspuns Rise Project: „Banii erau pentru publicitate. Cu siguranță avem de fiecare dată publicitatea cu bannerul de la Agrotrust. (…) Altfel, cinstit să fiu, nici nu-l cunosc pe domnul respectiv, ne-a contactat cineva de la PR. Aveau o fermă de nu știu ce. (…) Toate firmele mari din occident trăiesc din publicitate. La fel am făcut și noi la DC News. Avem contracte cu agenții de publicitate mari, corporații mai importante, decât 500 de euro pe lună. “

În aceeași zi, la o oră de la convorbire, și-a dat următoarea declarație pe propriul site: „O presupusă anchetă jurnalistică privind situații din 2012 nu cred că justifică tonul imperativ și agresiv al unei persoane care cere informații la telefon, despre bannere publicitare afișate acum șapte ani. Spre deosebire de publicații care au acces la date pe care le gestionează alte instituții, eu nu știu cine se află în spatele diferitelor firme private. Cred că este o diversiune și că site-ul DC News îi deranjează (…)”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Buna dimineata!
    Da,da E doar o manipulare media la adressa Radu Tudor si a trustului Intact, pe bune, adica sunt prea batran sa mai cred astfel de petarde news...o zi buna
  • Acum ati inteles cum se fac combinatiile cu ,,marii,, analisti de la A3? Oare care ar fi fost reactia oamenilor intr-o lume civilizata? Zburau toti de pe post in secunda 2!
  • Adevarul e ca 65.000 de lei e un mizilic, un nimic, normal sa nu tina minte Radu Tudor. Si o fi luat niste covrig din ei, s au dus repede, ce sa ne lamentam atata.
  • Cristian Stancu
    Nu stim istorie dar stim a scrie romaneste . Mai treci pe la scoala sau stai departe de computer. Si treci si pe la un psiholog, daca tot esti prin zona.
  • As vrea sa îmi explicați, unde am jignit,și pt cine a fost ofensator,după opinia voastră de jurnaliști. Bai,voi pricepeți prin ce am trecut ,eu în asa zisa armata de ,neamuri proaste ?explicati-mi,ca aveți adresa mea de email,pe cine jignesc ?pe voi,jumătăți de buletin,care,habar nu aveți de bătaia de joc din armata Romana? Pt mine ziua națională este 10 mai,dacă, știți istorie.
  • As vrea sa fac un mic comentariu,apropo de acest analist militar,care ridica în slavi armata romana.D-le Tudor,mie îmi este rusine ca am făcut parte din armata romana,umilințe mai mari,bătăi de joc,suferite din partea gradaților, de la caporal,sergent sergent major,apoi,*** de subofiteri,apoi,nesimțiții de ofițeri. Și, tu,nenorocitule, vorbești de onoarea armatei romane. Care armata,bai,?o gașca de pilanii, de angajării pe relatii,neamuri,cumetrii...De ce nu vorbești, bai,***, despre militarii în termen,de la 1917,incoace,nu sergentii și nici tablagii au dus războiul. Am lucrat la Arhivele Militare, și am văzut în tribuna,vreo 3 generali,care băteau militarii cu nuiaua de alun.***.vreți sa va spun mai multe,adevărul despre *** care defilează, acum,?cautati-ma,și va voi spune despre toți securiștii, caRe au tras în 1989,și, acum, sunt avansați și au pensii speciale.Documentele de la Arhivele vorbesc.
  • Antena 3 preia anchete de la Rise Project, insa doar atunci cand le convine subiectul si mai ales in emisiunea Oanei Zamfir.
    In restul timpului, aproape zilnic, toata echipa de soc Badea, Gadea, Ciuvica, Tudor injura Rise Project si din "sorosisti" nu ii scot.
    Pregatiti-va de amuzament in zilele urmatoare, autovictimizarea antenistilor a ajuns la nivel de arta.

Trimite un comentariu