Skip to main content

Moda logo-urilor. Avem pentru președinția României la CE. Și pentru Ministerul Cercetării. Și pentru Centenar. Și pentru București. Acum ce urmează?

 
Moda logo-urilor. Avem pentru președinția României la CE. Și pentru Ministerul Cercetării. Și pentru Centenar. Și pentru București. Acum ce urmează?

E moda logo-urilor de instituții. „Captura” săptămânii vine de la Ministerul de Externe, cu lupul dacic pentru președinția României la Consiliul Europei.

Logo-ul ce va reprezenta țara noastră la Președinția pentru Consiliul Europei a fost ales în urma unor propuneri venite de la studenți, votate mai întâi pe Facebook și analizate apoi de un juriu pestriț, format din oameni din publicitate (management plus creație), jurnaliști de la Antena 3 și Realitatea TV și decani ai Facultăților de Comunicare din cadrul SNSP, respectiv, Universitatea București. Printre nume, Dana Grecu, Bogdan Chirieac, Rareș Bogdan, Bogdan Enoiu, Bogdan Naumovici sau Sabina Iosub (Antena 3). 

Publicitate

Ce a ieșit? Un lup dacic stilizat, ce duce cu gândul la cel folosit deja de BitDefender (companie românească de soluții de securitate cibernetică). Doar că e tricolor.

„Unul dintre argumente a fost că acest logo a primit multe voturi pe Facebook. Unii membri ai juriului au încercat să explice că logo-ul României trebuie să însemne ceva şi pentru restul cetăţenilor UE, dar votul final a fost covârşitor în favoarea lupului. Oricum, varianta pe care o vedeţi acum e una îmbunătăţită. În primă fază, scrisul era greşit şi culorile erau inversate“, au relatat surse diplomatice pentru Adevărul. În jur de 80% din membrii juriului au votat pentru lup, potrivit unei alte surse din juriu, mai notează sursa citată. 

Tot zilele acestea s-a oficializat și un alt logo: creionul fără infinit „Conceput în România”, de la Ministerul Cercetării și Inovării. Creat încă din vară, logo-ul a fost, în sfârșit, înscris la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM).   

Iată și explicația ministerului pentru nevoia de un logo:

„Ministerul Cercetării și Inovării promovează marca ”Conceput în România” în scopul creșterii vizibilității domeniului de cercetare și pentru a prezenta într-un cadru unitar desfășurarea manifestărilor științifice și expoziționale dedicate domeniului Cercetare Dezvoltare Inovare, marca fiind înregistrată la OSIM.

Toate manifestările științifice (conferințe, expoziții, workshopuri, mese rotunde, etc.) ce se desfășoară sub egida Ministerul Cercetării și Inovării vor utiliza marca ”Conceput în România”.

Utilizarea mărcii ”Conceput în România” atât de către companiile publice cât și de către cele private susține creșterea vizibilității domeniului de cercetare dezvoltare inovare din România și crește astfel vizibilitatea potențialului de cercetare dezvoltare și inovare specific românesc.”

Centenarul Marii Uniri: infinitul tricolor

Logo pentru Centenarul Marii Uniri a fost alest din luna august, o creație a agenției FCB București, numită Hora (detalii, AICI). Ministerul Culturii a organizat atunci alegerea lui.

București, un logo în doi pași

Bucureștiul a avut cel mai „cu cântec” logo al anului. Primul a fost acuzat de plagiat, al doilea a fost, așa cum ne-am obișnuit „răul cel mai mic”. 

 

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu