Skip to main content

PARADA cu imaginile TVR, la fel pe toate posturile. Stațiile au ocolit menționarea sursei

 
PARADA cu imaginile TVR, la fel pe toate posturile. Stațiile au ocolit menționarea sursei

GALERIE FOTO. Cum s-a văzut parada de 1 Decembrie pe posturile TV? La fel peste tot pentru că, în premieră, postul public TVR 1 a fost producătorul TV al evenimentului, a filmat parada de Ziua Națională și a furnizat imagini pentru toate celelalte stații de știri.

Publicitate

Câte au menționat faptul că imaginile sunt preluare TVR1? Aproape niciuna.

Din monitorizarea Paginademedia.ro, doar România TV și B1 au precizat pe ecran că este vorba de "preluare TVR" sau "sursa TVR". Ulterior, au scos mențiunea de pe ecran. 

În rest, celelalte stații nu au precizat pe ecran că imaginile (unele notate pe burtieră ca "impresionante") sunt filmate de TVR. Cine, mai exact: Pro TV, Antena 1, Realitatea TV, Digi 24, Antena 3. B1 a renunțat la menționare după aproximativ jumătate de oră. Și România TV a scos precizarea sursei, după primele minute ale paradei. 

Conform informațiilor Paginademedia.ro din interiorul TVR, în discuțiile cu stațiile TV s-a menționat "rugămintea" de a menționa sursa.

"A fost aceeași frază ca în situația înmormântării Stelei Popescu: aveți permisiunea să preluați imaginile, cu rugămintea să respectați legislația augiovizuală, respectiv cu precizarea sursei, au declarat pentru Paginademedia.ro surse din TVR care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Stațiile TV au pus pe burtieră, în aproate toate cazurile, ori La mulți ani, România!, ori detalii despre defilare. Excepție a făcut România TV, care rula și informații despre "Sfârșitul regelui", "Stela Popescu, filmare înainte de moarte" și "Ce i s-a întâmplat lui Ion Iliescu, de lipsește de la Paradă. Digi 24 nu a avut deloc burtiere pe parcursul paradei.

Semnalul TV de la TVR 1 a fost preluat de Pro TV, Antena 1, Antena 3, România TV, Realitatea TV, Digi 24, B1 TV, Etno TV, Neptun TV, TVH și Publica TV (din Republica Moldova).

AUDIENȚE PARADĂ. VEZI la ce posturi au văzut românii parada, aici

GALERIE FOTO. Parada de 1 Decembrie pe posturile TV:

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • ...ma OPRESC...tot unde imi PLACE!!!! LA TVR NU MA KIT!!!LA *** 3 NU MA KIT,LA NICI O antenuta NU MA KIT,LA GHITA TV NU MA KIT!!! BAD,CA POT TREI!!!SO,inca,BINE!!! FARA ENUMERATELE ***!! MY MA KIT,NU MAI CITESC DECAT CE HI COMVINE!!! DEZINFORMARILE,***,PRASTIILE,LE EVIT SINGURA!!! CENZUREZ EU!!!MY ALTCAREVA....
  • TVR nu a avut niciun merit care să-i permită să se auto-declare singura televiziune acreditată să filmeze și să solicite menționarea sursei. Pur și simplu a avut acolo același rol ca și fotograful sau "băiatu' cu camera" la o nuntă - a prestat și atât. În plus, marele profesionalism teverist s-a văzut în cadre și în regia de emisie. O mizerie. S-au vrut artiști dar au fost la nivelul semestrului întâi al școlii de tv, cu detalii fără sens, cu gâlme și salturi în cadru, cu imagini pierdute. Cea mai prost filmată paradă de când mă uit la televizor.
  • @Danu, de ce tot mentionezi Palatul Cotroceni? Ai dovezi ca s-ar fi platit ceva din bugetul lor? Chiar nimic! Zero! Palatul Cotroceni nu sustine din bugetul destinat nici o cheltuiala care sa aiba de-a face cu parada militara. Ei au impartit invitatiile pentru ca sa nu se simta presedintele stinger, dar la fel ar fi putut sa trimita invitatiile cei de la SRI, ca nu cumva sa fie un terorist pe langa demnitari!
  • În sfarșit un semn de civilizație, în loc să ai mai mulți cameramani decât învitați oficial în tribune, și mai multe antene DSNG decât drapele...

    Îmi aduc aminte, la parada de acum patru-cinci ani, Arcul de Triumf era înghesuit de 4 (patru!) macarale: una de la TVR, una de la ProTV, una de la Antene și una cine-mai-știe de pe la ce altă televiziune, fiecare vârându-se cât mai în interiorul arcului ca să fie ea, unica macara care nu ratează cadrul ăla mișto, de efect maxim cu cupolă! Mai erau și schelele pentru camere, iar la fel, vreo cinci, care erau mult mai vizibile decât tribuna oficială. Plus puzderia de care de reportaj și DSNG-uri de la toate televiziunile (până și OTV avea o dubă cu logo pe ea!) parcate de jur-împrejurul Arcului, cu sutele de cabluri împrăștiate pe jos.... Într-un cuvant: HAOS! și urâțenie totală.

    Așa că este foarte normal ca în astfel de ocazii festive naționale, serviciul public de televiziune să fie unica entitate care să asigure transmisia evenimentului către public prin propriile antene dar și prin alți difuzori interesați. Așa se întâmplă și în UK și în Germania și în Franța.

    De exemplu, Franța. Parada de „14 Juillet” este produsă și transmisă în fiecare an de către un „joint venture” între France2 și TF1 (canal privat, dar care are obligație prin lege să asigure în parte și astfel de funcțiuni publice). Restul canalelor tv interesate de eveniment pot prelua semnalul „clean feed” (France2 și TF1 sunt obligate să-l ofere gratuit) fără nicio obligație financiară sau „menționarea sursei”. În rest, ce se întâmplă pe lânga defilarea de pe ecran - reportaje, invitați, reporteri la fața locului, reporteri în elicopter, reporteri cocoțați sus pe Arcul de Triumf, reporteri pe portavion, inserturi on-screen etc. - fiecare televiziune e liberă să facă ce vrea.

    Acum despre principiul românesc de „exclusivitate” și obrăznicia televiziunilor private în a omite „menționarea sursei” referitor la transmisia via TVR a Paradei de Ziua Națională.

    Exclusivitatea impusă (adică monopolul în condițiile legii, adică ca parte a obligațiilor ce-i revin TVR ca serviciu public de televiziune) nu poate fi tratată la fel ca exclusivitate câștigată în urma unei negocieri sau licitații. Au fost cumva toate televiziunile mari la negocieri cu Cotroceniul și Armata iar la final au bătut palma cu TVR? S-a făcut cumva vreo licitație publică pentru câștigarea acestui „contract” și nu știm noi? NU, categoric NU.

    Așadar, în ziua în care Armata Română, Ministerul Afacerilor Interne și Palatul Cotroceni vor cere drepturi de difuzare pentru „Parada de Ziua Națională”, în aceeași zi și TVR va fi îndreptățită să ceară difuzorilor interesați plata serviciilor sau, cel puțin, „menționarea sursei”.
  • Deci Pro Tv a preluat imagini fara sa dea sursa?
    Au dat Rom Teve in judecata ca nu au precizat sursa dupa ce au preluat imagini de la ei, dar ei fac acelasi lucru pe care Rom Teve l-a facut, trist.
  • Toti tipa cand x ori y nu le mentioneaza drept sursa pentru o stire, filmare, dar cand vine vorba de tvr incep sa le puta, ar trebui sa le fie rusine, dar stai, ei nu stiu asa ceva, hotu' striga tot anu' hotii, dar uita de comportamentul propriu. Uite de asta nu o sa se schimbe nimic in Romania, pentru ca nu se respecta munca altuia. Sunt curios cum ar raspunde cei de la televiziunea x, y, ori z la intrebarea: "De ce nu ati mentionat sursa?"
  • A fost o idee buna ca TVR sa se ocupe de transmisie doar dintr-un motiv; a fost mai aerisit. In anii trecuti tot ceea ce vedeai erau cameramani peste cameramani si macarale. O gresala sa nu precizezi sursa, din punct de vedere etic, dar poate televiziunile s-au pus de acord cu TVR de la bun inceput. Una e sa fii "broadcaster" pentru toti, alta e sa filmezi doar pentru tine. Normal, mile vede ca DOAR pro tv incalca legea.
  • Ce se uita este faptul ca TVR a avut "monopol" pe aceasta parada, toate televiziunile fiind, practic, obligate sa preia semnalul daca doreau sa transmita live din alte pozitii, in afara de cele la nivelul solului.
  • Eu parcă? Da link cu parcă ăsta. Nu mai inventa obsedatule. :))

    Eu nu am nicio problema ca au preluat televiziunile, toate, de la Protv la antena, după cum am zis. Tu însă se pare ca ai, așa ca mai bine ia-te de toate televiziunile.

    Și aștept link obsedatule unde am zis eu ce visezi tu.
  • Nu ma intereseaza sa pledez pentru Tvr, dar asta cu mentionarea sursei e macar o chestie de bun simt la care orice televiziune are pretentii. In mod justificat, eu le-as fi taiat semnalul si sa fi vazut atunci cascadorii rasului.
  • f, de ce esti ofticat , ca parca tu laudai pro tv ca a dat in judecata pe romania tv pt ca au luat niste imagini, aici trebuie sa fi corect , ai curaj sa zici si tu rusine pro tv sau nu
  • Paginademedia = mocirla lui mile.

    Nici măcar nu se mai întâmplă doar la articolele de audienta. Bravo paginademedia.
  • iata protevistii au nsarit ca arsi ,am sarit eu sa apar antena , nu , dar de ce e nevoie sa sustineti pro tv in asta , eu condamn pe toti , cnj nu te lasa cineva sa comentezi , rusine si antena si pro tv , e bine asa , dar acum nu se zice nimic de romania tv ca a spus sursa

Trimite un comentariu