Skip to main content

RADIO. Buzdugan şi Morar şi Kiss FM dau cele mai ascultate matinale. Virgin, Guerrilla şi Digi FM locuri bune pe comercial în Bucureşti

 
Matinalii Kiss şi Zu: Sergiu Floroaia şi Andrei Ciobanu (între timp, Sergiu a plecat), respectiv Mihai Morar şi Daniel Buzdugan
Matinalii Kiss şi Zu: Sergiu Floroaia şi Andrei Ciobanu (între timp, Sergiu a plecat), respectiv Mihai Morar şi Daniel Buzdugan

MATINALE RADIO. Ce programe de radio ascultă românii dimineaţa? Pe ce posturi lasă deschis între orele 7.00 şi 10.00, Prime-Time-ul din FM, intervalul din maximă audienţă?

Publicitate

Râzi cu Sergiu şi Andrei şi Morning ZU îşi dispută primele locuri. Daniel Buzdugan şi Mihai Morar sunt primii în Bucureşti, Kiss FM sunt mai buni pe ţară şi la oraşe.

De notat diferenţe interesante între publicul total şi targetul comercial. De exemplu, Kiss FM, Virgin Radio (fostul Radio 21), Digi FM şi Guerrilla (cu Mihai Dobrovolschi pe post) au poziţii mai bune în top pe publicul între 18 şi 14 ani, în Capitală (cea mai disputată piaţă din FM).

La polul opus este matinalul de la postul public Radio România Actualităţi: locul doi la clasamentul general, dar nouă pe publicul comercial, foarte puţini din ascultători fiind tineri.

Detalii, în continuare:

Notă: Datele sunt valabile pentru perioada august-decembrie 2017, intervalul acoperit de ultimul val de măsurare al Asociaţiei pentru Radio Audienţă.

BUCUREŞTI. În clasamentul general, cel mai ascultat matinal este Morning ZU, cu Buzdugan şi Morar: aproape 150.000 de ascultători, dintre care 113.000 public tânăr, între 18 şi 49 de ani.

Interesant ce se petrece de la locul doi în jos:

  • Radio România Actualităţi este pe poziţia a doua, după ZU, la publicul total, cu 144.000 de ascultători, însă foarte puţini sunt tineri: doar 27.000, ceea ce face ca în clasamentul pe comercial să se ducă aproape de locul 10.
  • Deşteptarea de pe Europa FM, cu Vlad Petreanu şi George Zafiu are locul al treilea în Capitală, şi în clasamentul general, dar şi pe publicul comercial. Liana Stanciu ţine Magic FM pe poziţia a patra, pe ambele targeturi.
  • Kiss FM este pe locul cinci în clasamentul general, cu Râzi cu Sergiu şi Andrei (între timp, Sergiu Floroaia a ieşit din program şi a intrat Ionuţ Rusu). Are însă un procent foarte bun de tineri, ceea ce îl ridică pe locul al doilea dimineaţa, pe publicul comercial.
  • Loc mai bun pe comercial dimineaţa şi pentru Virgin Radio.
  • Mihai Dobrovolschi cu matinalul lui de pe Guerrilla stă mai bine pe publicul comercial, decât la general. Din 40.000 de ascultători între orele 7.00 şi 10.00, Dobrovolschi are 36.000 din publicul comercial. Pe intervalul orar 8.00-10.00, Guerrilla are o poziţie şi mai bună, disputându-şi slotul- şi locul al doilea - cu Europa FM.
  • Şi la Digi FM predomină publicul comercial dimineaţa, la matinalul lui Bogdan Miu şi Cătălin Striblea: aproape 35.000 de ascultători din totalul de 36.000 au între 18 şi 49 de ani.

URBAN. Matinalul Kiss FM este cel mai ascultat program radio la oraşe, cu o medie de peste 750.000 de ascultători. Este pe primul loc şi pe publicul comercial.

Şi aici sunt diferenţe notabile de public:

  • Morning Zu este pe poziţia a treia pe publicul total, dar pe poziţia a doua în topul comercial.
  • Matinalul Radio România Actualităţi este pe poziţia secundă pe publicul total, dar, ca şi în Bucureşti, are un loc mult mai jos pe publicul comercial: din 680.000 de ascultători, doar 160.000 au între 18 şi 49 de ani.
  • Au poziţii mai bune pe publicul comercial matinalul Europa FM, Virgin Radio, Digi FM şi Rock FM.

NAŢIONAL. Tot matinalul Kiss FM conduce şi topul celor mai ascultate programe de dimineaţă şi la nivelul întregii ţări. Şi pe publicul total, dar şi pe publicul comercial.

Cum arată top cinci:

  • Locul doi pentru Radio România pe total, dar mai jos pe comercial, unde procentul de tineri e foarte mic.
  • Morning Zu, cu Buzdugan şi Morar, are poziţia a treia în topul total şi locul secund, imediat după Kiss FM, pe publicul tânăr.
  • Loc bun pentru matinalul Europa FM pe publicul comercial: poziaţia a treia.
  • Virgin Radio e în top cinci pe comercial, deşi pe publicul total e abia pe zece: cea mai mare parte a ascultătorilor sunt tineri: 250.000 din 290.000.

Audienţa matinalelor radio (interval orar 7.00-10.00) în BUCUREŞTI:

Bucuresti 11+ Ascultatori Bucuresti 18-49 Comercial Ascultatori
1 ZU 146.400 1 ZU 112.700
2 Actualitati 143.500 2 Kiss FM 63.500
3 Europa FM 88.400 3 Europa FM 55.100
4 Magic FM 87.700 4 Magic FM 50.100
5 Kiss FM 84.300 5 Virgin Radio 43.200
6 Rock FM 53.500 6 Rock FM 40.800
7 Virgin Radio 51.300 7 Guerrila 36.100
8 ProFM 47.100 8 Digi FM 34.500
9 Romantic FM 45.900 9 Actualitati 26.600
10 Guerrila 40.000 10 Dance FM 23.700
11 Digi FM 36.500 11 ProFM 14.600
12 Dance FM 24.100 12 National FM 14.300
13 National FM 23.100 13 Vibe FM 10.700
14 Itsy Bitsy 18.100 14 Romantic FM 10.600
15 Vibe FM 15.400 15 Itsy Bitsy 9.400
16 Cultural 15.100 16 Tananana 6.700
17 Ant. Satelor 13.400 17 Smart FM 4.500
18 Smart FM 9.700 18 Cultural 2.900
19 Bucuresti FM 8.700 19 Ant. Satelor 2.900
20 Muzical 6.700 20 Muzical 1.600
21 Tananana 6.600 21 Seven 1.200
22 Seven 1.900 22 Bucuresti FM 1.200

Studiu realizat de Asociaţia de Radio Audienţă pentru perioada august-decembrie 2017

Audienţa matinalelor radio (interval orar 7.00-10.00) la mediul URBAN:

Urban 11 + Ascultatori Urban 18-49 Comercial Ascultatori
1 Kiss FM 752.600 1 Kiss FM 544.000
2 Actualitati 679.500 2 ZU 503.600
3 ZU 676.600 3 Europa FM 376.100
4 Europa FM 624.300 4 Virgin Radio 216.400
5 regional 351.600 5 Magic FM 178.600
6 Magic FM 269.100 6 Actualitati 159.600
7 Virgin Radio 255.800 7 Digi FM 125.900
8 ProFM 242.800 8 Rock FM 113.100
9 Digi FM 188.900 9 ProFM 110.000
10 Rock FM 134.900 10 regional 97.200
11 Ant. Satelor 105.300 11 National FM 35.500
12 National FM 57.300 12 Ant. Satelor 34.200
13 Cultural 50.200 13 Cultural 19.700

Studiu realizat de Asociaţia de Radio Audienţă pentru perioada august-decembrie 2017

Audienţa matinalelor radio (interval orar 7.00-10.00) la nivel NAŢIONAL:

National 11+ Ascultatori National 18-49 Comercial Ascultatori
1 Kiss FM 1.181.900 1 Kiss FM 836.000
2 Actualitati 1.051.800 2 ZU 734.800
3 ZU 1.021.800 3 Europa FM 510.800
4 regional 853.300 4 Actualitati 267.100
5 Europa FM 826.600 5 Virgin Radio 248.300
6 ProFM 415.400 6 Magic FM 231.300
7 Ant. Satelor 370.800 7 regional 228.400
8 Magic FM 331.900 8 ProFM 221.100
9 Digi FM 304.100 9 Digi FM 191.400
10 Virgin Radio 291.100 10 Rock FM 118.400
11 Rock FM 142.400 11 Ant. Satelor 112.500
12 Cultural 76.400 12 National FM 47.500
13 National FM 74.700 13 Cultural 38.300

Studiu realizat de Asociaţia de Radio Audienţă pentru perioada august-decembrie 2017

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • zucherberg zucherberg
    abosolut "obiectiv" articolul, Obae parca e Pieleanu cu sondajele PSD-ului;
    Nu cred ca "elitistiii" aia de la Guerrilla de dimineata sunt mai populari decat matinalul lui Exarhu, daca e asa...nasol
  • Laurentiu Laurentiu
    Si la Best FM au un playlist the best
  • Ciprian Ciprian
    Doamna Liana nu avea cumva interzis la radio? Stiu ca doamna Gradea de tvr i-a dat ultimatum
    Poate emite si dînsa cu vocea modificata si pseudonim, ca nenea de la gigifm
  • Alin I Alin I
    Juste intrebarile legate de radiourile online. Personal nu am aparat radio, asadar laptopul si telefonul substituie cu succes
  • Sandro Sandro
    @Dans: PERFECT DE ACORD!!! Sunt fericit sa vad ca mai sunt si altii ca mine! :) Apropos, faina poza cu Courage the Cowardly Dog! "Watch we're you're goin', ya fool" :)
  • Dans Dans
    RFI e ceo mai bun... văd că nu își măsoară audiența. Iar Guerrilla... s-a cam lăudat degeaba cu locul 2?
  • Sandro Sandro
    @Sorinachis Multumesc pentru info :)
  • Sorinachis Sorinachis
    Guerrilla nu face propaganda puterii actuale. Ii ascult de 13 ani. Bine, nu-i un motiv asta, dar stiu cum sunt. Încearcă să fie echilibrat. Cine spune că face o asemenea propaganda, nu știe ve vorbește sau are alte interese. Asta pentru a-mi da o parere civilizată.
  • Iuli Iuli
    Aseara, Kanal D mai avea 0,1 rating si 0,1% share ca sa fie egal la egal cu Pro TV-ul, pe Comercial.

    Comercial:
    1. Pro Tv 8,4 rating / 21,4% Share
    2. Kanal D 8,3 rating / 21,3% Share
    3. Antena 1 6,3 rating / 16,4% Share

    National:
    1. Kanal D 10,9 rating / 22,7% Share
    2. Pro Tv 6,3 rating / 13,0% Share
    3. Antena 1 5,9 rating / 12,2% Share

    Urban:
    1. Kanal D 9,0 rating / 19,0% Share
    2. Pro Tv 6,5 rating / 13,7% Share
    3. Antena 1 5,6 rating / 11,8% Share

    Interval Exatlon (20.12 / 23.21)
    Intersectie: Pro Tv (18 minute din Sport + Vremea Pro Tv / La limita extrema 20.30 / 51 de minute din Abraham Lincoln: Vânător de Vampiri 22.30) Antena 1 (Fructul Oprit 20.00 / 19 minute din Xtra Night Show 23.00)
  • Cris Cris
    BUZDUGAN,MORAR=MANELISTI CU DIPLOMA,SUNT SCARBIT DE GENUL ASTA DE .....FACATURI
  • teodor teodor
    Radiourile online nu sunt măsurate
  • Iuli Iuli
    @teo, nu cred ca radio-urile online sunt masurate
  • Adi Chirila din Neamt Adi Chirila din Neamt
    Buna ziua pagina de media, eu refuz de mult sa ascult radiourile din varful clasamentului, eu prefer sa ascult din coada clasamentului de audiente si anume Radio regional/local Vivafm Suceava ;-) best for me
  • Sandro Sandro
    mea culpa: am observat ca exista modificarea in articol. Lectie de viata pentru mine: comenteaza DUPA ce citesti tot articolul. Totusi, RFI ramane :)

    La Guerrilla, am vazut multe review-uri negative pe facebook, cum ca postul face propaganda puterii actuale. Permiteti-mi sa intreb ascultatorii: asa e? Nu am ascultat, sunt curios. Multumesc anticipat pentru raspuns!
  • Sandro Sandro
    De fapt, cred ca e "Razi cu Rusu si Andrei".....nu?! In fine, din fericire, pentru "ciudatii ca mine", exista RFI Romania :)

Trimite un comentariu

sus