Skip to main content

AUDIENȚE RADIO Toamna 2017. Cele mai mari creșteri sunt la Kiss FM și la Digi FM. Topul celor mai ascultate posturi de radio

 
AUDIENȚE RADIO Toamna 2017. Cele mai mari creșteri sunt la Kiss FM și la Digi FM. Topul celor mai ascultate posturi de radio
AUDIENȚE RADIO 2017. Fără drept de apel, Bucureștiul rămâne al Radio Zu, în timp ce Kiss domină detașat la nivel național și în mediul urban, potrivit celui mai recent val de audiențe pentru toamna lui 2017, publicat astăzi de Asociația pentru Radio Audiență. 
 
Dacă Radio Zu înregistrează o scădere în cifre, Kiss FM a avut o creștere impresionantă. Postul a câștigat, la nivel național, peste 300.000 de ascultători față de valul toamnă 2016. 
 
Creștere și pentru radiourile RCS. Cea mai importantă este la Digi FM, care câștigă ascultători în București, în țară și la orașe. Pro FM are plusuri la orașe și în București. Crește și Dance FM (cu acoperire doar în București). 
 
După mai multe valuri de scădere, Virgin Radio (fostul Radio 21), a avut prima creștere.  
 
Concluzii
 
BUCUREȘTI. Radio Zu rămâne lider în Capitală, însă începe să scadă față de valul similar din 2016. Dacă în toamna lui 2016, Radio ZU avea, în medie, 288.000 de ascultători, în toamna aceasta postul a ajuns la 257.000. Este o diferență de peste 30.000 de persoane. 
 
Pe același trend descendent se află și locul al doilea din topul pe București: Radio România Actualități care a avut în valul toamnă 2017, în medie, 200.000 de ascultători. 
 
Locul al treilea, ocupat de Kiss FM, rămâne la o distanță notabilă de primele două, însă crește. Postul s-a apropiat de 170.000 de ascultători, media în Capitală. 
 
Cea mai importantă creștere s-a simțit la Digi FM. Postul a urcat la o medie de aproape 59.000 de ascultători în valul de toamnă, cu 25.000 mai mulți decât în același val din 2016. 
 
De altfel, mai multe radiouri din grupul RCS au fost pe creștere în valul de toamnă. Dance FM, post coordonat de Marius Onuc, a ajuns la o medie de 68.000 de ascultători, cu aproape 20.000 mai mulți decât în același val de audiențe din 2016.
 
Creștere a fost și la Pro FM, care a câștigat în Capitală aproape 23.000 de ascultători. Reamintim că în toamnă postul și-a schimbat echipa de matinal, fiind prezentat de Ramona Dumitrescu și Sebastian Coțofană.
 
Radio Guerrilla a crescut ușor în București. Postul a ajuns, în valul de toamnă la o medie de 57.600 de ascultători. O creștere de peste 7.000 de persoane. 
 
URBAN. Cele mai mari creșteri: Kiss FM și Digi FM. Kiss FM este liderul radiourilor la orașe, cu o medie de peste 1,4 milioiane de ascultători, în valul de toamnă 2017. Postul a câștigat mai bine de 128.000 de ascultători față de valul din toamna lui 2016. 
 
Și Digi FM se menține pe trendul ascedent, ca și în valurile precedente. Postul a câștigat de la o toamnă la alta 78.000 de ascultători, ajungând la 412.000, media. 
 
Cele mai notabile scăderi au fost la Radio România Actualități și la Radio Zu. Postul de radio al Intact rămâne al doilea cel mai ascultat la orașe, cu o medie de aproape 1,2 milioane de ascultători. Cu toat acestea, radioul a scăzut cu aproape 84.000 de ascultători față de valul de toamnă 2016. 
 
Și Europa FM rămâne pe un trend descendent. Postul a coborât la aproape 960.000 de persoane, dar cu o scădere mai moderată față de ZU și România Actualități. 
 
În schimb, fratele din același grup, Virgin Radio (fostul Radio 21) a început să crească. Postul a ajuns la 381.000 de ascultători, cu 21.000 mai mulți decât în toamna lui 2016. 
 
NAȚIONAL. Kiss FM, creștere spectaculoas lan nivel național. Postul a ajuns la o medie de 2,4 milioane de ascultători cu peste 300.000 mai mulți. 
 
Radio ZU este al doilea, cu un minus de 94.000 de persoane. Postul a avut în valul de toamnă, o medie de 1,8 milioane de ascultători. 
 
Scădere importantă și pentru locul al treilea ocupat de Radio România Actualități, care a ajuns la 1,7 milioane de ascultptori, cu aproape 300.000 mai puțini decât în același val din 2016. 
 
Dacă la orașe și în București a scăzut, după media națională a scăzut. Este vorba despre Pro FM care în toamna lui 2017 avea o medie de aproape 900.000 de persoane, cu aproape 70.000 mai puțini decât în valul toamnă 2016.  
 
O altă creștere notabilă a fost la Digi FM, care a ajuns la 650.000 de ascultători, media, cu 165.000 mai mulți decât în valul toamnă 2016. 
 
Audienţa posturilor de radio din BUCUREȘTI, în valurile august-decembrie 2017 și august-decembrie 2016: 
  BUCURESTI   Toamna 2017   Toamna 2016   Diferenta  
1 Radio ZU 257.300 288.400 -31.100
2 Romania Actualitati 202.000 233.100 -31.100
3 Kiss FM 169.200 160.900 8.300
4 Magic FM 139.100 135.500 3.600
5 Europa FM 132.100 139.000 -6.900
6 Pro FM 108.800 85.900 22.900
7 Rock FM 105.700 110.200 -4.500
8 Romantic FM 88.800 76.100 12.700
9 Virgin Radio (fostul Radio 21) 69.900 65.200 4.700
10 Dance FM 67.800 48.100 19.700
11 Digi FM 58.900 33.800 25.100
12 Radio Guerrilla 57.600 49.900 7.700
13 National FM 53.900 49.900 4.000
14 Antena Satelor 39.900 40.400 -500
15 Romania Cultural 37.200 22.300 14.900
16 Itsy Bitsy 32.300 24.100 8.200
17 Vibe FM 28.300 23.400 4.900
18 Bucuresti FM 20.300 19.100 1.200
19 Smart FM 15.700 21.600 -5.900
20 Radio Romania Muzical 14.400 17.900 -3.500
21 Tananana 12.400 14.600 -2.200
22 Radio Seven 2.900 1.400 1.500
23 Radio Impuls N/ A 4.900
24 Gold FM N/A -
Publicitate
*total populație peste 11 ani
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valurile august-decembrie 2017 și august-decembrie 2016:
  URBAN   Toamna 2017   Toamna 2016   Diferenta  
1 Kiss FM 1.460.900 1.332.700 128.200
2 Radio ZU 1.199.200 1.283.100 -83.900
3 Romania Actualitati 1.074.400 1.235.300 -160.900
4 Europa FM 959.500 985.100 -25.600
5 Pro FM 542.600 579.400 -36.800
6 Magic FM 492.000 575.100 -83.100
7 Digi FM 412.000 333.400 78.600
8 Virgin Radio (Fostul Radio 21) 381.800 360.800 21.000
9 Rock FM 252.100 256.600 -4.500
10 Antena Satelor 202.700 185.200 17.500
11 National FM 153.200 191.500 -38.300
12 Radio Romania Cultural 148.700 146.100 2.600
13 Radio Romania Craiova 141.800 149.300 -7.500
14 Radio Romania Timisoara 120.100 88.000 32.100
15 Radio Romania Resita 113.000 108.100 4.900
16 Radio Romania Iasi 108.800 115.400 -6.600
17 Bucuresti FM 66.300 80.200 -13.900
18 Radio Romania Constanta 49.000 28.200 20.800
19 Radio Romania Targu Mures 44.000 70.000 -26.000
20 Radio Romania Cluj 39.100 74.800 -35.700
*total populație peste 11 ani
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile august-decembrie 2017 și august-decembrie 2016:
  NATIONAL   Toamna 2017   Toamna 2016   Diferenta  
1 Kiss FM 2.462.100 2.155.100 307.000
2 Radio ZU 1.866.100 1.960.600 -94.500
3 Romania Actualitati 1.731.900 2.025.600 -293.700
4 Europa FM 1.337.500 1.381.700 -44.200
5 Pro FM 896.700 965.600 -68.900
6 Antena Satelor 701.600 699.400 2.200
7 Magic FM 653.800 700.600 -46.800
8 Digi FM 650.300 485.300 165.000
9 Virgin Radio (fostul Radio 21) 468.000 563.000 -95.000
10 Radio Romania Iasi 432.300 395.900 36.400
11 Radio Romania Craiova 414.200 403.400 10.800
12 Rock FM 269.900 290.700 -20.800
13 National FM 219.500 251.800 -32.300
14 Radio Romania Cultural 196.400 208.000 -11.600
15 Radio Romania Timisoara 182.700 191.400 -8.700
16 Radio Romania Resita 173.600 190.500 -16.900
17 Radio Romania Tg. Mures 117.900 116.000 1.900
18 Bucuresti FM 103.600 98.100 5.500
19 Radio Romania Cluj 103.300 134.300 -31.000
20 Radio Romania Constanta 72.200 36.500 35.700
*total populație peste 11 ani 

Publicitate
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu ascult RFI Romania! Desi nu sunt neaparat fan al muzicii franceze, dar au emisiuni foarte, foarte bune! Ma bucur ca emit in FM in Sibiu!
  • @Vlad: pentru ca intervalul orar 08:00-10:00, luni-vineri, interval unde Guerrilla de Dimineata ocup locul 2 pe Bucuresti (18-49 ani, Public Comercial, Daily Reach) este cel mai solicitat de catre Clientii de publicitate. Este Prime Time-ul radioului, este 19:00-20:00-ul televiziunilor. Simplu, nu?
  • Pentru conformitate ar trebui precizat ca emisiunea lui Dobro incepe de la 7 dimineata. De ce nu se lauda cu audientele pentru 7-10, asa cum ar fi normal. Asa si Radio Seven cred ca e peste cineva intre 9 si 9 si un sfert sa zicem :))
  • Guerrilla de Dimineata, locul 2 pe Bucuresti.

    Guerrilla de Dimineata cu Dobro, Gilda si Matei, a reusit o performanta de exceptie in valul de toamna 2017: ocupa locul 2 pe Bucuresti, dupa Zu, pe Public Comercial, 18-49 ani, Daily Reach, intervalul orar 08:00-10:00 a.m. Repet, LOCUL 2 PE BUCURESTI, dupa ZU, pe cea mai cautata categorie de public dpdv comercial, inainte de KissFM, Rock, Magic samd.

    Cui nu-i place - si sigur nu sunt putini, indeosebi hateri si radiouri concurente - sa mearga sa studieze datele, dar profi, nu cu "asa cred" sau "am auzit eu" ori " Dobro e nashpa". Dupa, sa vina si sa contrazica aceasta postare.

    Mai mult, Guerrilla de Dimineata are cele mai bune demografice din FM-ul romanesc. Ca intotdeauna. Guerrilla de DImineata este matinalul Premium. Asadar, multi, dar culti! :)

    1. 69,4 % au varste sub 39 de ani
    2. 89,2 % au studii superioare
    3. 87,2 % au statut social AB – de departe, cea mai mare pondere din FM
    4. 3.560 lei venitul mediu pe membru al gospodariei – de departe, cel mai mare din FM
  • Sunt dezamagit de Dobro. Incearca sa faca o propaganda mascata de sustinere a partidului PSD. Incearca sa induca ideea unei bune guvernari si ataca subtil contestatarii Tudor Chirila sau Moise Guran. Aduce in emisiune fumigene de genul lui Tolo care "capta" radiatii prin Piata Victoriei sau discuta de legea justitiei referitor la camerele video si nu despre adevaratele "bube" sau slavea pe Daea prin emisiuni si lista este lunga.
    Ma bucur sa aud, zilnic, cum Gilda si Matei incearca sa-l calmeze si inteleg opinia publicului Guerrilla. Felicitari Gilda si Matei, sunteti viitorul Radio Guerrilla.
    Din pacate PSD si-a bagat coada in Radio Gu3rrilla si Dobro isi vinde ascultatorii pe galbeni.
    Chiar am crezut la relansare ca este un Radio neafiliat politic. Chiar am promovat aceasta ideea prietenilor si ii incurajam sa asculte.
    Consider ca Dobro trebuie sa aiba barbatia sa-si asume campania PRO PSD, sa recunoasca ca vor sa obtina (statii, frecvente) foloase prin colaborarea cu puterea si publicul nu o sa-l mai judece. Asumarea este un act de curaj si barbatie.
    Dimineata, eram socat cum promova un matinal, care nu este in primele 10 din Bucuresti, ca este pe locul 2 in Bucuresti. A invatat repede de la PSD, cum sa promovezi cifrele in favoarea ta. Sunt curios cum este matinalul in perioada actuala, pentru ca audienta prezentata este din perioada in care Dobro nu preamarea partidul PSDrag.
    Mare pacat sa pierdem identitatea Radio Guerrilla din cauza PSD, sa cites si sa scriu mesaje cu tente politice referitor la Radio Guerrilla.
  • Felicitari Digi FM! Ascultam Europa FM, dar am schimbat din cauza publicitatii excesive si setata aproape exclusiv pe medicamente. Digi FM, pentru mine, prezinta o varietate de muzica mai mai mare. Este doar o opinie personala.
  • Mihai, duci discutia la extrema. Dan Bursuc a fost invitat intr-o editie matinala de weekend, iar discutia a fost una foarte interesanta. Delia a fost invitata intr-o singura editie matinala din saptamana, iar interviul a fost foarte misto. Vorbim despre 2 situatii izolate si tu zici ca si-a schimbat radioul orientarea?

    Cat despre Dobrovolschi, omul isi exprima niste puncte de vedere personale. Ai observat o tendinta a intregului colectiv spre o directie anume? Daca da, unde (ziua, ora si minutul)?
  • In plus: de unde "public inteligent" la Radio Guerrilla? Sunt doar hipsteri care mai nou asculta manele dar spun ca "intr-un mod ironic" ca sa ascunda ca sunt doar niste manelisti. Pai cand se fac emisiuni cu Dan Bursuc iar dimineata Dobrovolschi face politica psd-ului ca un demn slujbaj la antena 3, ce sa le ceri?
  • Dimineata era in extaz Dobro ca infloreste audienta statiei lui, comparand vara cu toamna. :-)))
    Cresterea reala 2016-2017 e de nici 3000 ascultatori comerciali, cum a postat cineva mai devreme aici.
    Cu alte ocazii era atent la detalii, dar acum Guerrilla chiar pare a fi in proces de migrare spre alt target, din pacate. Inca nu prea mai ai alternative la Guerrilla dimineata, chiar si asa cum sunt ei... macar aud bancul cu moda noua.
    Rock FM... are 7 piese in playlist si teasere la matinal care te roaga sa schimbi postul. Dar se pare ca multi nu o fac.

    Dance FM ramane singurul ascultabil all day long, si se vede asta si in sondaje, o crestere majora. Viata bate filmul, posturi in care s-a investit de sute de ori mai mult sunt batute de unul ieftin, dar cu personalitate, facut cu cap. Bravo.
    Digi a devenit CHR+news, pare sa prinda brandul si formatul actual, nu e rau.
    In viitor (nu neaparat unul apropiat, dar poate fi o strategie pe termen lung) Digi FM ar putea lua locul ProFM-ului ca pozitionare pe piata, iar DanceFM frecventele. Cu o promovare corecta, ambele ar putea creste frumos. Nu stiu cat mai au de gand sa tina la brandul PRO.
    De subliniat ca pe publicul comercial DanceFM are 62.000 ascultatori, mult peste Digi (48000) si ProFM (46000). Si peste Guerilla (48500) desigur.
  • Normal ca Radio Guerrilla este in crestere cu 7700 ascultatori, doar au trecut pe mass-marketul antena 3 si romania tv: au programe cu manelisti (Dan Bursuc invitat la Guerrilla), atacuri la adresa justitiei facute dimineata de Dobro si muzica comerciala de mass-market (Delia). Din pacate a ramas doar numele de la vechiul Guerrilla.
  • Gold fm are un matinal foarte viu. Nu stiu de ce nu se baga in masuratori e treaba lor. Eu ii ascult, dar trebuie sa ma enerveze Dobrovolschi ca sa mut pe ei :))
  • ar fi interesant de stiut daca per total numarul ascultatorilor este mai mare sau mai mic de la un an la altul.
  • Gold FM, pe primul loc la matinal? :))) Fun FM, trebuie ca glumesti. Matinalul ala este varza si e facut de un om care numai de radio nu se poate numi, aka Buzaianu.
  • Eu cred ca topul este eronat. GOLD FM este primul pe Bucuresti. Am inteles ca si un Post pirat il bate pe SEVEN in audiente, dar si in receptie in bucuresti :)

Trimite un comentariu