Skip to main content

De ce arată așa noul logo Europa FM. Explicația din spatele noii grafici. Cine l-a desenat?

 
De ce arată așa noul logo Europa FM. Explicația din spatele noii grafici. Cine l-a desenat?

Care este explicația noului logo Europa FM? Care a fost conceptul care a generat noul logo, prima schimbare grafică majoră a logo-ului de la lansarea stației? Ce agenție l-a desenat?

Publicitate

Câteva răspunsuri pentru Paginademedia.ro de la Marcela Stancu, director de marketing:

"Conceptul din spate plecă de la ideea de dialog", spune Marcela Stancu.

Mai exact: Literele "p" și "a", din logo, au un format care trimite la bulele folosite în benzile desenate pentru dialoguri, spune Marcela Stancu. "Ideea este că postul Europa FM intră în permanent dialog cu ascultătorii, în emisiuni, și am dorit să se regăsească acest fapt și în identitatea noastră vizuală", a explicat directorul de marketing pentru Paginademedia.ro.

Europa FM va folosi mai multe declinări grafice ale logo-ului.

Una dintra variante - scris alb cu margine neagră - a fost prezentată pe 1 ianuarie. Va fi folosită pe materiale promoționale, pe print, dar nu și pe online. "Este foarte vizibilă pentru materiale promoționale, de exemplu (cum ar fi tricourile)", spune Marcela Stancu.

Pentru online va fi folosită o altă variantă a logo-ului, începând de astăzi - scris roșu pe alb, fără margine. Această variantă apare pe site-ul postului, pe pagina de Facebook, dar va fi folosită și în alte situații (va fi logo-ul folosit și în studio).

"Noul logo Europa FM este unul versatil. Are declinări în funcție de context", a completat Marcela Stancu, director de marketing Europa FM. S-a schimbat doar identitatea vizuală, sloganu a rămas același: "Pe aceeași frecvență cu tine", a încheiat Stancu.

Cine a desenat noul logo?

Pentru noul branding, Europa FM a lucrat cu o agenție specializată. Este vorba de agenția Brandient, fondată de Aneta Bogdan. Brandient a fost lansată în urmă cu 15 ani. Are în portofoliu, printre altele, brandurile Dedeman, CEC, Banca Transilvania, emag, Depanero, Qfort, Fulga, Zuzu, Savana, Flanco, Help Net, Albalact.

Aneta Bogdan este unul dintre pionierii brandingului din România. Înainte de a fonda Brandient, a coordonat construcția Connex (actualul Vodafone) și tot ce însemna comunicarea brandului de telecomunicații.

VIDEO. Vezi cum arătau reclamele Connex în perioada în care Aneta Bogdan coordona comunicarea brandului Aici.

Noul logo Europa FM, varianta cu outline negru și fără:

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Cea de-a doua variantă este digerabilă, prima are niște pumnale prea ascuțite ca să fie potrivită pentru un radio dedicat publicului matur.

    Toate instituțiile au nevoie din când în când de rebranding, așa că în ciuda celor care se opun instinctual schimbării cred că este o idee bună ca europa-fm să aibă o siglă nouă.

    Apropo, și vechea siglă era tot predominant roșie pe fond alb, de-asta cred că sigla a doua este mai potrivită.
  • Ceva scurt și ușor de citit, acum de început de an: o schimbare pe principiul orice plan e mai bun decât niciun plan, marketingule fă-te că muncești!
    Criticați degeaba agenția, în final atât s-a priceput clientul să aleagă: niște litere rotunde care au în centru o cucuvea cu ochiul stâng umflat de FM. E un logo care se tîrăște frumos, o omidă fără șanse să devină fluture. Felicitări pentru articolul de dres busuiocul, nu prea a ieșit, se vede și mai tare lemnul.
  • E un scris banal, cu fontul EMBauhaus Bold, la care s-a modificat foarte putin baza literelor "a", "p" si "e".
    Intreb si eu ca cei dinaintea mea: cat o fi costat "logo"-ul asta?
  • Nu logo-ul e prost, ci brief-ul oamenilor de la EuropaFm. Pare ca vor o reintinerire a publicului, dar publicul tanar asculta pe alte device-uri muzica si nu sunt interesati de logo-uri . Cand vor ceva, cauta in google cu literele de pe tastatura. De la Al Ries si Jack Trout incoace s-a stabilit ca millennialii au alte cai de a fi captati, nu prin logo...
    Aneta Bogdan le-a luat banii, daca asta au cerut, asta au primit.
    La un radio ca EuropaFm cu public 40+ care este conservator si nostalgic cu tineretea lui, logo-ul ar fi trebuit sa ramana la fel pe vecie. Ca la Coca-Cola.
    Pana cand EuropaFm nu va gasi o cale coerenta sa aiba si programe originale in online pentru publicul 30+ intinerirea audientei e departe, la fel si cresterea ei.
  • Sa fim seriosi. Este un logou urat si scump...oare cat o fi costat...si cat timp a durat acest proces de ”creatie” insotit de explicatii din astea puerile ”literele "p" și "a", din logo, au un format care trimite la bulele folosite în benzile desenate pentru dialoguri”. Bai, chiar ne credeti prosti ?
  • @Johnno , sigur de desenat la nivel profi e greu. Nu cred ca contesta nimeni lucru asta. Chiar daca fontul folosit e de la zero creat sau nu, tot e munca. Problema este ca nu are, cel putin din punctul meu de vedere cu Europa FM. care in opinia mea este un post de radio care transmite seriozitate, echilibru, lucruri pe care nu le regasesc si in logo, care pare foarte agresiv, mai ales pe varianta cu conturul negru, agresiv si dezechilibrat. E un post adult contemporan, pentru oameni maturi, din targetul comercial dar maturi, nu cred ca se regasesc intr-o astfel de creatie. Nu stiu daca agentia care la desenat a mai avut proiecte cu posturi de radio. Pentru mine e o alegere nefireasca si sper ca europa fm sa renunte la acesta!
  • Benzi desenate zice? Pai chiar asa arata, e de benzi desenate, și-or fi propus sa intreaca itsy bitsy. acu se leaga lucrurile.... n-au bagat tot ei și emisiune cu fetita Zurli? Ce inseamna sa vrei sa intineresti un brand excesiv, l-au adus in clasa a doua și acolo il si lasa repetent. :)
  • Aia care explica logoul sint ca aia care expluca glumele pt ca nu a ras nimeni la ele de slabe ce au fost:) faza e ca logoul nu ar trebui sa fie o gluma si sa rada lumea de el:)))
  • Acest al doilea articol legat de un logo total neinspirat îmi aduce aminte de vorbele acelea de duh: după ce că ești prost, mai și semnalizezi.
  • Cand a fost romanul multumit ca sa fie si acum? Toti ne nastem profesionisti. La comentat si analizat ce fac altii suntem primii.
    Daca v-ar pune cineva sa faceti un logo ca ala, intr-un program profesionist, nu ati avea habar, dar sa comentati ca "parca e desenat de un copil abia intrat pe bancile scolii" puteti.
    PS: Nu stiu de ce comentez pe aici, si asa e inutil...
  • stupid. e un simplu font pe care il gasesti pe dafont.com si vin cu explicatii infantile. Sper s arenunte eurompa fm la el le strica imagiena de post serios. Oare nu au facut focus grupuri inaitne de ai da drumu pe piata? mai multe variante etc...
  • Daca nu au fost luate in calcul alte conotatii ascunse, cred ca ideea separarii ultimelor doua litere, p si a de intregul cuvant ar putea fi una nefericita, mai ales in actualul context politico-social al Romaniei. Sunt ascultator radio, exclusiv Europa FM, si mi-e teama ca se for face "glume" de genul Euro ? PA !!! sau - si mai rau - Europa ?! PA ! Este motivul pentru care nu voi posta pe fb. acest articol. Doresc sa ma insel !
  • Ce stupida motivare. Doar benzile desenate au o traditie seculara la noi, nu-i asa? Copiii romanilor se nasc citind benzi desenate. Doamne, ce snobi fripturisti mai populeaza companiile astea care incearca din rasputeri sa imite ce fac cei de afara. Ce lipsa de inteligenta si bun simt estetic. Si cati bani costa toate experientele astea fara nicio urmare concreta. Vai de cultura noastra de marketing si de creativii din domeniu. Daca scriau Europa fm din carnati era mai de impact, mai comic, mai vesel si mai aproape de ideea de dialog in spirit romanesc decat ce prostie au facut. Mediocritatea este calitatea cea mai mare a industriei romanesti de publicitate. O industrie de benzi desenate. Proaste.
  • Nu e "rock", n-are nicio legatura.
    E genul de font folosit la jucarii pentru baieti de 12 ani. Mai merge bine si la guma de mestecat. Degeaba zice sefu' ca "a" si "o" vor sa fie bule de dialog ca alaturate asa seamana mai mult cu o masca de carnaval. Mai lipsesc 2 punte pentru ochisori.
    Punem pariu ca l-a facut copilul unui angajat sau un vecin de bloc al celui care a incasat banii in numele marii agentii?

Trimite un comentariu