Skip to main content

Facebook trece prin noi schimbări. Despre ce este vorba? Cum vor afecta utilizatorii?

 
Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg

Facebook va trece din nou printr-o schimbare de altgoritm. Anunţul a fost făcut chiar de fondatorul Mark Zuckerberg, printr-o postare pe pagina personală de Facebook. În respectiva postare fondatorul Facebook spune că noul scop este să ajute utilizatorii să aibă “cât mai multe interacţiuni importante” şi “timpul petrecut pe Facebook să fie bine de calitate”.

Publicitate

Despre ce este vorba?

Zuckerberg vorbeşte despre faptul că news feed-urile utilizatorilor sunt dominate de postări ce aparţin brandurilor sau afacerilor.
Scopul invocat este corectarea dezechilibrul postărilor pe care le primim în news feed-ul personal de Facebook: “vrem să ajutăm utilizatorii să găsească în news feed-ul personal cele mai relevante postări”, potrivit reprezentanţilor companiei.

Cu alte cuvinte algoritmul news feed-ului se va schimba în favoarea postărilor ce vin de la prieteni, adică de pe profiluri personale. Astfel, ponderea postărilor care vin in news feed de la paginile oficiale ale brandurilor, afacerilor sau publicaţiilor vor scădea semnificativ.

De ce acestă schimbare?

Zuckerberg spune că o echipă de cercetători a realizat o serie de studii care au arătat că social media funcţionează în beneficiul utilizatorilor atunci când primesc postări de la prieteni sau persoane apropiate. Astfel, compania vrea să încurajeze mai mult interacţiunea între prieteni.

De asemnea, schimbarea vine şi în contextul declaraţiilor de la finalul anului trecut, în care conducerea companiei îşi arată deschiderea faţă de eliminarea ştirilor false, propagandei şi dezinformării, scriu jurnaliştii publicaţiei The Guardian.

Care vor fi consecinţele schimbării?

Consecinţele schimbării vizează în mod special brandurile şi publicaţiile care îşi distribuie conţinutul prin intermediul paginilor de Facebook. Astfel, creşterea organică a postărilor de pe paginile brandurilor va deveni aproape imposibilă, în condiţiile în care aceasta a scăzut oricum drastic de-alungul timpului.

Această schimbare vine şi în beneficiul Facebook, doarece dacă reach-ul organic va scădea, brandurile şi publicaţiile vor investi mai mult în aşa numitele postări sponsorizate, care beneficiază de o targetare mult mai detaliată.

Ultima schimbare de altgoritm a avut loc în decembrie 2013 cand Facebook declara că promovează conţinutul de calitate, scrie The Guardian.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus