Skip to main content

Facebook trece prin noi schimbări. Despre ce este vorba? Cum vor afecta utilizatorii?

 
Facebook trece prin noi schimbări. Despre ce este vorba? Cum vor afecta utilizatorii?
Mark Zuckerberg

Facebook va trece din nou printr-o schimbare de altgoritm. Anunțul a fost făcut chiar de fondatorul Mark Zuckerberg, printr-o postare pe pagina personală de Facebook. În respectiva postare fondatorul Facebook spune că noul scop este să ajute utilizatorii să aibă “cât mai multe interacțiuni importante” și “timpul petrecut pe Facebook să fie bine de calitate”.

Publicitate

Despre ce este vorba?

Zuckerberg vorbește despre faptul că news feed-urile utilizatorilor sunt dominate de postări ce aparțin brandurilor sau afacerilor.
Scopul invocat este corectarea dezechilibrul postărilor pe care le primim în news feed-ul personal de Facebook: “vrem să ajutăm utilizatorii să găsească în news feed-ul personal cele mai relevante postări”, potrivit reprezentanților companiei.

Cu alte cuvinte algoritmul news feed-ului se va schimba în favoarea postărilor ce vin de la prieteni, adică de pe profiluri personale. Astfel, ponderea postărilor care vin in news feed de la paginile oficiale ale brandurilor, afacerilor sau publicațiilor vor scădea semnificativ.

De ce acestă schimbare?

Zuckerberg spune că o echipă de cercetători a realizat o serie de studii care au arătat că social media funcționează în beneficiul utilizatorilor atunci când primesc postări de la prieteni sau persoane apropiate. Astfel, compania vrea să încurajeze mai mult interacțiunea între prieteni.

De asemnea, schimbarea vine și în contextul declarațiilor de la finalul anului trecut, în care conducerea companiei își arată deschiderea față de eliminarea știrilor false, propagandei și dezinformării, scriu jurnaliștii publicației The Guardian

Care vor fi consecințele schimbării?

Consecințele schimbării vizează în mod special brandurile și publicațiile care își distribuie conținutul prin intermediul paginilor de Facebook. Astfel, creșterea organică a postărilor de pe paginile brandurilor va deveni aproape imposibilă, în condițiile în care aceasta a scăzut oricum drastic de-alungul timpului.

Această schimbare vine și în beneficiul Facebook, doarece dacă reach-ul organic va scădea, brandurile și publicațiile vor investi mai mult în așa numitele postări sponsorizate, care beneficiază de o targetare mult mai detaliată.

Ultima schimbare de altgoritm a avut loc în decembrie 2013 cand Facebook declara că promovează conținutul de calitate, scrie The Guardian.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu