Skip to main content

Pro TV întoarce investitorilor 35 de milioane de euro. De ce? Reduce capitalul social. După investiţii, acum „Sunt suficiente venituri. Compania a fost profitabilă în ultimii ani”

 
Pro TV întoarce investitorilor 35 de milioane de euro. De ce? Reduce capitalul social. După investiţii, acum „Sunt suficiente venituri. Compania a fost profitabilă în ultimii ani”

Au bani de dat. Compania Pro TV, care operează posturile Pro, restituie 35 de milioane de euro acţionarilor de la CME – Central European Media Enterprises.

Publicitate

Firma a decis reducerea capitalului social. De ce? „Ca urmare a investiţiilor efectuate de asociaţi în companie, aceasta a avut o activitate profitabilă în ultimii ani”, potrivit Hotărârii adunării generale a asociaţilor Pro TV publicată în Monitorul Oficial.

Hotârârea de a întoarce 30 de milioane de euro acţionarilor care au investit în Pro TV a fost luată la sfârşitul anului trecut.

Cum este motivată?

1.În contextul crizei financiare din perioada 2009-2013, la nivelul Societăţii s-a implementat un proces de restructurare operaţională, concretizat, printre altele, şi prin investirea de capital în Societate de către Asociaţi.

2.Ca urmare a investiţiilor efectuate de către Asociaţi în Societate, aceasta a avut o activitate profitabilă în ultimii patru ani, generând suficiente venituri pentru a susţine activitatea operaţională pe care o desfăşoară, astfel încât valoarea actuală a capitalului social al Societăţii depăşeşte nevoile Societăţii.

În contextul de mai sus, motivează hotărârea „se doreşte reducerea capitalului social la nivelul Societăţi cu suma de 155.000.000 de lei (35 de milioane de euro).”

„Dat fiind că această reducere nu este motivată de pierderi, iar Legea Societăţilor o permite în mod expres, reducerea va fi implementată prin restituire către Asociaţi a unei cote părţi din distribuţie.”

După reducerea cu 30 de milioane de euro, capitalul social al Pro TV este, potrivit aceleiaşi hotârâri, la nivelul a 230 de milioane de lei (adică 51 de milioane de euro).

Decizia Pro TV vine într-o perioadă în care compania mamă a staţiilor - CME discută o eventuală vânzare. Grupul chinez CEFC si compania est-europeana Penta Investments au avansat o oferta comună pentru preluarea Central European Media Enterprises (CME).

Citeşte şi: Grupul CEFC şi Penta Investments oferă 2 miliarde de dolari pentru compania mama a Pro TV

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus