Skip to main content

Pro TV întoarce investitorilor 35 de milioane de euro. De ce? Reduce capitalul social. După investiții, acum „Sunt suficiente venituri. Compania a fost profitabilă în ultimii ani”

 
Pro TV întoarce investitorilor 35 de milioane de euro. De ce? Reduce capitalul social. După investiții, acum „Sunt suficiente venituri. Compania a fost profitabilă în ultimii ani”

Au bani de dat. Compania Pro TV, care operează posturile Pro, restituie 35 de milioane de euro acționarilor de la CME – Central European Media Enterprises.

Firma a decis reducerea capitalului social. De ce? „Ca urmare a investițiilor efectuate de asociați în companie, aceasta a avut o activitate profitabilă în ultimii ani”, potrivit Hotărârii adunării generale a asociaților Pro TV publicată în Monitorul Oficial.

Publicitate

Hotârârea de a întoarce 30 de milioane de euro acționarilor care au investit în Pro TV a fost luată la sfârșitul anului trecut.

Cum este motivată?

1. În contextul crizei financiare din perioada 2009-2013, la nivelul Societății s-a implementat un proces de restructurare operațională, concretizat, printre altele, și prin investirea de capital în Societate de către Asociați.

2. Ca urmare a investițiilor efectuate de către Asociați în Societate, aceasta a avut o activitate profitabilă în ultimii patru ani, generând suficiente venituri pentru a susține activitatea operațională pe care o desfășoară, astfel încât valoarea actuală a capitalului social al Societății depășește nevoile Societății.

În contextul de mai sus, motivează hotărârea „se dorește reducerea capitalului social la nivelul Societăți cu suma de 155.000.000 de lei (35 de milioane de euro).”

„Dat fiind că această reducere nu este motivată de pierderi, iar Legea Societăților o permite în mod expres, reducerea va fi implementată prin restituire către Asociați a unei cote părți din distribuție.”

După reducerea cu 30 de milioane de euro, capitalul social al Pro TV este, potrivit aceleiași hotârâri, la nivelul a 230 de milioane de lei (adică 51 de milioane de euro).

Decizia Pro TV vine într-o perioadă în care compania mamă a stațiilor - CME discută o eventuală vânzare. Grupul chinez CEFC si compania est-europeana Penta Investments au avansat o oferta comună pentru preluarea Central European Media Enterprises (CME).

Citește și: Grupul CEFC și Penta Investments oferă 2 miliarde de dolari pentru compania mama a Pro TV
 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu